نزدیکی هر شب

همانطور که می‌دانید احتمال حاملگی در دروه تخمک گذاری افزایش می‌یابد. همچنین نزدیکی منظم احتمال بارداری را افزایش می‌دهد اما نزدیکی منظم به چه معناست؟ آیا هر شب نزدیکی داشتن برای فرد ضرر دارد؟

همانطور که می‌دانید احتمال حاملگی در دروه تخمک گذاری افزایش می‌یابد. همچنین نزدیکی منظم احتمال بارداری را افزایش می‌دهد اما نزدیکی منظم به چه معناست؟ آیا هر شب نزدیکی داشتن برای فرد ضرر دارد؟

بعضی از زوج‌ها برای حاملگی خیلی عجله دارند. اگر شما هم قصد دارید برای باردار شدن هر شب رابطه داشته باشید تا شانس بارداری افزایش یابد و اگر می‌خواهید بدانید این روش واقعا موثر است یا تاثیر منفی بر لقاح دارد، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا هر شب نزدیکی به منظور حاملگی، مضر است؟

خیر نزدیکی مکرر در زمان اقدام برای بارداری بی خطر است و تاثیر منفی بر هیچ یک از زوجین نمی‌گذارد. مشکل، ناراحتی و خستگی ناشی از نزدیکی است.

آیا هر شب نزدیکی شانس بارداری را افزایش می‌دهد؟

بله. با این کار احتمال باردارشدن افزایش پیدا می‌کند به خصوص اگر نزدیک زمان تخمک‌گذاری باشد. با وجود آنکه هر شب نزدیکی بی خطر است اما معمولا چند شب پشت سرهم برای باردار شدن کافی است.

در زمان پنجره باروری چند بار نزدیکی لازم است؟

پنجره باروری زن خیلی کوتاه است. دوره باروری که دوره تخمک گذاری نامیده می‌شود زمانی است که تخمک بالغ به سمت لوله فالوپ پایین می‌آید. اگر در این زمان با اسپرم مواجه شود حاصل آن لقاح است.

مطابق یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند اگر حدود دوره تخمک گذاری هر شب رابطه داشته باشید (چند روز قبل از تخمک گذاری یا در طول دوره) شانس بارداری خیلی افزایش پیدا می‌کند. اگر به هر دلیلی هر شب رابطه امکانپذیر نیست یک شب در میان رابطه داشته باشید. اسپرم می‌تواند 3 تا 5 روز در دستگاه تناسلی زن زنده بماند. بنابراین اگر قبل و در دوره تخمک گذاری یک شب در میان رابطه داشته باشید شانس بارداری باز هم خیلی زیاد خواهد بود.

چه زمانی باید به متخصص نازایی مراجعه کرد؟

اگر بعد از چند ماه اقدام به بارداری حامله نشدید باید با متخصص نازایی مشورت نمایید.

چه زمانی لقاح انجام می‌شود؟

برای باردار شدن، تخمک باید به سمت لوله فالوپ پایین آمده و اسپرم هم در دستگاه تناسلی حرکت کند. اسپرم باید با تخمک مواجه شده و در آن نفوذ کند تا حاملگی اتفاق بیفتد.

چقدر طول می‌کشد که باردار شوید؟

زمان باردار شدن از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. بجز تعداد دفعات آمیزش، باردارشدن به عوامل زیادی بستگی دارد. بعضی از زنان بعد از اولین اقدام باردار می‌شوند و بعضی دیگر علی رغم مراجعه به پزشک ممکن است ماه‌ها در انتظار آن بمانند.

اگر در زمان تخمک گذاری رابطه داشته باشید احتمال باردار شدن چند برابر می‌شود. اما ممکن است 2 تا 3 هفته طول بکشد تا حتی بدانید باردار هستید.

همانطور که قبلا ذکر شد اسپرم می‌تواند تا 5 روز دستگاه تناسلی زن زنده بماند. بنابراین 5 روز وقت دارد تا با تخمک مواجه شده و موجب بارداری شود. لقاح می‌تواند همانروز یا در 4 روز بعدی اتفاق بیفتد.

