ترس از رابطه در بارداری

بعضی از خانم‌ها از عدم تمایل همسرشان به رابطه جنسی در دوران بارداری خود، شکایت دارند. این در شرایطی است که ممکن است اشتیاق خانم به داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری واقعا افزایش یافته باشد. جالب است بدانید همان هورمون‌هایی که باعث می‌شوند خانم باردار دچار حالت تهوع شود می‌توانند میل جنسی او را به شدت افزایش دهند.

بعضی از خانم‌ها از عدم تمایل همسرشان به رابطه جنسی در دوران بارداری خود، شکایت دارند. گاهی همسر آنها حتی از لمس کردن هم اکراه دارد. این در شرایطی است که ممکن است اشتیاق خانم به داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری واقعا افزایش یافته باشد.

جالب است بدانید همان هورمون‌هایی که باعث می‌شوند خانم باردار دچار حالت تهوع شود می‌توانند میل جنسی او را به شدت افزایش دهند. دلایل آشکاری وجود دارد که چرا آنها تا این حد به رابطه جنسی علاقه پیدا می‌کنند. دلیل نخست آن است که ناحیه لگنی (Pelvic Region) دچار سوزش و خارش می‌شود.

دلیل دوم آن است که استرس خانم‌های باردار برای رابطه جنسی کمتر شده است زیرا نه نیازی به جلوگیری و نه استرس اقدام برای بارداری دارند. ضمنا خطوط انحنای بدن آنها بیشتر و جذاب‌تر شده است! همه اینها انگیزاننده‌های قوی برای رابطه جنسی هستند. تنها جای یک چیز خالی است: تمایل همسر به رابطه جنسی!

چه چیز باعث کاهش علاقه مردان به رابطه جنسی در دوران بارداری همسر آنها می‌شود؟

بیشتر آقایان از آن هراس دارند که نکند در رابطه جنسی، به همسر یا بچه آسیب برسد. نزدیکی با همسر به معنای آن است که مرد برای راحتی و لذت خود به حریم بچه خیلی نزدیک شده است. برای بعضی دیگر از آقایان، ناشناختگی‌های بارداری باعث عدم تمایل به رابطه جنسی می‌شود. گاهی هم عامل اصلی مانع ذهنی است زیرا با وجود آنکه او قبلا عاشق رابطه جنسی با همسر خود بوده است اما هرگز با او در نقش مادری رابطه جنسی نداشته است.

چگونه باید با عدم علاقه آقایان به رابطه جنسی در بارداری برخورد کرد؟

عدم تمایل همسر شما به رابطه جنسی به هر صورت که باشد شما نباید آنرا به خودتان ربط دهید و آنرا به دلیل تغییرات ظاهری یا تغییر خصوصیات رفتاری خود بدانید. نباید تصور کنید همسر شما قصد دارد شما را کنار بگذارد. همچنین نباید فکر کنید که حال که شرایط این است باید رابطه جنسی را فراموش کنید. بهتر است در زمان مناسب با همسر خود صحبت کرده و احساسات خود را به او بازگو نمایید.

خجالت را کنار بگذارید و در مورد افزایش میل جنسی خود به او بگویید. ببینید در ذهن او چه می‌گذرد. اگر او هم دلایلی برای خود دارد صبور و منطقی باشید و به حرف‌هایش گوش دهید. اگر پزشک شما برای رابطه جنسی چراغ سبز نشان داده به او اطمینان دهید که رابطه جنسی برای شما و فرزندتان کاملا بی خطر است. اجازه دهید او بداند که بچه‌ها رابطه جنسی پدر و مادر خود در دوران بارداری را اصلابه خاطر نمی‌آورند!

ضمنا نزدیکی و دخول هیچ اثری بر روی جنین ندارد (آلت تناسلی با امکانات‌ترین پدرها هم نمی‌تواند به جنین برسد!!). جالب است بدانید جنین با ریتم آرام عشقبازی و ارگاسم حتی راحت‌تر به خواب می‌رود! اگر همسر شما متقاعد نشد از پزشک خود درخواست کنید او را راهنمایی کند.

اگر همسر شما باز هم نتوانست با این قضیه کنار بیاید، به دنبال راهکارهای دیگر بگردید. مثلا لباس‌های خواب جذاب بپوشید تا زیبایی‌های بدن شما او را جذب کند. قرارهای عاشقانه بگذارید. یا اگر هیچ کدام از این روش‌ها کارگر نشد حداقل به ماساژ، تماس‌های جنسی یا سکس دهانی اکتفا کنید (سکس دهانی در بارداری زیاد توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث عفونت واژن نشود). اگر همسرتان حس می‌کند که تحت فشار قرار گرفته، حداقل از او بخواهید شما را در آغوش گرفته و به شما آرامش بدهد.

بیشتر بدانید:

رابطه جنسی والدین در بارداری و واکنش جنین به آن!

تازه نگهداشتن رابطه عاشقانه با همسر در دوران بارداری

افزایش میل جنسی در دوران بارداری