حمام در وان در پریودی

احتمالا خیلی شنیده‌اید که دوش آب گرم باعث تسکین درد پریودی می‌شود. اما آیا این نظریه واقعا درست است؟ اجازه دهید در مورد آن توضیح دهیم.

احتمالا خیلی شنیده‌اید که دوش آب گرم باعث تسکین درد پریودی می‌شود. اما آیا این نظریه واقعا درست است؟ اجازه دهید در مورد آن توضیح دهیم.

 

آیا حمام کردن در پریودی ممنوع است؟

در مورد پریودی افسانه‌های زیادی وجود دارد که شما را واقعا سر در گم می‌کنند و نمی‌توانید درست را از نادرست تشخیص دهید. مثلا بعضی اعتقاد دارند حمام کردن در وان در زمان پریودی واقعا ممنوع است و ضرر دارد و فقط باید دوش آب گرم بگیرید. اما این موضوع واقعا صحت ندارد و هیچ شاهد علمی برای آن پیدا  نشده است.

آیا حمام آب گرم باعث خونریزی بیشتر پریودی می‌شود؟

کسی هست که عاشق استحمام با آب گرم نباشد؟ گرما کمک می‌کند رگ‌های خونی بازتر شده و جریان خون بهتر انجام شود. همین موضوع در مورد پریودی هم صدق می‌کند. وقتی که دوش آب گرم می‌گیرید به طور خودکار احساس آرامش می‌کنید. چون عضلات آرام می‌شود. در نتیجه حس خیلی بهتری دارید.

خیلی از خانم‌ها عاشق وان آب گرم یا دوش آب گرم هستند چون تنش‌های یک روز خسته کننده را از بین دور می‌کند. اما با وجود آنکه دوش آب گرم باعث گردش خون بهتر در بدن می‌شود اما این موضوع ارتباطی با خونریزی پریودی ندارد. به عبارت دیگر دوش آب گرم باعث خونریزی بیشتر در پریودی نمی‌شود.

آیا گرما درمانی باعث کاهش انقباض می‌شود؟

گرما می‌تواند از طریق کاهش گرفتگی عضلات به شما در پریودی کمک کند. خیلی از زنان دچار درد گرفتکی عضلات ناشی از پریود می‌شوند. خبر خوب این است که گرما درمانی در پریود واقعا موثر است. قرار دادن یک بطری یا کمپرس آب گرم روی شکم و در ناحیه ای که درد پریودی وجود دارد درد را کاهش داده و باعث تمدد اعصاب می‌شود.

اگر کسی هستید که با یک درد معمولی پریودی سراغ قرص و دارو می‌روید، دست نگهدارید! بهتر است از گرما درمانی استفاده کنید که راهکار مناسب‌تری است.

نکات درمانی مفید در خصوص کاهش گرفتکی عضلات

نکات زیادی برای کاهش انقباض وجود دارد. برای شروع مطمئن شوید به اندازه کافی مایعات نوشیده‌اید چون باعث کاهش ورم شده و موجب می‌شود دستگاه گوارش شما خیلی آرام کار کند. با خوردن میوه‌هایی مثل خیار و هندوانه آب بدن شما به میزان زیادی تامین می‌شود.

انجام تمرینات ورزشی به معنای اندورفین خیلی زیاد است که یک مسکن بسیار قوی است.

آخرین نکته اینکه دنبال یک رژیم غذایی سالم باشید. خیلی طبیعی است که در دوره پریودی هوس غذاهای شیرین و سرخ کنندنی بکنید. اما زیاد دنبال هیدروکربن‌ها نباشید. بجای آن از میوه‌ها و سبزیجات تازه تغذیه کنید.

بیشتر بدانید:

علت درد رحم در پریودی چیست و آیا درمان دارد؟

علت طولانی شدن پریود، خونریزی و لکه بینی