انتخاب شیردوش

با وجود آنکه دوشیدن شیر با شیردوش هیچ وقت جای شیردهی به کودک از سینه را نمی‌گیرد اما گاهی وقتی که به دلیل خستگی نمی‌توانید از سینه به بچه شیر بدهید،‌ قصد دارید سر کار بروید، یا خیلی خسته هستید خیلی به کار شما می‌آید. با توجه به تنوع این محصول در بازار، انتخاب شیردوش خیلی مشکل است. اما با توضیحات زیر می‌توانید گزینه مناسب خود را آسان‌تر پیدا کنید.

با وجود آنکه احساس دوشیدن شیر با شیردوش هیچ وقت جای شیر دادن به کودک از سینه را نمی‌گیرد اما گاهی وقتی که به دلیل خستگی نمی‌توانید از سینه به بچه شیر بدهید،‌ قصد دارید سر کار بروید، یا خیلی خسته هستید خیلی به کار شما می‌آید. با توجه به تنوع زیاد این محصول در بازار و انواع برقی، باتری خور، دستی و قطعات و متعلقات هر کدام از آنها، انتخاب شیردوش خیلی مشکل می‌شود. ا

ما نگران نباشید؛ با توضیحات زیر می‌توانید گزینه مناسب خود را آسان‌تر پیدا کنید. باید ببینید کدام یک از انواع شیردوش‌های زیر بیشتر به درد شما می‌خورد. هزینه هر کدام را هم در نظر بگیرید.

شیردوش برقی

مزایا: این نوع شیردوش قوی‌ترین نوع به حساب می‌آید و به صورت تکی و دوبل (دو شیشه) در بازار موجود است. مزیت نوع دوبل آن است که هم زمان دوشیدن شیر را به نصف می‌رساند، هم باعث خروج بهتر شیر از سینه‌ها می‌گردد. اگر قصد دارید بعد از مرخصی زایمان، سر کار خود بر گردید و تمایل دارید تا حد ممکن شیر بیشتری در زمانی که در کنار بچه نیستید به او داده شود شیردوش برقی بهترین انتخاب است.

اگر بیشتر شیری که بچه می‌خورد از شیشه شیر است تا سینه خودتان، مدل شیردوش برقی بیمارستانی که بیشترین میزان شیر را در کمترین زمان به شما می‌دهد خریداری نمایید. همچنین می‌توانید از شیردوش‌های سوتینی استفاده نمایید که به شما اجازه می‌دهد علاوه بر شیردوشی کارهای دیگر خود مثل چک کردن پیامک‌ها، ایمیل‌ها و غیره را به طور همزمان انجام دهید.

معایب: شاید شیردوش برقی بیشتر از مقداری که نیاز دارید شیر بدوشد. ضمنا قیمت این نوع شیردوش از انواع باتری خور و دستی گران‌تر است (شیردوش برقی بیمارستانی خیلی گران است).

شیردوش باتری خور

مزایا: نسبت به نوع الکتریکی ارزان‌تر است. همچنین به راحتی قابل حمل است. مدل «پوشیدنی» آن خیلی متداول است و با قرار گرفتن در لباس بدون نیاز به دست، دوشیدن شیر را انجام می‌دهد. اگر تصمیم دارید فقط گاهی از شیردوش استفاده کنید (مثلا برای آنکه شیر در سینه‌ها جمع نشود یا اگر پرستار کودک فقط بعد از ظهرها از کودک مراقبت می‌کند) این نوع شیردوش گزینه مناسبی است.

معایب: زمان شیردوشی بسیار بیشتر از مدل برقی است. ضمنا خیلی زود باتری آن تمام می‌شود. ممکن است در بین زمان شیردوشی باتری آن تمام شود و خیلی شما را اذیت کند.

شیردوش دستی

مزایا: این نوع شیردوش به شما اجازه می‌دهد میزان خروجی شیر از سینه‌ها را در کنترل خودتان داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها اعتقاد دارند حس این نوع شیردوش نسبت به انواع دیگر به حس شیرخوردن بچه از سینه مادر نزدیک‌تر است. قیمت شیردوش دستی بسیار ارزان، سر و صدای آن بسیار کمتر و به راحتی قابل حمل است.

اگر قصد دارید وقتی که شیردوش شیر یکی از پستان‌ها را می‌دوشد از سینه دیگر به بچه شیر بدهید این نوع از شیردوش از همه ایمن‌تر است. برخی از خانم‌ها تمایل دارند سینه آنها بعد از شیر خوردن بچه کاملا خالی شود و شیردوش دستی برای این کار خیلی مناسب است.

معایب: استفاده از شیردوش دستی خیلی زمان‌بر است و برای خانم‌هایی که می‌خواهند به طور منظم از آن استفاده کنند مناسب نیست. همچین برای استفاده از آن باید توان زیادی صرف شود که دست‌ها را خسته می‌کند. با وجود آنکه برخی از خانم‌ها به این نوع شیردوش به خاطر طبیعی بودن آن علاقه دارند، بعضی دیگر آن را خیلی خسته کننده می‌دانند.

بیشتر بدانید:

دوشیدن شیر مادر با استفاده از شیردوش

اصول شیردهی کودک از سینه مادر

معایب شیردهی کودک با شیشه شیر