گرسنگی نیم شب در بارداری

مهم نیست که این روزها چند بار و چقدر غذا می‌خورید؛ شاید هنوز هم ولع غذا خوردن در شما وجود داشته باشد. علت آن است که بچه‌ در حال رشد در رحم نیز به کالری احتیاج داشته و ممکن است نیم شب به از گرسنگی شما را بیدار نماید! سوخت و ساز بدن باعث می‌شود شکم شما دچار غر غر شده و حالت تهوع ایجاد شود. اما این موضوع به شما مجوز نمی‌دهد که هر زمان و هر چیز که دوست دارید بخورید!

مهم نیست که این روزها چند بار و چقدر غذا می‌خورید؛ شاید هنوز هم ولع غذا خوردن در شما وجود داشته باشد. علت آن است که بچه‌ در حال رشد در رحم نیز به کالری احتیاج داشته و ممکن است نیم شب به از گرسنگی شما را بیدار نماید! سوخت و ساز بدن باعث می‌شود شکم شما دچار غر غر شده و حالت تهوع ایجاد شود.

این موضوع به شما مجوز نمی‌دهد که هر زمان و هر چیز که دوست دارید بخورید! برای سلامت خودتان و جنین باید غذاهای سالم و به مقدار کافی بخورید. شگفت آور است که نیاز غذایی روزانه شما در بارداری فقط 300 کالری (و در سه ماهه اول بارداری حتی کمتر) است.

برای رفع گرسنگی و ضعف نیم شب در بارداری چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

هرگز به حالت گرسنه به رختخواب نروید. اگر گرسنه باشید جنین هم گرسنه است. در یخچال خود میان‌وعده‌های آماده و سالم مثل تخم مرغ آب پز، میوه‌ و سبزیجات تازه نگهداری نمایید. سعی کنید خوراکی‌های طبیعی میل نمایید: نان‌های غلات کامل خورده و بجای میوه‌های کنسروی از میوه‌های تازه استفاده کنید. زیاد سرخ کردنی و چربی نخورید.

اگر ویار میان وعده در نیم شب را دارید چیزی انتخاب کنید که هم گرسنگی شما را بر طرف کند هم ارزش غذایی داشته باشد: سرآل با شیر، کراکر و پنیر.

مایعات بنوشید. اگر زیاد دستشویی می‌روید ابتدای روز بیشتر و انتهای شب کمتر مایعات بنوشید.

اگر دچار سوزش سر دل یا سوء هاضمه هستید نباید در خوردن زیاده‌روی نمایید.

بیشتر بدانید:

کم‌شدن اشتها در دوران بارداری

ویار و بیزاری از غذا در دوران بارداری