مضرات هر شب نزدیکی برای باردار شدن

شاید در ذهن بعضی از افراد هر شب نزدیکی خیلی رویایی و جذاب به نظر برسد اما در عمل معمولا اتفاق نمی‌افتد. اگر قصد دارید برای باردارشدن هر شب رابطه داشته باشید این نکات را فراموش نکنید:

مسائل واژینال

داشتن رابطه هر شب، باعث خشکی واژن می‌شود. رابطه منظم وقتی واژن خشک است موجب ناراحتی و حتی پارگی واژن می‌شود که می‌تواند خیلی دردناک باشد. گاهی قرص‌های جلوگیری باعث خشکی واژن می‌شود که برای جلوگیری از آن باید از روانسازها استفاده کنید.

خطر عفونت

خشکی واژن خطر بیماری‌های آمیزشی را افزایش می‌دهد. چند شب نزدیکی باعث خشکی واژن شده و خطر عفونت تماسی را افزایش می‌دهد.

کم شدن علاقه

آمیزش عملی طبیعی است که نباید توام با اجبار باشد. اگر به منظور افزاشی شانس بارداری خودتان را مجبور به هر شب نزدیکی کنید ممکن است شما یا همسرتان یا هر دو علاقه خود را به آن از دست بدهند.

خستگی

بدن شما بعد از آمیزش به استراحت و بازیابی قوا نیاز دارد. نزدیکی، ضربان قلب، کورتیزول خون، آدرنالین و همچنین متابولیسم گلوکز را افزایش می‌دهد. همه اینها موجب خستگی می‌شوند. نزدیکی هر شب باعث خستگی شده و فعالیت‌های عادی روزمره را مختل می‌کند.

التهاب واژن

هر شب رابطه باعث اصطکاک زیاد واژن و التهاب آن می‌گردد که برای زن خیلی آزاردهنده است. ممکن است او برای ادرار یا حتی قدم زدن دچار مشکل شود.

پنیس ملتهب

درست مثل زن‌ها، مردها هم بعد از رابطه زیاد در ناحیه پنیس احساس درد و نارحتی شدید می‌کنند. اصطکاک منظم و طولانی پنیس باعث التهاب آن می‌شود که هم ناراحت کننده و هم دردناک است.

اعتیاد به نزدیکی

اعتیاد به رابطه مساله مهمی است. نزدیکی موجب آزادشدن هورمون‌های لذت‌بخش شده و ممکن است فرد به آزاد شدن آنها عادت کند. در نتیجه فرد زیاد به آن فکر کرده و در زندگی روزمره دچار اختلال می‌گردد.

کمردرد

آمیزش جنسی باعث اعمال فشار به طرفین رابطه جنسی می‌شود. هر شب نزدیکی باعث فشار به کمر و درد می‌شود که زود هم برطرف نمی‌شود.

کم شدن ارتباط با همسر

وقتی که برای باردار شدن هر شب رابطه داشته باشید ممکن است ارتباط عاطفی شما با همسرتان کمرنگ شود چون بجای ارتباط عاطفی هدف لقاح است.

کاهش کیفیت زندگی

فکر کردن زیاد به نزدیکی و داشتن نگرانی برای باردار شدن باعث تشدید استرس شده و بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد.

داشتن رابطه پشت سر هم به ویژه به منظور اقدام نه بد و نه ناشدنی است اما به خاطر داشته باشید کل فرایند رابطه جنسی و باردار شدن باید لذت بخش باشد و باعث استرس نشود.

سوالات پر تکرار

چه زمانی از شبانه روز اسپرم بارورتر است؟

کیفیت و حجم  اسپرم موجود در کیسه بیضه، معمولا صبح‌ها بهتر است. نتایج بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد اسپرم در ماه‌های زمستان بارورتر است.

آیا داشتن هر شب رابطه تعداد اسپرم‌ها را کاهش می‌دهد؟

داشتن هر شب رابطه باعث کاهش تولید اسپرم نمی‌گردد. اما تعداد اسپرم به دلیل دفعات انزال زیاد کم می‌شود.

بیشتر بدانید:

ارتباط بارداری با افزایش دفعات رابطه جنسی

بهترین زمان و پوزیشن نزدیکی برای بارداری

پوزیشن‌های مناسب نزدیکی در بارداری و خطر ریختن اسپرم در واژن