سفر با هواپیما در بارداری

بارداری زمان مناسبی برای آخرین مسافت دونفره و بدون بچه است! اگر تصمیم دارید برای استراحت به جایی با هواپیما پرواز کنید حتما باید قبل از رزرو بلیت و سوار شدن به هواپیما قوانین ایرلاین مربوطه و قوانین کلی هوانوردی مربوط به بارداری را بدانید.

بارداری زمان مناسبی برای آخرین مسافت دونفره و بدون بچه است! اگر تصمیم دارید برای استراحت به جایی با هواپیما پرواز کنید حتما باید قبل از رزرو بلیت و سوار شدن به هواپیما قوانین ایرلاین مربوطه و قوانین کلی هوانوردی مربوط به بارداری را بدانید.

آیا می‌توان در دوران بارداری با هواپیما سفر کرد؟

هر کجا که مقصد تعطیلات شما باشد خیلی دیر نکنید. مطابق کالج سلطنتی زنان و زایمان انگلستان بهتر است مسافرت هوایی حداکثر تا هفته 37 بارداری و اگر دوقلو باردار هستید حداکثر تا هفته 32 بارداری باید انجام شود. با پیشرفت بارداری و نزدیک شدن به زمان زایمان قوانین سخت‌گیرانه‌تر شده و بعضی از خطوط هوایی و شرکت‌های بیمه اجازه سفر را به شما نمی‌دهند.

قوانین خطوط هوایی در مورد مسافرت هوایی در بارداری چیست؟

هر خط هوایی قوانین خاص خودش را دارد. معمولا خطوط تا هفته 28 بارداری بدون قید و شرط اجازه پرواز را می‌دهند. پرواز بعد از این زمان هم به جنین آسیب نمی‌زند اما ممکن است درد زایمان در حین پرواز آغاز شده و هم برای فرد باردار و هم پرواز مشکلات ایجاد کند. تقریبا هیچ ایرلاینی اجازه پرواز بعد از هفته 35 بارداری را نمی‌دهد.

برای پرواز بعد از هفته 28 بارداری معمولا از شما خواسته می‌شود مجوز پزشک که زمان تقریبی زایمان را نشان می‌دهد همراه خود بیاورید. در این مجوز پزشک باید اعلام کند احتمال زایمان در این زمان کم و سفر هوایی برای شما بی خطر است. در بعضی از شرایط لازم است پزشک خطوط هوایی شما را معاینه کرده و مجوز بدهد.

اگر دو قلو یا چند قلو باردار باشید، معمولا هفته 32 آخرین هفته‌ای است که ایرلاین‌ها اجازه پرواز می‌دهند.

در صورتی که بلیت خود را از طریق آژانس‌های مسافرتی تهیه کرده‌اید حتما به آنها بگویید که باردار هستید و زمان رفت و برگشت خود را اعلام کنید. آنها شما را راهنمایی خواهند کرد.

اگر بلیت را به صورت آنلاین تهیه می‌کنید قوانینی که در وبسایت مربوطه ذکر شده را مطالعه نمایید. در اغلب این وبسایت‌ها اطلاعات خوبی راجع به مسافرت هوایی در بارداری ذکر شده است. حتی اگر در بارداری‌های قبلی سفر هوایی رفته‌اید تصور نکنید قوانین این ایرلاین هم مثل قوانین سفر در بارداری‌های قبلی است!

اگر قبل از اینکه بدانیم باردار هستیم بلیت گرفته باشیم چه؟

اگر برای تعطیلات قبلا بلیت رزرو کرده باشید و در زمان مقرر امکان مسافرت با هواپیما برای شما وجود ندارد باید بلیت خود را پس بدهید. متاسفانه احتمالا مبلغی از شما کسر خواهد گردید.

بیشتر بدانید:

مسافرت هوایی با بچه کوچک

مسافرت در بارداری