بارداری یک دوران مهم در زندگی هر فرد است و هر فردی تلاش می‌کند به بهترین نحو این دوران را پشت سر بگذارد. واقعا طبیعی است که خانم باردار نگران سلامتی موجود زنده درون شکم خود یعنی جنین باشد و خیلی احتیاط کند. یکی از سوالاتی که مادران باردار می‌پرسند آن است آیا واقعا مصرف زنجبیل در بارداری نرمال است یا ممکن است خطری برای جنین داشته باشد؟

بارداری یک دوران مهم در زندگی هر فرد است و هر فردی تلاش می‌کند به بهترین نحو این دوران را پشت سر بگذارد. واقعا طبیعی است که خانم باردار نگران سلامتی موجود زنده درون شکم خود یعنی جنین باشد و خیلی احتیاط کند. یکی از سوالاتی که مادران باردار می‌پرسند آن است آیا واقعا مصرف زنجبیل در بارداری نرمال است یا ممکن است خطری برای جنین داشته باشد؟ بهتر است ادامه مطلب را بخوانید تا همه چیز برای شما روشن شود.

خواص زنجبیل چیست؟

زنجبیل ضد ورم است و درد و اثر بیماری‌های عروقی را کم می‌کند. علاوه بر اثر در کاهش حالت تهوع، درد آرتریت، آماس کیسه مفصلی و درد معده موثر است.

آیا مصرف زنجبیل در بارداری باعث کاهش حالت تهوع می‌گردد؟

مصرف زنجبیل باعث کاهش ناخوشی صبحگاهی و حالت تهوع در زنان باردار می‌گردد. اثر این خوراکی مثل اثر ویتامین ب6 برای کاهش علائم ناخوشی صبحگاهی است.

آیا زنجبیل باعث سقط جنین یا نقص مادرزادی می‌گردد؟

تاکنون هیچ شاهد علمی برای آنکه ثابت کند مصرف زنجبیل در بارداری باعث سقط جنین یا نقص مادرزادی می‌شود پیدا نشده است.

مقدار مجاز مصرف زنجبیل در بارداری چقدر است؟

نمی‌توان مقدار مناسب مصرف زنجبیل برای هر فرد باردار را از پیش تعیین کرد. بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید. معمولا توصیه پزشکان آن است از این خوراکی حدود 250 میلی‌گرم و 4 دفعه در روز مصرف شود. می‌توان آنرا به صورت میوه تازه یا خشک شده در چای، همراه نان و سایر غذاها میل کرد.

مصرف زیاد زنجبیل در بارداری چه خطرات و ضررهایی دارد؟

زنجبیل به ندرت اثر نامناسب دارد اما مصرف زیاد آن (بیش از 5 گرم) ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. مهمترین این عوارض ورم معده، ناراحتی معده، اسهال،‌ زخم دهان و سوزش سر معده است. همچنین ممکن است باعث آریتمی قلبی شود.

چه زمانی مصرف زنجبیل در بارداری باید قطع شود؟

اگر داروهای ضد انعقاد خون، داروهای کاهش غلظت خون و داروهای کاهش فشار خون مصرف می‌کنید نباید زنجبیل بخورید چون زنجیبل اثر آنها را کم می‌کند. همچنین اگر سابقه سقط جنین یا مشکلاتی مثل لختگی خون داشته‌اید بهتر است احتیاط کرده و از زنجبیل کلا صرفنظر نمایید.

بیشتر بدانید:

خوراکی‌های ممنوعه در دوران بارداری

زردچوبه در بارداری خطر سقط جنین را دارد؟