رابطه جنسی در بارداری

میل جنسی در بارداری ممکن است کم یا زیاد شده یا حتی تغییر نکند چون هر خانم و هر بارداری با دیگری متفاوت است. بعضی از خانم‌ها از نزدیکی در بارداری خیلی لذت برده و  بهترین آن را در بارداری تجربه می‌کنند.

میل جنسی در بارداری ممکن است کم یا زیاد شده یا حتی تغییر نکند چون هر خانم و هر بارداری با دیگری متفاوت است. بعضی از خانم‌ها از نزدیکی در بارداری خیلی لذت برده و  بهترین آن را در بارداری تجربه می‌کنند. بعضی دیگر اصلا علاقه‌ای به رابطه در حاملگی ندارند. در این مقاله راه‌های افزایش میل جنسی در بارداری و لذت بردن از نزدیکی را به شما معرفی می‌کنیم.

علت تغییر میل جنسی در بارداری چیست؟

هورمون‌ها نقش محوری در بارداری دارند و می‌توانند کاری کنند فرد باردار عاشق نزدیکی یا از آن متنفر باشد. جریان بیشتر خون به اندام تناسلی و افزایش ترشحات روانساز واژن باعث افزایش میل جنسی می‌شود. در این حالت ارگاسم آسان‌تر و عمیق‌تر است. احساس خستگی در بارداری می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود. گاهی در سه ماهه سوم همزمان با افزایش سطح هورمون پرولاکتین، میل جنسی کم می‌شود.

آیا نزدیکی در بارداری بی خطر است؟

در مورد نزدیکی در بارداری افسانه‌های زیادی گفته شده که موجب میشود شهوت فرد باردار فروکش کند. بعضی تصور می‌کنند نزدیکی باعث آسیب به جنین می‌شود که صحت ندارد. تا زمانی که پزشک شما را از نزدیکی در بارداری منع نکرده رابطه جنسی در بارداری خطری ندارد و می‌توانید از آن لذت ببرید.

برای احیاء میل جنسی و شهوت در بارداری چکار باید کرد؟

اولین کار تغییر نگرش نسبت به رابطه جنسی است. اگر هر گونه تردید و سوالی دارید حتما با پزشک در میان بگذارید. در دوران بارداری همه چیز در حال دگرگونی است، بدن شما و جنین در حال تغییر هستند و انتظارات و ادراک شما در مورد نزدیکی هم عوض می‌شود اما اینها دلیل نمی‌شود که رابطه جنسی را قطع کنید. برای لذت بیشتر از نزدیکی در بارداری:

با همسرتان صحبت کنید

برای داشتن رابطه لذت بخش حتما با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید چه چیزی شما را آزار می‌دهد و چکار می‌توانید بکنید که از با هم بودن لذت بیشتری ببرید. نگرانی‌هایتان را با همسرتان در میان بگذارید اما سعی کنید مکالمه شما مثبت باشد.

خود را کشف کنید

برای نزدیکی اصلا عجله نکنید. قبل از نزدیکی نوازش، لمس‌، بوسیدن و ماساژ لازم است. این کارها شما را آماده می‌کنند حتی اگر فعلا قصد نزدیکی نداشته باشید شما و همسرتان به هم نزدیک‌تر خواهید شد.

لباس خواب بارداری بپوشید

اگر تمایل داشتید لباس‌های خواب بارداری که انحناهای جدید بدن شما را به خوبی نشان می‌دهند خریداری کرده و از نزدیکی لذت ببرید.

ویتامین‌های بارداری را فراموش نکنید

بله ویتامین‌های بارداری برای بدن شما ضروری بوده و میزان شهوت شما را افزایش می‌دهند. به طور منظم ویتامین میل کنید.

تمرین‌های کگل را فراموش نکنید

تمرین‌های کگل هم به بارداری و زایمان کم کرده و همچنین عضلات لگن را تقویت کرده و باعث افزایش لذت جنسی می‌شوند. برای لذت بردن از سکس باید شاداب و زیبا باشید. اگر دوست دارید در مورد پوزیشن‌های نزدیکی در بارداری بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.

آیا میل جنسی بعد از زایمان به حالت قبل برمی‌گردد؟

اگر بعد از زایمان از سینه به بچه شیر ندهید سطح هورمون پرولاکتین بعد از گذشت 8 روز به حالت قبل برمی‌گردد. شیردهی باعث می‌شود سطح پرولاکتین تا 3 ماه بالا باقی بماند و در نتیجه میل جنسی کم شود. بعد از 3 ماه سطح میل جنسی چه شیردهی کنید چه نه به حالت قبل برمی‌گردد.

بعد از زایمان برای افزایش میل جنسی اقدام‌های زیر را انجام دهید:

  • مولتی ویتامین و مکمل (که برای شیردهی مناسب باشد) میل کنید
  • مکمل‌های اسید چرب ضروری یا اوینینگ پریم رز اویل مصرف کنید
  • اگر احساس می‌کنید انرژی‌تان تحلیل رفته حتما کوآنزیم کیو 10 مصرف کنید
  • همسان‌درمانی (هومیاپاتی) کنید
  • رایحه درمانی را فراموش نکنید

فراموش نکنید هر چه شما شادتر باشید می‌توانید والدین بهتری باشید.

بیشتر بدانید:

خطر خودارضایی با آلت جنسی مصنوعی، دیلدو و ویبراتور در بارداری

آیا رابطه مقعدی در بارداری خطر دارد

رابطه جنسی دهانی در بارداری، خطری برای مادر یا جنین دارد؟