خوردن انبه در زمان اقدام

انبه میوه استوایی است که ویتامین و املاح زیادی دارد. اما شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که آیا در زمان اقدام به بارداری خوردن انبه ضرر ندارد؟

انبه میوه استوایی است که ویتامین و املاح زیادی دارد. اما شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که آیا در زمان اقدام به بارداری خوردن انبه ضرر ندارد؟

خوردن انبه در زمان اقدام ضرر ندارد. حتی ترکیبات غذایی انبه برای زوج‌هایی که برای بارداری اقدام کرده‌اند ایده‌آل است. این میوه به سلامت کلی بدن کمک کرده و برای عملکرد قلب، دستگاه گوارشی و ایمنی، پوست و چشم واقعا مفید است.

انبه دارای آنتی اکسیدن زیادی است و بر باروری اثر مثبت دارد. همچنین اثرات ضد سرطانی دارد. این میوه خوشمزه و شیرین است اما باید به اندازه مصرف شود چون میزان قند آن از هر میوه دیگری بیشتر است. انبه خواصی دارد که می‌تواند به لقاح کمک کند. انبه رسیده هضم آسانی دارد و باعث رفع گرسنگی می‌شود. اما چگونه انبه بر باروری اثر دارد؟ در ادامه این موضوع را به طور مفصل برای شما تشریح می‌کنیم.

آیا می‌توان در زمان اقدام به بارداری انبه مصرف کرد؟

بله خوردن انبه در زمان اقدام به بارداری کاملا مفید است مگر آنکه به آن آلرژی داشته باشید که یا شرایطی مثل قند بالا داشته باشید که مصرف آن برای شما برای شما مضر باشد.

مصرف منظم این میوه برای باروری عالی است. وجود مواد مغذی برای باروری مثل زینک، فولات و همچنین آنتی اکسیدان نه تنها آنرا بی خط می‌سازد برای بلکه برای اقدام به بارداری عالی است. از این رو اضافه کردن انبه به باروری رژیم باروری برای باردار شدن بسیار مفید است.

با مصرف انبه تحرک و تعداد اسپرم افزایش یافته و شانس لقاح را افزایش می‌دهند. انبه برای دستگاه ایمنی هم مفید است. وقتی که باردار می‌شوید محتوای فولات موجود در آن به رشد سلامت جنین کمک کرده و از نقص‌های مادرزادی جلوگیری می‌کند.

ارزش غذایی انبه

انبه ارزش غذایی بالایی داشته و برای آنهایی که برای بارداری اقدام کرده‌اند، خیلی مفید است. وجود مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم و منیزم آنرا منبع عالی برای تامین نیازهای غذایی بدن می‌کند. یک فنجان انبه تازه ارزش غذایی زیر را دارد:

کالری:   90

پروتئین:   1.4

کربوهیدارت:   24.7 گرم

چربی:   0.6 گرم

فیبر:   2.6 گرم

قند:    22.5 گرم

ویتامین سی:   67 درصد مقدار مورد نیاز روزانه

مس:   20 درصد مقدار مورد نیاز روزانه

فولات: 18 دصد مقدار مورد نیاز روزانه

سه فایده مهم انبه در زمان اقدام به بارداری

انبه به دلیل ترکیباتش فواید زیادی برای باروری مردان و زنان دارد. وجود املاح ضروری مثل زینک، فولات، ‌ویتامین سی و آنتی اکسیدان برای سلامت دستگاه تناسلی هم زنان و هم مردان اهمیت زیادی دارد. در ادامه مهم‌ترین فواید انبه برای باروری را ذکر می‌کنیم:

سلامت و تحرک اسپرم

وجود زینک در انبه برای بهبود رژیم غذایی مردانی که قصد پدر شدن دارند، خیلی مهم است. زینک از طریق افزایش کیفیت و تعداد اسپرم به تقویت باروری مردان کمک می‌کند که در نتیجه شانس لقاح و بارداری بیشتر می‌شود.

تنظیم هورمون‌ها

دریافت منظم انبه کمک به تنظیم هورمون‌های جنسی مردان و زنان کمک می‌کند. هورمون‌های پروژسترون و استروژن با ویتامین ب6 که در انبه وجود دارد، تنظیم می‌شود و در نتیجه سلامت تناسلی و احتمال لقاح در زنان افزایش می‌یابد.

افزایش شهوت

ویتامین ب6 موجود در انبه همچنین به تنظیم هورمون پرولاکتین کمک نموده و باعث تقویت میل جنسی در میان زوج‌ها می‌شود. پرولاکتین پایین به طور غیر مستقیم باعث کاهش میل جنسی و مشکلات ناشی از آن می‌شود.

آنتی اکسیدن موجود در انبه همچنین در باروری کلی نقش داشته و شما را سالم نگه می‌دارد و از نقص‌های مادرزادی که ممکن است در زمان لقاح شکل بگیرد جلوگیری می‌کند.

عوارض جانبی انبه در زمان اقدام به بارداری

انبه به عنوان یک خوراکی مفید برای تقویت باروری شناخته می‌شود. اما از آنجا که کالری آن بالا است قبل از قرار دادن آن در رژیم غذایی بهتر است با پزشک مشورت نمایید. اگر به آن الرژی دارید یا اگر سابقه آلرژی در خانواده شما وجود داشته از آن نخورید.

از آنجا که قند انبه بالا است باید به اندازه لازم از آن میل نمایید. دریافت زیاد این میوه باعث افزایش قند خون شده و خطر دیابت بارداری بعد از لقاح را دارد.

اگر به اندازه کافی ورزش نداشته باشید کالری بالا و قند زیاد آن باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

از نظر علمی شاهدی برای آنکه انبه باعث سقط می‌شود مشاهده نشده است. تنها مشکل، رسیدن مصنوعی آن در غیر فصل است که ضرر دارد. همیشه از میوه‌های ارگانیگ در فصل مربوطه خریداری کنید.

سوالات پرتکرار

آیا در زمان اقدام به بارداری هر روز می‌توان انبه خورد؟

به اندازه یک انبه در روز مفید و در زمان اقدام به بارداری کافی است. قبل از اضافه کردن انبه به رژیم غذایی در مورد وزن و دیابت بارداری با پزشک مشورت نمایید.

آیا انبه بر لانه گزینی اثر دارد؟

بله انبه باعث تحریک تخمک گذاری می‌شود. انبه دارای املاح ضروری مثل اسید فولیک و زینک است که به لقاح موفق کمک می‌کند. در دوره باروری خوردن انبه کاملا بی خطر است.

بیشتر بدانید:

علائم کمبود پروژسترون، اثر آن بر بارداری و باروری و راه درمان

تزریق اچ سی جی برای بارداری و حل مشکلات ناباروری

کلومیفن در درمان ناباروری و مشکلات باردار شدن