بیبی چک بعد از لانه گزینی

هر خانمی که برای بارداری اقدام کرده باشد نگرانی این را دارد که چند روز بعد از علائم لانه گزینی می‌تواند از بیبی چک استفاده کند. متخصصان معتقدند که این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است….

هر خانمی که برای بارداری اقدام کرده باشد نگرانی این را دارد که چند روز بعد از علائم لانه گزینی می‌تواند از بیبی چک استفاده کند. متخصصان معتقدند که این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بعضی از خانم‌ها چندین علامت در بدنشان نمایان می‌شود که نشانه باردار شدن آنها است؛ بعضی دیگر اصلا علامتی نمی‌بینند. اجازه بدهید ابتدا در مورد لانه گزینی به شما توضیح بدهیم بعد سراغ پاسخ سوالتان خواهیم رفت.

بعد از باروری و لانه گزینی اخبار خوش بارداری به تدریج به گوش می‌رسد! وقتی که تخمک در رحم لانه‌گزینی می‌کند هورمون بارداری یا همان اچ سی جی آزاد می‌شود. روش‌های تست بارداری مثل آزمایش خون و بیبی چک با استفاده از همین هورمون، بارداری را نشان می‌دهند.

مهم است تست بارداری در زمان خودش انجام شود تا میزان هورمون بارداری به اندازه کافی باشد. این زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ضمنا اینکه چند روز بعد از لانه گزینی بارداری مشخص شود به زمان لقاح در دوره تخمک گذاری هم بستگی دارد. ممکن است باردار شده باشید اما سطح هورمون بارداری به اندازه‌ای نباشد که قابل تشخیص باشد.

لانه گزینی و بعد از آن

باروری تخمک در لوله فالوپ اتفاق می‌افتد که در آن تخمک‌ها از تخمدان آزاد می‌شود. وقتی که اسپرم به طور موفق وارد لوله شده و تخمک را بارور می‌کند حرکت کرده و از طریق دهانه باریک وارد رحم می‌شود. تخمک بارور شده سپس لانه گزینی کرده و خود را به پوشش رحم که اندومتریوم نامیده می‌شود متصل می‌کند.

بدن افراد مختلف در پاسخ به لانه گزینی و یا عدم انجام آن، پاسخ‌های متفاوتی نشان می‌دهد. وقتی که تخمک تخمدان را ترک می‌کند هورمون پروژسترون ترشح می‌شود و پوشش رحم در پاسخ به آن خود را برای رسیدن تخمک و لانه گزینی آماده می‌کند. اگر این اتفاق رخ ندهد سطح پروژسترون در بدن پایین می‌آید، پوشش رحم دفع شده و پریودی اتفاق می‌افتد.

از سوی دیگر اگر لانه گزینی اتفاق بیفتد پروژسترون ترشح می‌شود. این نه تنها علامت بارداری است بلکه سیگنال بدن است که باید پوشش رحم برای بارداری تقویت شود. در این حالت بعضی از خانم‌ها علائم بعد از لانه‌گزینی را مشاهده می‌کنند.

بعد از لانه‌گزینی موفق، هورمون بارداری (اچ سی جی) آزاد می‌شود. همانطور که گفته شد روش‌های تست بارداری از طریق این هورمون بارداری را نشان می‌دهند. بهتر است در این دوره فعالیت‌های سنگین انجام ندهید تا احتمال لانه گزینی موفق بیشتر شود. در این دوره بعضی از خانم‌ها علائم بارداری را حس می‌کنند.

علائم بدن بعد از لانه گزینی موفق

بعد از لانه گزینی ممکن است بعضی از علائم مشاهده شود اما به خاطر داشته باشید که همه زنان آنها را نمی‌بینند. ممکن است لانه‌گزینی اتفاق افتاده باشد و رویان در بدن شروع به رشد کرده باشد اما هیچ کدام از این علائم نمایان نشود. حتی ممکن است این علائم دیده شود اما کاذب باشند. به همین علت مطمئن‌ترین روش، تست بارداری است. مهمترین علائم لانه گزینی به شرح زیر است:

تفاوت خونریزی لانه گزینی با خونریزی پریود

ممکن است به دلیل شباهت، تصور کنید خونریزی لانه گزینی خونریزی پریود است. تفاوت این دو نوع خونریزی عبارت است:

  • خونریزی لانه گزینی متمایل به صورتی یا قهوه‌ای تیره است در حالیکه خونریزی پریودی قرمز است.
  • خونریزی لانه گزینی اگر سنگین نباشد چند ساعت و حداکثر چند روز ادامه دارد.
  • خونریزی پریودی معمولا 14 روز بعد از تخمک گذاری (در سیکل 28 روزه) اما خونریزی لانه گزینی حدود 10 روز بعد مشاهده می‌شود.

بعضی دیگر از خانم‌ها دچار گرفتگی عضلات سبک می‌شوند. به دلیل افزایش سطح هومرون اچ سی جی ممکن است دمای بدن کمی بالا برود.

زمان مشخص شدن بارداری بعد از لانه گزینی بر اساس روش تست بارداری

آزمایش خون

سطح هورمون اچ سی جی هر 48 ساعت بعد از لانه گزینی دو برابر می‌شود.  بنابراین بعد از خونریزی لانه گزینی بهتر است 4 تا 5 روز برای آزمایش خون صبر کنید تا نتایج دقت کافی را داشته باشد. دقت آزمایش خون از بیبی چک بیشتر است.

بیبی چک

معمولا شناسایی اچ سی جی در ادرار نسبت به خون بیشتر طول می‌کشد. حداقل 6 تا 7 روز بعد از لانه گزینی احتمال اینکه بیبی چک مثبت شود وجود دارد. اگر جواب تست منفی شد چند روز بعد دوباره امتحان کنید.

بیشتر بدانید:

تفاوت خونریزی لانه گزینی با خونریزی پریود (قاعدگی)

خط کمرنگ در بیبی چک نشانه بارداری است؟

تست خانگی بارداری با استفاده از بی بی چک