بالش زیر باسن برای باردار شدن

اگر مدت زیادی است برای بارداری اقدام کرده و هنوز نتیجه نگرفته‌اید و دنبال راه حل هستید یکی از روش‌ها قرار دادن بالش زیر باسن بلافاصله بعد از نزدیکی است…

اگر مدت زیادی است برای بارداری اقدام کرده و هنوز نتیجه نگرفته‌اید و دنبال راه حل هستید یکی از روش‌ها قرار دادن بالش زیر باسن بلافاصله بعد از نزدیکی است. هنوز این روش از نظر علمی اثبات نشده و بعضی از مطالعات آنرا تایید می‌کند و بعضی دیگر تایید نمی‌کند. اما آیا واقعا این ترفند موثر است؟

در این مطلب تاثیر قرار دادن بالش زیر باسن برای افزایش شانس لقاح را بررسی می‌کنیم. در ادامه، تمام چیزهایی که لازم است بدانید تشریح شده است.

آیا قرار دادن بالش زیر باسن به لقاح کمک می‌کند؟

از نظر علمی این روش هنوز تایید ندشه اما به نظر می‌رسد با این ترفند حرکت اسپرم به سمت تخمک و لقاح تسهیل می‌شود. اجازه دهید کمی در مورد تاثیر بالش برای باردارشدن صحبت کنیم:

پی هاش واژن

پی هاش واژن شرایط لازم برای حرکت اسپرم در لوله فالوپ است. وقتی محیط واژن اسیدی باشد حرکت اسپرم با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین وقتی که بلافاصله بعد از رابطه جنسی زیر باسن بالش می‌گذارید اسپرم راحت‌تر حرکت می‌کند. زمانی که اسپرم در طول لوله فالوپ حرکت می‌کند مخاط سرویکس موجب می‌شود پی هاش خنثی شده و اسپرم به تخمک برسد.

کیفیت اسپرم

وقتی کیفیت اسپرم بالا نباشد باید سریع‌تر حرکت کند تا قدرت خود را از دست ندهد. قرار دادن بالش زیر باسن موجب می‌شود اسپرم ضعیف بهتر بتواند در سرویکس حرکت کند.

مخاط سرویکس متخاصم

بسیاری از زنان از مخاط سرویکس شکایت می‌کنند. مخاط سرویکس به حفظ سطح پی هاش واژن کمک می‌کند. بعضی از زنان مخاط متخاصم یا کم دارند. در این حالت‌ها قرار دادن بالش زیر باسن باعث می‌شود اسپرم سریع‌تر حرکت کرده و مستقیما وارد لوله فالوپ شود.

برای افزایش احتمال حاملگی چند دقیقه باید بالش زیر باسن باقی بماند؟

توصیه می‌شود دستکم تا 30 دقیقه بعد از رابطه جنسی بالش زیر باسن بماند. به خصوص اگر بدنتان در حال تخمک گذاری است این پوزیشن کمک می‌کند اسپرم زودتر به لوله فالوپ برسد. اسپرم می‌تواند 3 تا 5 روز زنده مانده و شانس بارداری بیشتر می‌شود.

برای باردار شدن به چه صورتی باید بالش را زیر باسن قرار دهیم؟

اینها کارهایی است که برای این ترفند باید انجام دهید:

  • بعد از نزدیکی 15 تا 20 دقیقه به پشت بخوابید
  • این حالت باعث می‌شود اسپرم نزدیک‌تر شده و به سمت سرویکس شنا کند
  • حالا بالش را زیر باسن قرار دهید تا لگن بالاتر قرار بگیرد
  • تکان نخورید تا اسپرم مدت بیشتری در واژن بماند
  • بعد از نیم ساعت می‌توانید از رختخواب بلند شوید

نکات مهم در مورد قرار دادن بالش زیر باسن برای باردار شدن

برای افزایش شانس بارداری نکات زیر را رعایت کنید:

زمان نزدیکی

اگر اقدام به بارداری کرده‌اید، ‌باید روزهای باروری و زمان تخمک گذاری را بدانید. نزدیکی در روز تخمک گذاری یا در پنجره باروری موجب تسریع در بارداری می‌شود.

نوع بالش

حتما بالشی را زیر باسن قرار دهید که ضخیم و راحت باشد. بالش باید به اندازه کافی محکم باشد تا با اندازه کافی باسن را بالا برده و همچنین شما را اذیت نکند.

صبر کلید موفقیت

صبر کلید موفقیت لقاح است. گاهی باردار شدن به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست. اگر روش‌هایی که گفته شد موفق نبود شکست نباید استحکام عاطفی شما را بهم بزند. با متخصص زنان و زایمان مشورت کرده و دوباره تلاش کنید.

فراموش نکنید که روش‌های دیگری هم برای بارداری سریع وجود دارد. قرار دادن بالش زیر باسن فقط یکی از روش‌ها است. اگر موفق نبودید و سریع باردار نشدید با پزشک مشورت نمایید.

سوالات پرتکرار

پوزیشن مناسب بالش برای باردار شدن چیست؟

چند دقیقه بعد از نزدیکی، یک بالش سفت زیر باسن قرار دهید تا بالاتر قرار گیرد. این باعث می‌شود اسپرم سریع‌تر به لوله فالوپ برسد.

چه مدت باید بعد از نزدیکی باسن را بالا نگهدارید؟

توصیه می‌شود حداقل 30 دقیقه این کار را انجام دهید تا شانس بارداری بیشتر شود.

بیشتر بدانید:

راههای بارداری سریع

تشخیص زمان تخمک گذاری برای بارداری سریعتر

دویدن و ورزش در زمان اقدام به بارداری