رابطه عاشقانه در بارداری

به نظر شما مهم‌ترین رابطه‌ای که در زندگی شما وجود دارد کدام است؟ بر خلاف انتظار خیلی از والدین،‌ مهمترین رابطه در یک خانواده رابطه‌ای است که میان زن و شوهر وجود دارد نه رابطه آنها با کودک. به خاطر داشته باشید که خیلی سریع‌تر از آنچه تصورش را بتوانید بکنید جنین به نوزاد، نوزاد به نوپا، و سپس خردسال، نوجوان و جوان تبدیل شده و از خانه شما می‌رود!

به نظر شما مهم‌ترین رابطه‌ای که در زندگی شما وجود دارد کدام است؟ بر خلاف انتظار خیلی از والدین،‌ مهمترین رابطه در یک خانواده رابطه‌ای است که میان زن و شوهر وجود دارد نه رابطه آنها با کودک. معمولا،‌ رابطه دیوانه‌وار والدین نسبت به بچه در دوران بارداری،‌ بعد از مدتی کمرنگ می‌شود.

به خاطر داشته باشید که خیلی سریع‌تر از آنچه تصورش را بتوانید بکنید جنین به نوزاد، نوزاد به نوپا، و سپس خردسال، نوجوان و جوان تبدیل شده و از خانه شما می‌رود! شما و همسرتان هستید که برای هم می‌مانید. بنابراین خیلی مهم است که رابطه خود با همسرتان را در هر زمانی حتی در دوران بارداری تازه نگهدارید.

مشخص است که وجود بچه می‌تواند تغییراتی روی رابطه دو نفره شما با هم ایجاد کند. این تغییرات گریزناپذیر و البته بسیار زیبا هستند. بچه‌های کوچک و حتی جنین تاثیر زیادی بر رابطه پدر و مادر دارند. اگر شما نقش خود را به خوبی ایفا نمایید از این تغییرات می‌توانید به شکل مناسبی استفاده نمایید.

اولین کاری که باید انجام دهید آن است که مثل قبل خود را یک زوج تنها در نظر بگیرید (نه اینکه یک زوج که والدین بچه هم هستند). درست است که بارداری توجه زیادی می‌طلبد اما رابطه شما با همسرتان باید در اولویت و نقطه مرکزی تمامی کارها باشد. حضور بچه نباید باعث کمرنگ‌شدن رابطه‌تان گردد. اگر در دوران بارداری، رابطه شما با همسرتان دچار مشکل و یکنواختی شده، مطالب زیر را بخوانید. تمام اینها شیوه‌های عاشقانه قدیمی هستند که خودتان هم بلدید. فقط باید آنها را از پستوی خانه خارج کنید!

گاهی اجازه دهید کارها خود بخود پیش برود

گاهی بدون هیچ دلیلی همسر خود را سورپرایز کنید. برای او هدیه بخرید، از او تعریف کنید او را بدون برنامه قبلی به رستوران ببرید و غیره. حتی اجازه دهید زمان رابطه جنسی شما خود بخود مشخص شود! (مطمئن شوید از پوزیشن‌های مجاز رابطه جنسی در دوران بارداری که بچه آسیب نمی‌زند استفاده می‌کنید).

برای رابطه عاشقانه‌تان برنامه‌ریزی کنید

اکنون زمان خوبی است که هر هفته قرارهای عاشقانه شبانه بگذارید. این کار را می‌توانید حتی بعد از به دنیا آمدن بچه نیز ادامه دهید (در ماه‌های اول بعد از تولد فرزند گاهی باید قرارهای عاشقانه‌تان را در داخل خانه بگذارید تا بچه اذیت نشود).

کارهای مربوط به بچه را با رابطه عاشقانه خود عجین کنید

بعد از تست سونوگرافی با همسر خود برای ناهار یا شام به رستوران بروید، وقتی که برای خرید سیسمونی بچه بیرون می‌روید شادی خود را با تماشای یک فیلم سرگرم‌کننده دوچندان کنید. از لحظات زییای بارداری عکس‌های دونفره بگیرید. از اسباب‌بازی‌هایی که همسرتان در زمان کودکی دوست داشته و اکنون حس نوستالژیکی دارند، برای فرزندتان بخرید. برای چیدمان اتاق کودک از ایده‌های همدیگر استفاده نمایید.

رابطه عاشقانه را در اولویت قرار دهید

رابطه عاشقانه خود را در زمان بارداری در درجه اول اهمیت قرار دهید. بجای یادآوری خرید ماست و پنیر و بردن لباس‌ها به خشکشویی و شستن ماشین، گاهی به همسرتان پیامک بزنید و بگویید او را دوست دارید. چه خوب است در جیب همسرتان یادداشت‌های عاشقانه بگذارید. از همدیگر تمجید کنید.

با همسرتان به اندازه کافی صحبت کنید

صحبت کردن زوج‌ها با هم خیلی اهمیت دارد و اهمیت آن در دوران بارداری به مراتب بیشتر است. حتی هنگامی که بچه به دنیا می‌آید باید زمان کافی به صحبت کردن با هم اختصاص دهید. با توجه به آنکه بچه مرتب گریه می‌کند انجام این کار مشکل می‌شود اما خیلی اهمیت دارد و نباید فراموش گردد.

در اولین فرصت به مسافرت بروید

اگر پزشک شما اجازه می‌دهد، چمدان خود را جمع کرده و در اولین فرصت ممکن به مسافرت بروید. شاید بعد از تولد بچه، تا چند سال نتوانید به راحتی برنامه سفر دیگری را تنظیم کنید! تماشای عکس‌های یادگاری این سفر در آینده برای شما خیلی جذاب خواهد بود.

بیشتر بدانید:

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی دهانی در بارداری

نقش پدران در دوران بارداری و پس از تولد فرزند