بی میلی به رابطه

یکی از سوالات پرتکرار زوج‌ها در بارداری داشتن رابطه جنسی است. بعضی از خانم‌ها به دلایل پزشکی از رابطه زناشویی در بارداری صرفنظر می‌کنند اما بعضی دیگر دلایل متفاوتی دارند. این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید مهم‌ترین علت‌های دوری زنان از رابطه جنسی در بارداری چیست.

یکی از سوالات پرتکرار زوج‌ها در بارداری داشتن رابطه جنسی است. بعضی از خانم‌ها به دلایل پزشکی از رابطه زناشویی در بارداری صرفنظر می‌کنند اما بعضی دیگر دلایل متفاوتی دارند. این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید مهم‌ترین علت‌های دوری زنان از رابطه جنسی در بارداری چیست.

آیا داشتن رابطه جنسی در بارداری بی خطر است؟

ممکن است مسائلی مثل بارداری پرخطر، جفت سرراهی یا نارسایی رحم باعث حذف آمیزش جنسی شود. در ادامه در مورد 8 دلیل اصلی نداشتن رابطه جنسی در بارداری صحبت می‌کنیم. برای بعضی رابطه جنسی در بارداری ترسناک است چون فکر می‌کنند به جنین آسیب می‌زند. در یک بارداری نرمال، این دیدگاه درست نیست. بجز حاملگی پرخطر که پزشک شما را از رابطه جنسی منع می‌کند بدون دغدغه می‌توانید در بارداری رابطه داشته باشید.

8 دلیل برای بی میلی به رابطه در بارداری

وقتی که باردار می‌شوید حساسیت شما نسبت به تماس، بو و چیزهای دیگر بیشتر می‌شود. مشخص است بارداری نمی‌گذارد مهارت‌های جنسی خود را نشان دهید! این هم بهانه خوبی است که شوهرتان به شما نزدیک شود. اینها مهمترین دلایلی است که زنان باردار برای علاقه نداشتن به رابطه ذکر کرده‌اند:

بوی بدن تو را دیگر دوست ندارم

همانطور که می‌دانید حس بویایی زنان در بارداری تقویت می‌شود. نتیجه مستقیم این حالت آن است که نسبت به بوی همسر خود تنفر پیدا می‌کنند؛ بویی که قبلا به نظر آنها وجود نداشته است و حالا وجود دارد. همه می‌دانیم وقتی میل به رابطه زناشویی ندارید بوی بدن همسر ممکن است نامطبوع به نظر برسد. به همین دلیل حس بوی بد حتی اگر همسرتان چنین بویی را حس نکند باعث حذف رابطه جنسی می‌شود.

رابطه جنسی در بارداری را دوست ندارم

اگر چه بعضی از زنان نسبت به قبل از بارداری تمایل بیشتری به آمیزش پیدا می‌کنند بعضی دیگر حس کاملا متفاوتی دارند. آنها اصلا رابطه جنسی را دوست ندارند. علت اصلی آن نوسانات هورمونی در بارداری است و پاسخ هر زنی به این تغییرات متفاوت است.

بدنم دارد می‌ترکد!

بعضی از زنان تصور می‌کنند رابطه زناشویی در بارداری باعث پاره شدن کیسه آب می‌شود. با وجود آنکه این تلقی درست نیست اما حس آنرا نمی‌توان کنار گذاشت و وقتی خیلی اضطراب دارید از رابطه جنسی هم لذت نخواهید برد. این علت دیگری برای نداشتن رابطه در بارداری است.

بدنم مثل قبل آمادگی ندارد

شکم من بزرگ شده و بدنم ورم کرده است. ضمنا، بعضی از پوزیشن‌های جذاب قبل از بارداری، الان غیر ممکن است.

فقط می‌خواهم بخوابم

خواب‌آلودگی همگام با بارداری حرکت می‌کند. بعضی از زنان در بارداری احساس خستگی زیادی داشته و دوست دارند بخوابند. ممکن است رابطه جنسی آنها را خسته‌تر کند.

من دیگر جذاب نیستم

رنگ پوستم بد شده، پاهایم ورم کرده و شکمم بزرگ شده است. همه جای بدنم لک دارد و پر از ترک بارداری شده است. حس می‌کنم دیگر زیبا نیستم. دوست ندارم همسرم بدنم را این شکلی ببیند. خوب اشتباه می‌کنید! بسیاری از مردان بدن همسر باردار خود را دوست دارند.

شاید رابطه باعث زایمان شود

آیا می‌دانید ارگاسم ممکن است باعث القای زایمان شود؟ بله درست است. علت آن است که ارگاسم باعث انقباض می‌شود. نتایج بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد این باعث زایمان زودرس به خصوص برای زنانی که بارداری پر خطر دارند می‌شود. همچنین ارگاسم باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین می‌شود. این هورمون موجب القای انقباضات و زایمان زودرس می‌شود. با وجود آنکه زنان با بارداری نرمال چنین مشکلی ندارند ممکن است فکر کنند ارزش ریسک کردن ندارد.

بچه رابطه ما را می‌بیند!

شاید این طرز برای شما عجیب باشد اما بعضی حس می‌کنند با حضور بچه حریم خصوصی آنها در آمیزش جنسی خدشه دار می‌شود!

اگر چه هیچ مساله پزشکی ندارید رابطه جنسی در بارداری بی خطر است. اما دلایلی زیادی وجود دارد که بعضی از زنان از رابطه زناشویی در بارداری لذت نمی‌برند. اگر یکی از آنها هستید دیدگاه خود را در مورد آن در پایین مطلب بنویسید.

بیشتر بدانید

رابطه جنسی بارداری

میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی