آب طعم دار در بارداری

شاید از نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در بارداری خسته شده باشید. بسیار خوب، آب طعم دار به جوانه‌های چشایی شما خیلی کمک می‌کند!

شاید از نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در بارداری خسته شده باشید. بسیار خوب، آب طعم دار به جوانه‌های چشایی شما خیلی کمک می‌کند! ضمنا روحیه شما را بهبود داده و قند خون را متعادل می‌کند. برای تهیه آب طعم دار فقط کافی است تکه‌های میوه و سبزیجات را در آب بریزید.

ریحان، هندوانه، خیار، مرکبات، توت فرنگی و لیموترش از میوه‌های خیلی خوب برای تهیه آب طعم دار هستند و فواید زیادی دارند.کافی است برش‌های میوه را چند ساعت داخل آب قرار دهید و بعد از آن مقداری آب طعم دار خوشمزه خواهید داشت. بهتر است آب طعم دار هم‌دمای خانه بوده و خیلی سرد نباشد که باعث سرماخوردگی نشود. اجازه دهید قدری بیشتر در مورد آب طعم دار در بارداری برای شما توضیح بدهیم.

آب طعم دار چیست؟

آب طعم دار ترکیب آب آشامیدنی و میوه، سبزیجات و گیاهان است. برش‌های میوه و سبزیجاتی که در بارداری خوردن آنها مجاز است داخل آب انداخته می‌شود. بعد از چند ساعت، آب طعم دار می‌گردد. بر خلاف آبمیوه، در آب طعم دار، آبِ میوه با با آبمیوه گیری گرفته نمی‌شود.

آیا آب طعم دار در بارداری مجاز است؟

تا زمانی که آب طعم دار از خوراکی‌های مجاز بارداری تهیه شود بی خطر و بسیار مفید است. آب طعم دار از خوراکی‌های معمولی مثل خیار، هندوانه، سیب و غیره تهیه می‌شود.

همانطور که می‌دانید تامین آب بدن در حاملگی اهمیت زیادی دارد. آب طعم دار هم خوشمزه است و هم فواید زیادی دارد.

چند مرتبه در روز در حاملگی باید آب طعم دار بنوشید؟

نوشیدن آب طعم دار حتی اگر چند بار در روز تکرار شود ضرری ندارد. اما لازم است بدانید آب طعم دار جای آب آشامیدنی را نمی‌گیرد. هر وقت که دوست دارید آب بنوشید و هر وقت علاقه دارید به آن تنوع بدهید آب طعم دار بنوشید. تا 12 لیوان آب یا آب طعم دار در شبانه روز مناسب است. اما قبل از مصرف هر خوراکی جدید در بارداری با پزشک مشورت نمایید.

فواید آب طعم دار در بارداری

نوشیدن آب طعم دار فواید زیادی داری چون قسمت عمده آن آب است. آب طعم دار خانگی خیلی بهتر از آب طعم دار موجود در فروشگاه‌ها است. در نوع خانگی، کالری، چربی، پروتوئین و کربوهیدرات صفر است. تعدادی از فواید آب طعم دار در بارداری به شرح زیر است:

قند کمتر

بارداری و ویار همراه با هم هستند. اگر در بارداری در مقابل شیرینی، شکلات، و بستنی نمی‌توانید مقاومت کنید تنها نیستید. اگر چه مصرف سالم قند ضرری ندارد ممکن است ویار بارداری برای شما مساله ساز شود. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد بین نوشیدن نوشیدنی‌های با قند بالا در بارداری و کاهش مهارت شناختی کودک رابطه وجود دارد.

احساس نیاز به طعم شیرین را به راحتی با آب طعم دار می‌توان پاسخ داد. بعضی از آب‌های طعم دار واقعا حس نیاز شما را به شیرینی برآورده می‌کنند.

