پرپشت شدن موی نوزاد

نوزادان فرشته‌های کوچکی هستند که به زندگی ما معنا می‌بخشند. ظاهر آنها هر طور که باشد، آنها واقعا دوست داشتنی هستند. تنها چیزی که شاید اگر روی سر آنها بود دوست داشتنی‌تر می‌شدند مو است! در این مطلب چند نکته برای داشتن موهای زیباتر بچه‌ها تشریح شده است.

نوزادان فرشته‌های کوچکی هستند که به زندگی ما معنا می‌بخشند. ظاهر آنها هر طور که باشد، آنها واقعا دوست داشتنی هستند. تنها چیزی که شاید اگر روی سر آنها بود دوست داشتنی‌تر می‌شدند مو است!

در این مطلب چند نکته برای داشتن موهای زیباتر بچه‌ها تشریح شده است. بهتر است انجام این کارها به سن 6 ماهگی نوزاد به بعد موکول شود. اگر بچه کمتر از 6 ماه سن دارد انجام این کارها برای او مناسب نیست.

چگونه می‌توان سرعت رشد موهای کودک را افزایش داد؟

چند راه برای سرعت بخشیدن به رشد موهای کودک وجود دارد که در ادامه بعضی از آنها ذکر شده است:

مصرف ویتامین D

نتایج مطالعات نشان می‌دهد ویتامین D به رشد موها کمک می‌کند و در بسیاری از محصولات بهداشتی وجود دارد.

استفاده از کلاه کودک. خیلی از اوقات وقتی که والدین یک قسمت موی کچل شده در پس سر کودک می‌بینند دستپاچه می‌شوند و تصور می‌کنند به دلیل آنکه رنگ آن ناحیه در سر متفاوت است کودک دچار عفونت شده است. اما دلیلی ساده برای این اتفاق وجود دارد. وقتی که کودک در گهواره یا تخت می‌خوابد سر او به تختخواب ساییده شده و باعث ریزش مو می‌شود. با استفاده کلاه گهواره می‌توانید جلوی آنرا بگیرید.

مصرف بادام

بادام منبع غنی پروتئین و آمینو اسیدهای ضروری است. به کودک نوپا 2 تا 3 بادام (مثلا به صورت حریره) بدهید تا به رشد موهای او کمک کند.

مصرف آهن

آهن ماده مهم دیگری است که به رشد مو کمک می‌کند. آهن از شکستگی مو جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود مواد غذایی غنی از آهن مثل گیاهان سبز برگ و پهن برگ، لوبیا، کدو تنبل و غیره در رژیم غذایی کودک قرار دهید.

شانه کردن

شانه کردن آرایم موهای کودک به رشد آنها کمک می‌کند. این کار باعث جریان خون بهتر در پوست سر می‌شود. می‌توانید موهای کودک را کوتاه کنید تا تمیز به نظر برسد. اما کوتاه کردن موهای کودک باعث افزایش رشد مو نمی‌شود. کوتاه کردن مو فقط باعث مرتب دیده شدن و ضخیم تر شدن مو می‌شود.

تمیز نگهداشتن مو

بهتر است حدود 3 روز یکبار موهای کودک را با شامپو بچه تمیز کنید تا از تجمع آلودکی در موهای او جلوگیری شود. همیشه از آب ولرم برای شستن موهای کودک استفاده کنید.

روغن زدن موها

روغن زدن و ماساژ دادن باعث حریان خون بهتر در موها شده و رطوبت لازم برای رشد مو را فراهم می‌کند. از روغن بادام برای تغذیه پوست سر و بهبود جریان خون استفاده کنید.

استفاده از حالت دهنده

در وضعیتی که موی کودک خیلی مجعد و فر است حالت دهنده مخصوص موی کودک نه تنها به مرتب نگهداشتن موی کودک کمک می‌کند بلکه باعث تغذیه بهتر ریشه مو می‌شود. می‌توانید از حالت دهنده‌های طبیعی مثل تخم مرغ و ماست استفاده کنید. اینها هیچ ماده مضری ندارد. از پزشک بخواهید شما را راهنمایی کند.

آلو ورا

همه می‌دانند اثر آلو ورا بر پوست مثل یک معجزه است. همچنین باعث رشد موها می‌شود. مستقیما عصاره آلو ورا را به موهای کودک بمالید یا همراه حالت دهنده و شامپو مصرف کنید.

استفاده از محصولات متنوع

موهای کودکان فرم و بافت متفاوتی دارد . ممکن است یک حالت دهنده یا شامپو برای کودکی مناسب و برای دیگری نامناسب باشد بهتر است بجای چسبیدن به یک محصول با سعی و خطا محصول مناسب کودک خود را پیدا کنید.

نکات مهم برای مراقبت از موی سر کودک

اگر می‌خواهید موهای کودک را ببنیدید یا ببافید شل ببنیدید چون کش سر به ریشه مو آسیب زده و باعث ریزش مو می‌شود؛
اجازه دهید کودک به میزان کافی آب بنوشد تا موهای او به اندازه کافی رطوبت داشته باشد؛
ترجیحا از روش‌های خانگی و ساده برای مراقبت از موهای کودک استفاده کنید.

هر کودکی با دیگری متفاوت است و نیازهای خاص خود را دارد. اگر نتیجه نگرفتید نباید تغییرات اساسی در رژیم غذایی کودک بوجود بیاورید. صبور باشید و کارها را آهسته پیگری نمایید. بالاخره نتیجه خواهید گرفت.

بیشتر بدانید:

کوتاه کردن موهای کودک برای بار اول

کوتاه کردن و گرفتن ناخن‌های کودک