خرید کاندوم

وقتی که از روش‌های جلوگیری صحبت می‌شود ذهن شما ناخودآگاه سمت روش‌های زنانه جلوگیری می‌رود. محققان در تلاش هستند روش‌های جلوگیری مردانه را هم گسترش دهند. اما در حال حاضر مردان هم چند روش برای جلوگیری در اختیار دارند که می‌خواهیم در مورد آنها صحبت نماییم.

وقتی که از روش‌های جلوگیری صحبت می‌شود ذهن شما ناخودآگاه سمت روش‌های زنانه جلوگیری می‌رود. محققان در تلاش هستند روش‌های جلوگیری مردانه را هم گسترش دهند. اما در حال حاضر مردان هم چند روش برای جلوگیری در اختیار دارند که می‌خواهیم در مورد آنها صحبت نماییم.

چرا در مورد روش‌های جلوگیری مردانه صحبت می‌کنیم؟ چون قرص جلوگیری احتمال عدم موفقیت دارد. همچنینبه دلیل عوارض جانبی همسر شما نمی‌تواند قرص جلوگیری بخورد.

معمولا مسئولیت تمام روش‌های جلوگیری به عهده خانم‌ها است. جالب است بدانید هزینه روش‌های جلوگیری زنانه بسیار بیشتر است. اگر می‌خواهید شما هم در این مورد به همسرتان کمک کنید و نقشی برابر با او داشته باشید در مورد بهترین روش‌های جلوگیری مردانه با او مشورت نمایید.

روش‌های جلوگیری مردانه

کاندوم

کاندوم روشی بسیار موثر است که تا 98 درصد می‌تواند جلوی ورود اسپرم به واژن را بگیرد. همچنین از بروز بیماری‌های آمیزشی مثل تبخال تناسلی و کلامیدیا جلوگیری می‌کند. هیچ کدام از روش‌های دیگری جلوگیری این ویژگی‌ها را ندارند.

اگر از کاندوم استفاده نکنید احتمال بارداری تصادفی بسیار بالا می‌رود: چیزی در حدود 20 درصد!

برای آنکه کاندوم کاملا موثر باشد:

حتما از کاندوم‌های لاتکس و پلی اورتان که در جای خشک و خنک نگهداری می‌شود استفاده کنید. کاندوم‌هایی که از پوست بره یا سایر مواد تهیه می‌شوند نمی‌توانند در مقابل اچ آی وی و سایر ویروس‌ها محافظت کنند.

هرگز کاندوم را در کیف خود نگهداری نکنید چون گرما و اصطکاک باعث کم شدن اثربخشی کاندوم می‌شود.

حتما به تاریخ انقضای کاندوم توجه کنید تا مطمئن شوید کهنه نباشد. از مواد روانساز پایه آب یا سیلیکون استفاده کنید. اینها نسبت به انواع دیگر روغن‌ها به ندرت باعث پارگی کاندوم می‌شوند.

همچنین برای اثربخشی کاندوم:

کاندوم را روی در حالت نعوظ روی آلت تناسلی بکشید. سعی کنید هوا در قسمت جلویی کاندوم جمع نشود و فضای کمی را هم برای جمع شدن مایع منی در نوک کاندوم در نظر بگیرید.

کاندوم را به سمت انتهای آلت تناسلی باز کنید.

اگر ختنه نکرده‌اید پوست جلوی آلت را قبل از بیرون کشیدن کاندوم به عقب بکشید.

بعد از خاتمه رابطه جنسی، آلت تناسلی را نگهداشته در حالی که کاندوم سر جای خود قرار دارد آلت را بیرون بکشید.

کاندوم را دور بیندازید.

وازکتومی

وازکتومی به معنای عقیم‌سازی مرد است. در این روش با جراحی می‌توان لوله‌ایی که اسپرم را به بیضه‌ها می‌رساند برش داد. این روش یکی از موثرترین روش جلوگیری مردانه است که در بعضی از کشورها انجام می‌شود.

بعد از انجام این عمل، به ندرت در سال اول بارداری اتفاق می‌افتد.

همچنین سه ماه بعد از وازکتومی دیگر اسپرم در مایع منی وجود ندارد.

مزایا:

  • این روش نسبت به روش عقیم‌سازی زنان ساده‌تر و ارزان‌تر است.
  • در همان روز جراحی می‌توانید بیمارستان را ترک نمایید.
  • این روش باعث تغییر حس آمیزش و انزال برای مرد یا همسر او نمی‌شود.
  • ظاهر، بو و احساس منی با قبل تفاوتی ندارد.

معایب:

  • وازکتومی معمولا دائمی است. به عبارت دیگر در صورتی که نظرتان عوض شده و تصمیم به بچه‌دار شدن بگیرید عمل جراحی دیگری لازم است که ممکن است همیشه موفق نباشد.
  • برای جلوگیری از بیماری‌های آمیزشی باز هم باید از کاندوم استفاده کنید.
  • احتمال دارد بعد از جراحی ورم، عفونت، خونریزی و سایر عارضه‌ها مشاهده شود هر چند که احتمال اینها کم است.

رابطه بدون دخول

در این حالت بدن اینکه دخول اتفاق بیفتد فقط نوازش جنسی انجام می‌شود.

رابطه بدون دخول به صورت‌های زیر است:

  • بوسیدن
  • نوازش کردن
  • استمنا
  • مالش اندام جنسی
  • رابطه دهانی و مقعدی.

تا زمانی که آلت تناسلی مرد و اسپرم از واژن دور باشد جلوگیری انجام شده است. اما نکته منفی‌اش آن است که رابطه لذت‌بخش واژینال باید حذف شود. همچنین در صورت داشتن رابطه دهانی یا مقعدی احتمال بیماری‌های آمیزشی همچنان وجود دارد.

بیرون کشیدن آلت تناسلی

بیرون کشیدن آلت تناسلی یکی از قدیمی‌ترین و ساده ترین راه‌های جلوگیری از بارداری است. با این وجود کم اثرترین روش هم است. در این حالت قبل از انزال باید آلت تناسلی را بیرون بکشید.

این روش هیچ عارضه جانبی و هزینه‌ای ندارد. ضمن اینکه حس رابطه جنسی را خراب نمی‌کند. اما تنها زمانی موثر است که درست انجام شود! یعنی طوری آلت تناسلی بیرون کشیده شود که هیچ اسپرمی وارد واژن نشود! خیلی باید سریع عمل کنید. اگر مرد جوان بوده و تجربه لازم را نداشته باشد انجام این کار برای او خیلی مشکل خواهد بود.

به هبمن دلیل این روش تنها در حدود 78 درصد موارد جواب می‌دهد. به عبارت دیگر از هر 100 زوجی که این روش را امتحان می‌کنند 22 نفر باردار می‌شوند.

ضمنا این روش از بیماری‌های آمیزشی جلوگیری نمی‌کند.

بیشتر بدانید:

باردار شدن بعد از جلوگیری طولانی

متوقف کردن روش‌های جلوگیری از بارداری