رابطه جنسی برای بارداری

اغلب مردم راه‌های مختلفی را برای باردار شدن بهتر و آسان‌تر، پیشنهاد می‌کنند که همه آنها صحت ندارد. اگر قصد دارید برای بارداری اقدام نمایید و اگر می‌خواهید بدانید کدامیک از این موضوعات واقعیت دارد و کدامیک افسانه است، مطلب زیر را بخوانید.

اغلب مردم راه‌های مختلفی را برای باردار شدن بهتر و آسان‌تر، پیشنهاد می‌کنند که همه آنها صحت ندارد. اگر قصد دارید برای بارداری اقدام نمایید و اگر می‌خواهید بدانید کدامیک از این موضوعات واقعیت دارد و کدامیک افسانه است، مطلب زیر را بخوانید.

اگر باسن بعد از رابطه جنسی بالاتر قرار گیرد، احتمال بارداری بیشتر می‌شود

چرا چنین تصوری وجود دارد؟

جاذبه باعث می‌شود جادوی اسپرم‌ها اتفاق بیفتد و دراز کشیدن به پشت برای حدود 20 دقیقه بعد از سکس (مثلا با قرار دادن بالش زیر بدن به صورتی که باسن کمی بالاتر قرار گیرد) باعث می‌شود اسپرم‌ها بهتر در مسیر رسیدن به تخمک حرکت کنند.

واقعیت

هیچ توجیه علمی برای این موضوع وجود ندارد. در هر بار انزال میلیون‌ها اسپرم آزاد می‌شود بنابراین حتی اگر خانم بعد از رابطه جنسی شروع به جست و خیز نیز نمایید شناگران چابکی مثل اسپرم‌ها می‌توانند راه خود را به سمت لوله‌های فالوپ پیدا کنند! اما در هر حال عقل سلیم حکم می‌کند بعد از رابطه جنسی مدتی را در رختخواب باقی بمانید تا جلوی نشت اسپرم‌ها از واژن گرفته شود. اگر حس می‌کنید اگر به پشت بخوابید خیالتان برای باردار شدن آسوده‌تر است همین کار را بکنید. اما اگر بعد از رابطه جنسی، فرصت یا حوصله باقیماندن در این وضعیت را ندارید جای نگرانی نیست.

شربت سرفه احتمال بارداری را افزایش می‌دهد

چرا چنین تصوری وجود دارد؟

رخی از شربت‌های سرفه حاوی ماده‌ای به نام گایافنزین (Guaifenesin) هستند که باعث رقیق‌شدن مخاط ریه‌ها می‌شود. این ماده همچنین سایر مخاط‌ها از جمله مخاط (موکوس) سرویکس را رقیق‌تر ساخته و باعث می‌شود اسپرم راحت‌تر به تخمک برسد.

واقعیت

مطالعات زیادی که چنین نظریه‌ای را تایید کند، وجود ندارد. اما گایافنزین برای درمان ناباروری حاصل از غلظت مخاط رحم، تجویز می‌شود. بنابراین با وجود آنکه این ماده باعث افزایش احتمال بارداری برای همه افراد نمی‌شود اما در صورتی که مشکل ناباروری دارید می‌توانید از پزشک خود بخواهید آنرا برای شما تجویز کند.

برخی مواد چرب باعث حرکت سریع‌تر اسپرم‌ها می‌شود

چرا چنین تصوری وجود دارد؟

مواد چرب باعث می‌شود اسپرم‌ها راحت‌تر از طریق لوله‌های فالوپ به تخمک برسند.

واقعیت

در حالی که مخاط برای رساندن اسپرم به مقصد نهایی لازم است، بسیاری از مواد روان‌ساز مثل بزاق دهان باعث نامساعدشدن محیط رحم برای میزبانی اسپرم‌ها می‌شود زیرا این مواد PH موجود در محیط را تغییر داده و حتی اسپرم‌ها را از بین می‌برند. اگر واقعا قصد دارید از مواد روغنی برای افزایش احتمال بارداری استفاده کنید محصولات خاصی برای این کار در بازار وجود دارد. کافی است از پزشک خود بخواهید آنها را به شما معرفی نماید.

برخی از وضعیت‌های سکس احتمال بارداری را افزایش می‌دهد

چرا چنین تصوری وجود دارد؟

در پوزیشن‌های جنسی که دخول عمیق‌تر انجام می‌شود اسپرم به سرویکس نزدیک‌تر می‌شود.

واقعیت

در حالی که مطالعات زیادی که این موضوع را تایید کند انجام نشده برخی از متخصصان اعتقاد دارند دخول عمیق که در حالت «سکس از پشت» و «مرد در بالا» قابل انجام است، باعث می‌شود اسپرم به سرویکس نزدیکتر شده و راحت‌تر به مقصد برسد. آنها همچنین معتقدند وضعیت سکس هر گونه که باشد، مخاط سرویکس باید به اندازه‌ای باشد که بتواند اسپرم‌ها را به تخمک برساند. بنابراین اگر به برخی پوزیشن‌های سکس علاقه بیشتری دارید آنها را انجام دهید. اگر در سکس احساس خوشایندتری داشته باشید احتمال بارداری بیشتر می‌شود.

چای سبز باعث افزایش باروری می‌شود

چرا چنین تصوری وجود دارد؟

چای سبز سرشار از پلی‌فنل است  که به علت داشتن آنتی‌اکسیدان از آسیب سلولی به اندام تناسلی جلوگیری کرده و باعث افزایش سلامت تخمک‌ها می‌شود.

واقعیت

نتایح برخی مطالعات نشان می‌دهد ببن خوردن چای سبز و باروری رابطه وجود دارد. علاوه بر آن، به دلیل اینکه جای سبز نسبت به چای معمولی یا قهوه کافئین کمتری دارد، احتمال باروری را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، مصرف مقدار زیاد چای سبز باعث کاهش اسید فولیک شده و رشد جنین را مختل می‌نماید. اگر می‌خواهید با مصرف چای سبز احتمال بارداری خود را افزایش دهید، مساله‌ای نیست اما به یک لیوان در روز، بسنده کنید.

زنان باید برای باردار شدن به ارگاسم برسند

چرا چنین تصوری وجود دارد؟

انقباضات رحمی که با ارگاسم ایجاد می‌شوند اسپرم را به سمت سرویکس و لوله فالوپ هدایت می‌نمایند.

واقعیت

در حالی که ارگاسم اصلا چیز بدی نیست و باعث می‌شود اسپرم‌ها به سمت تخمک به حرکت در بیایند برای باردار شدن نیازی به ارگاسم نیست. اما ارگاسم زن، به افزایش تمایل مرد به ادامه رابطه جنسی کمک می‌کند.

بیشتر بدانید:

ارتباط بارداری با افزایش دفعات رابطه جنسی

رژیم غذایی قبل از بارداری برای افزایش باروری

پنج علامت باروری و آمادگی برای بارداری