حفظ دمای مناسب بدن

در دوران بارداری دمای بدن خیلی بالا می‌رود. آب طعم دار بدن را خنک نگه می‌دارد. نوشیدن آب طعم دار باعث احساس خوشایند شده و علاوه بر آن آب بدن را تامین می‌کند.

بهبود حالت روحی و افزایش انرژی

پزشک قطعا به شما گفته باید زیاد آب بخورید و احتمالا وقتی که بطری آب را در دست می‌گیرید سگرمه‌هایتان در هم می‌رود! خوب چرا مقداری آب طعم دار ننوشید؟ طعم‌ها تاثیر زیادی بر روحیه داشته و باعث کاهش اضطراب می‌شوند. ضمنا وقتی که آب بدن تامین می‌شود سطح انرژی بدن شما بالاتر می‌رود.

عوارض جانبی آب طعم دار در بارداری چیست؟

تا زمانی که آب با خوراکی‌های مجاز بارداری طعم دار شود ضرری ندارد. از قندهای مصنوعی استفاده نکنید. نوشیدن آب را هم فراموش نکنید. هرگز آب طعم دار سرد ننوشید چون احتمال سرفه و سرماخوردگی را افزایش می‌دهد. آب طعم دار باید همدمای خانه باشد.

قبل از آنکه تکه‌های میوه و سبزیجات را در آب بیندازید به خوبی آنها را بشویید.

چه نوع آب طعم دار برای بارداری مناسب است؟

قبل از زایمان باید انواع خوراکی‌های مفید بارداری را بخورید. تعدادی از ترکیبات مفید به شرح زیر است:

هندوانه و ریحان

هندوانه شیرین خیلی لذیذ است. به دلیل آبکی بودن نیازی نیست زمان زیادی در آب بماند. هندوانه از یبوست جلوگیری می‌کند. ضمنا مقداری ریحان طعم آنرا متعادل می‌کند که خیلی شیرین نباشد.

توت فرنگی و لیمو

طعم ترش و شیرین وقتی که بدن شما گرم است باعث شادابی می‌شود. تعداد توت فرنگی لازم را خودتان تعیین کنید. لیمو ترش از حالت تهوع جلوگیری و توت فرنگی هم به جذب آهن کمک می‌کند. آهن برای خونسازی برای شما و جنین خیلی اهمیت دارد.

تمشک و مرکبات

این ترکیب خوشمزه و مفید است. در آن ویتامن سی، آ و کا وجود دارد. اضافه کردن کمی مرکبات طعم آن را متعادل می‌کند.

مرکبات و خیار

خیار همراه با مرکبات ترکیبی عالی است. اگر این نوشیدنی را بطور منظم بنوشید پوست شما شروع به درخشش کرده،  سلامت استخوان‌ها افزایش یافته و فشار خون تنظیم می‌شود. از آنجا که همه طعم خیار را دوست ندارند با افزودن مرکبات می‌توانید آنرا خوشمزه‌تر کنید.

نارگیل و پرتقال

نارگیل سرشار از مواد مفید برای رشد جنین است. با افزودن مقداری پرتقال طعم این ترکیب بهتر می‌شود.

سواالات پرتکرار

آیا مصرف آب طعم دار نعناع در بارداری مجاز است؟

بله اگر پزشک منع نکرده می‌توانید بخورید اما نباید بیش از 2 لیوان در روز بنوشید.

آیا آب طعم دار به رفع مسمومیت بارداری کمک می‌کند؟

با وجود آنکه آب طعم دار در بارداری خیلی مفید است اما شواهد علمی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

چه نوع آب طعم دار در بارداری مفید است؟

در دوران حاملگی آب طعم دار لیموترش، هندوانه و خیار خیلی مفید است.

بیشتر بدانید:

خواص و مضرات تخم ریحان و تخم شربتی در بارداری

زردچوبه در بارداری خطر سقط جنین را دارد؟

خوردن انبه در زمان اقدام به بارداری مفید است؟

خوردن بستنی در بارداری و علت هوس بستنی