خطر کرونا برای باردار

در شرایط کنونی که اخبار زیادی در مورد ویروس کرونا منتشر می‌شود طبیعی است که سوالاتی هم در این مورد برای زنان باردار بوجود بیاید. خوشبختانه، خطر انتقال ویروس کرونا پایین است. در ادامه همه چیزهایی که باید در مورد این ویروس بدانید ذکر شده است.

در شرایط کنونی که اخبار زیادی در مورد ویروس کرونا منتشر می‌شود طبیعی است که سوالاتی هم در این مورد برای زنان باردار بوجود بیاید. خوشبختانه، خطر انتقال ویروس کرونا پایین است. در ادامه همه چیزهایی که باید در مورد این ویروس بدانید ذکر شده است.

ویروس کرونا چیست؟

همانطور که می‌دانید منشاء‌ویروس کرونا یا همان کووید 19 در ووهان چین بوده اما به کشورهای دیگر هم سرایت کرده است. ویروس کرونا موضوع جدیدی نیست. قبلا 7 نوع از این ویروس که قابل سرایت به انسان هستند، شناسایی شده است. بیشتر انواع این ویروس‌ها خفیف بوده و فقط می‌تواند باعث سرماخوردگی بشود اما بعضی از انواع دیگر مثل ویروس مرس و سارس که قبلا اسم آنها را شنیده‌اید بیماری‌های شدیدی ایجاد می‌کنند.

نام دیگر ویروسی که اخیرا سرخط اخبار رسانه‌های دنیا شده ویروس ناول یا ویروس ووهان است. این ویروس به تازگی به انسان سرایت کرده و توجه دانشمندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

ویروس کرونا چگونه منتشر می‌شود؟

ویروس کرونا معمولا از یک انسان مبتلا به انسان از طریق قطراتی از دستگاه تنفسی که وارد هوا شده و در سرفه و عطسه وجود دارد، منتقل می‌شود. تماس نزدیک با فرد مبتلا مثل لمس و دست دادن یا تماس با یک سطح آلوده و سپس لمس کردن دهان، بینی یا چشم‌ها می‌تواند باعث انتقال ویروس شود.

علائم بیماری کرونا چیست؟

علائم این بیماری شبیه سرماخوردگی است:

  • تب؛
  • سرفه؛
  • تنگی نفس.

علائم 2 روز تا 14 روز بعد از ابتلا در بدن فرد نمایان شده اما نمایش آن در بدن افراد مختلف از خفیف تا حاد است.

آیا ویروس کرونا برای زنان باردار خطرناک است؟

دانشمندان همچنان در حال مطالعه اثر این ویروس بر افراد هستند. طبیعتا افراد باردار بیشتر در معرض خطرات بیماری‌های دستگاه تنفسی قرار دارند. پس تا می‌توانید نکات بهداشتی به خصوص در مورد دست‌ها را رعایت نمایید. نکته مهم دیگر آن است که تا حد ممکن نباید وارد محل‌های پرجمعیت و پر از ازدحام که تهویه هوای نامناسبی ندارد شوید. اگر مجبور هستید وارد این مکان‌ها شوید ماسک‌های صورت گزینه مناسبی است.

خوشبختانه، به نظر می‌رسد که ویروس کرونا نمی‌تواند بر جنین اثر کند چون هیچ نوع بیماری تنفسی شناخته نشده که بتواند از جفت عبور کرده و وارد بدن جنین شود. در هر صورت،‌ توصیه عمومی آن است که زنان باردار در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی بلافاصله به پزشک مراجعه نمایند.

بیشتر بدانید:

سرماخوردگی در بارداری

تب کردن در بارداری

تنگی نفس در بارداری