ماساژ بارداری

با انجام ماساژ بارداری، کمردرد و فشارهای وارد آمده به بدن کمتر می‌شود. وقتی که در دوران بارداری بدن درد به سراغ شما می‌آید یکی از توصیه‌های پزشک ممکن است ماساژ درمانی باشد. در چنین حالتی، می‌توانید به ماساژدرمانگر مراجعه نمایید. فراموش نکنید که هر فردی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. باید به کسی مراجه کنید که به خوبی از ماساژهای بارداری اطلاع داشته باشد.

با انجام ماساژ بارداری، کمردرد و فشارهای وارد آمده به بدن کمتر می‌شود. وقتی که در دوران بارداری بدن درد به سراغ شما می‌آید یکی از توصیه‌های پزشک ممکن است ماساژ درمانی باشد. در چنین حالتی، می‌توانید به یک ماساژدرمانگر مراجعه نمایید. فراموش نکنید که هر ماساژ درمانگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد. باید به کسی مراجه کنید که به خوبی از بایدها و نبایدهای ماساژهای بارداری اطلاع داشته باشد.

بهتر است از پزشک خود بخواهید چنین فردی را به شما معرفی کند. با توجه به آنکه اغلب خانم‌های باردار در سه ماهه اول بارداری ناراحتی‌هایی مثل حالت تهوع را تجربه می‌کنند و جنین نیز در بدن آنها تازه شروع به رشد کرده، بهتر است ماساژ بارداری به سه ماهه دوم و سوم که کمردرد خود را نشان می‌دهد، موکول شود.

نکات مربوط به ماساژ بارداری

اگر از ماه چهارم بارداری به بعد به پشت و روی کمر خود بخوابید فشار زیادی به رگ‌های اصلی بدن وارد می‌شود. بنابراین از درمانگر بخواهید به شما بالش‌های مخصوصی بدهد که بتوانید به سمت دیوار یعنی به پهلو بخوابید.
از روغن‌ها و لوسیون‌های معطر استفاده نکنید. اینها باعث ایجاد حالت تهوع شده و ممکن است موجب تحریک انقباضات رحمی بشوند.
رفلکسولوژی (بازتاب شناسی) که در آن فشار به نواحی خاصی از پاها، دست‌ها و گوش‌ها وارد می‌شود اثر بسیار مطلوبی بر پاها و دستهای ورم کرده و خسته داشته و می‌تواند استرس را به میزان زیادی کاهش دهد. مطمئن شوید که درمانگر در خصوص بارداری اطلاعات کافی دارد زیرا وارد آوردن فشار به ناحیه بین قوزک و پاشنه پا ممکن است باعث بروز انقباضات شود.

یبشتر بدانید:

احساس خستگی در بارداری

گرفتگی عضلات پا در بارداری

رایحه درمانی در دوران بارداری

مصرف لوازم آرایش در دوران بارداری