بارداری در رابطه مقعدی

بر خلاف اخباری که همه روزه در بعضی سایت‌ها و یا نشریات در مورد بارداری از طریق مقعد ذکر می‌شود، رابطه جنسی مقعدی (رابطه از پشت) در حالت عادی به هیچ عنوان باعث بارداری نمی‌گردد. درست است که رابطه جنسی مقعدی به دلیل بروز عفونت چه قبل و چه در حین بارداری، اصلا توصیه نمی‌شود؛ اما تردیدی نیست که در رابطه مقعدی امکان بارداری و بچه دار شدن وجود ندارد.

بر خلاف اخباری که همه روزه در بعضی سایت‌ها و یا نشریات در مورد بارداری از طریق مقعد ذکر می‌شود، رابطه جنسی مقعدی (رابطه از پشت) در حالت عادی به هیچ عنوان باعث بارداری نمی‌گردد. درست است که رابطه جنسی مقعدی به دلیل بروز عفونت چه قبل و چه در حین بارداری، اصلا توصیه نمی‌شود؛ همچنین این امر صحت دارد که در رابطه مقعدی احتمال آسیب به بدن زن وجود دارد چون ساختار مقعد برای رابطه جنسی طراحی نشده، اما تردیدی نیست که در رابطه مقعدی امکان بارداری و بچه دار شدن وجود ندارد.

فقط در صورتی که در حین رابطه جنسی مقعدی مایع منی بجای مقعد روی واژن ریخته شود احتمال ورود آن به مجرای واژن و باردار شدن وجود دارد.

بارداری از طریق مقعدی افراد مبتلا به بیماری کلواک

تنها یک مورد تایید شده حاملگی از طریق مقعد وجود دارد و آن هم مربوط به خانمی است که به طور مادرزادی از بیماری کلواک رنج می‌برده است. مجرای پیشاب، مقعد و واژن این خانم هر کدام دارای لوله‌های مجزایی نبود (مطابق شکل بالا). جالب است بدانید این اتفاق از بین 20000 نفر تنها ممکن است برای 1 نفر رخ بدهد. بنابراین مورد این خانم کاملا غیر عادی و نادر بوده است. او مجبور شد برای درمان بیماری خود یک عمل جراحی انجام دهد اما پزشکان به اشتباه رحم او را بجای واژن به مقعد متصل کردند!

کانال واژن او هم قبل از سرویکس بسته بود در نتیجه خونریزی عادت ماهیانه او بجای واژن از مقعد اتفاق می‌افتاد. این حادثه عجیب و غریب باعث شد، او از طریق رابطه جنسی مقعدی باردار شود. به دلیل آنکه پزشکان نمی‌توانستند راه مطمئنی برای تولد بچه از طریق مقعد پیدا کنند فرزند او به روش سزارین به دنیا آمد.

در حال حاضر، اگر جنین دچار بیماری کلواک باشد پزشکان می‌توانند قبل از تولد آنرا تشخیص دهند. آنها می‌توانند به این فرد قبل از بارداری مشاوره لازم را بدهند.

منبع: سایت WhatToExpect.com

بیشتر بدانید:

امکان بارداری دختر باکره بدون دخول

رابطه جنسی دهانی در بارداری، خطری برای مادر یا جنین دارد؟

خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی و نزدیکی در بارداری