رژیم غذایی قبل از بارداری

تصور کنید رژیم غذایی قبل از بارداری گرفته‌اید و فصل مهمانی‌ها از راه می‌رسد، حالا نمی‌دانید وقتی که به مهمانی می‌روید چگونه در مقابل غذاهای چرب مقاومت کرده و وزن خود را تحت کنترل نگه دارید. کار شما وقتی سخت‌تر می‌شود که در بعضی از مهمانی‌ها و مراسم‌ها، انواع غذاهای خوشمزه به صورت سلف سرویس جلوی شما قرار می‌گیرد.

تصور کنید رژیم غذایی قبل از بارداری گرفته‌اید و فصل مهمانی‌ها از راه می‌رسد، حالا نمی‌دانید وقتی که به مهمانی می‌روید چگونه در مقابل غذاهای چرب مقاومت کرده و وزن خود را تحت کنترل نگه دارید. کار شما وقتی سخت‌تر می‌شود که در برخی از مهمانی‌ها و مراسم‌ها، انواع غذاهای خوشمزه به صورت سلف سرویس جلوی شما قرار می گیرد.

حال سوال این است که آیا باید قید مهمانی را بزنید یا اینکه به مهمانی بروید رژیم غذایی خود را خراب کنید. خوشبختانه مجبور نیستید بین رژیم غذایی قبل از بارداری و مهمانی یکی را انتخاب کنید. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید ضمن آنکه در مهمانی شرکت می‌کنید به رژیم غذایی خود نیز ادامه دهید. حتما نکاتی که در زیر ذکر شده را به ذهن بسپارید تا در مهمانی‌های پیش‌بینی‌نشده بتوانید به خوبی از آنها استفاده کنید.

قبل از حضور در مهمانی میان وعده غذایی میل کنید

اگر با شکم خالی وارد مهمانی شوید، مقاومت در برابر غذاهای چرب و خوشمزه برای شما خیلی سخت می‌شود. بهتر است وقتی که در خانه هستید یک میان وعده سالم مثل میوه خشک شده یا آجیل میل نمایید. حالا وقتی که غذاهای خوشمزه از مقابل چشمان شما رژه می‌روند دیگر کاملا بی‌دفاع نیستید! فراموش نکنید که هرگز نباید به انگیزه کم کردن کالری دریافتی،‌ بعضی از وعده‌های غذایی را حذف کنید. حذف‌کردن وعده غذایی باعث می‌شود در مهمانی خیلی زیاد غذا بخورید.

غذاهای خود را درست انتخاب کنید

خودتان به خوبی می‌دانید کدامیک از غذاهای برای کسی که قصد بارداری دارد مناسب و کدام نامناسب است. به عنوان یادآوری میوه تازه، بهترین دوست شما است، غذاهای دریایی (پخته)، جوجه کباب و کباب، خوراکی‌های خوبی محسوب می‌شوند. سالادها نیز به شرط آنکه بدون سس چرب میل شوند مفید هستند.

بهتر است مصرف غذاهای سرخ شده را به حداقل برسانید. به خاطر داشته باشید که اگر از الان غذاهای سالم بخورید برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب در زمان بارداری تمرین کرده‌اید. اگر فکر می‌کنید که شاید میزبان از غذا خوردن شما ناراحت شود، از قبل به او بگویید که رژیم غذایی دارید و اگر برای شما معذوریتی ندارد دلیل آنرا به او بگویید.

هدیه‌ای مناسبی انتخاب کنید

اکثر میهمانان برای آنکه دست خالی نباشند شیرینی و شکلات همراه خود می‌آورند. بجای خریدن اینها چه خوب است که برای میزبان به عنوان پیشکش میوه بیاورید. میهمانانی که طالب سلامتی خود باشند قطعا انتخاب شما را تحسین خواهند کرد.

حواستان به شیرینی و شکلات باشد

اگر خیلی به شیرینی‌جات علاقه دارید بجای آن، دسرهای سالم مثل توت تازه بخورید یا اینکه از قاعده «سه تکه از غذا» پیروی کنید: به اندازه سه تکه از غذای غیر سالمی که میل دارید بخورید تا اشتهای شما به آن کاهش یابد و بقیه آنرا کنار بگذارید. با وجود آنکه نباید در خوردن غذاهای چرب و شیرین زیاده‌روی کنید اما خوردن کمی از این غذاها رژیم غذایی شما را خراب نمی‌کند.

مشروبات الکلی را کنار بگذارید

حالا که قرار است برای بارداری اقدام نمایید به خطر سلامتی خود و فرزندتان باید مشروبات الکلی را کنار بگذارید.

بیشتر بدانید:

رژیم غذایی قبل از بارداری برای افزایش باروری

رژیم غذایی و تاثیر آن بر بارداری