علائم اولیه بارداری

علائم اولیه بارداری خیلی مشخص نیستند اما 10 علامت وجود دارد که حتی قبل از تست بارداری می‌تواند باردار شدن شما را نشان دهند.

علائم اولیه بارداری خیلی مشخص نیستند اما 10 علامت وجود دارد که حتی قبل از تست بارداری می‌تواند باردار شدن شما را نشان دهند.

ریزترین و مهم‌ترین علائم بارداری قبل از پریود نشدن و بعد از آن چیست؟

آکنه

جوش‌های صورت من ناگهان ناپدید شده است. قبلا پوست من چرب بود و مجبور بودم روزی چند بار آنرا بشویم حالا آنها محو شده‌اند. فکر می‌کنم تغییراتی هورمونی در بدن من در حال رخ دادن است!

افرادی که قبل از بارداری پوست آنها دچار آکنه نبوده ممکن است دچار مسائل پوستی جدیدی شوند. تغییرات پوستی یکی از مهمترین علامت‌های اولیه بارداری است.

بو و مزه

قبلا بوی سیگار حال من را بهم می‌زد اما حالا این احساس را ندارم.

احساس بویایی شما در بارداری تغییر می‌کند و خیلی هم طبیعی است: بدن شما دارد برای حساس‌تر شدن بیشتر آماده می‌شود. شما دارید موجود دیگری دیگری را در بدن خود پرورش می‌دهید! و همین طور که وزن اضافه کرده و زیبایی شما کم می‌شود قوی شدن حواس اخطار طبیعی بدن برای مراقبت بیشتر است.

دمای بازال

بدن من در حال سوختن است! پاها و داخل ران‌های من در آتش می‌سوزد.

جریان خون تغییر می‌کند تا عضو جدید بدن شما را در نظر بگیرد. دمای بازال بدن شما افزایش یافته و ممکن است احساس گرمای بیشتری در بدن خود داشته باشید. اما وقتی که فعالیت بدنی‌تان زیاد است شاید متوجه آن نشوید.

تغییرات بدن

بدن من تغییر کرده و همسرم به من می‌گوید زیباتر از قبل شده‌ای. خودم هم که دقت کردم دیدم خطوط انحنای بدن من بیشتر شده و جوان‌تر به نظر می‌رسم!

هورمون‌ها می‌توانند ویژگی‌های جنسی شما را تغییر دهد. در این حالت،‌ سینه‌ها بزرگتر شده و ممکن است لب‌ها نمایان‌تر شود. اما مهمترین اتفاق، متفاوت شدن با قبل است.

اسهال و سایر اختلالات روده‌ای

دچار اسهال شدید شده‌ام. اما چون احساس درد نداشتم به پزشک مراجعه نکردم. قبلا گاهی پیش از پریود این اتفاق برای من می‌افتاد اما این دفعه فرق داشت.

بعضی‌ها در هفته‌های اول بارداری احساس پف کردن بدن دارند. این اثرات نتیجه مختل شدن بعضی از کارکدهای مجرای روده‌ای زن باردار بوده و پاسخی به تغییرات سریع بارداری است.

مسائل عاطفی

وقتی که یک فیلم عاطفی که قبلا حسابی من را به گریه انداخته بود می‌بینم دیگر احساس گذشته را ندارم!

تغییرات هورمونی ممکن است باعث تفاوت‌های رفتاری و هنجارهای رفتاری شما شود. بعضی عصبانی می‌شوند، بعضی نمی‌توانند اشک‌های خود را کنترل کنند و بعضی سرشار از انرژی می‌شوند. اگر تغییر رفتاری دارید که بیش از چند روز طول کشیده نشانه تغییرات هورمونی و یکی از علائم اولیه بارداری است.

تکرر ادرار

به پزشک مراجعه کردم چون فکر کردم عفونت مثانه مبتلا شده‌ام. دفعات رفتن من به دستشویی افزایش پیدا کرد و مجبور بودم برای آن کاری انجام دهم.

هورمون بارداری موسوم به اچ سی جی باعث تکرر ادرار می‌شود. در دوران بارداری گردش خون هم افزایش پیدا می‌کند. اما میزان فیلتر کردن و خون کلیه‌ها را افزایش داده که آن هم میزان ادرار را افزایش می‌دهد.

درد

در پایین شکم احساس درد کردم. شبیه درد پریود بود اما تیزتر و تیر کشنده‌تر!

ممکن است وقتی که تخمک به دیواره رحم در زمان لانه گزینی رویان می‌چسبد این دردها حس شود. بدن سعی دارد موجود بیگانه را در بدن ما شناسایی نماید. بهتر است به لکه بینی توجه کنید که علامت لانه گزینی است.

پریود نشدن

عقب افتادن پریود مهمترین نشانه اولیه بارداری است. اگر تقویم داشته باشید می‌توانید متوجه آن شوید. ضمنا اپلیکیشن‌های زیادی هم در این مورد وجود دارد که به شما کمک می‌کند.

سایر علامت های معمول بارداری چیست؟

در زمان لانه گزینی سرگیجه نیز وجود داشته و خواب آلودگی به دلیل تغییر گردش خون اتفاق می‌افتد.  بعضی از زنان به دلیل تغییرات هورمونی و عضو جدید در بدن خود دچار مسمومیت خونی و حالت تهوع می‌شوند. ناخوشی صبحگاهی به عنوان نشانه شماره یک اولیه بارداری شناخته می‌شود.

اگر شما چند مورد از علائم بالا را مشاهده کردید ممکن است باردار باشید. اما بعضی‌ها حس می‌کنند باردار شده‌اند و واقعا شاید هیچ یک از علائم بالا را نداشته باشند.

بیشتر بدانید:

علائم بارداری در هفته دوم بارداری

علائم اولیه بارداری