خوراکی اسپرم کش

اگر برای بارداری اقدام کرده‌اید بهتر است از مصرف خوراکی‌هایی که باعث از بین رفتن اسپرم‌ها می‌شوند خودداری نمایید تا قدرت باروری شما افزایش یافته و لقاح آسان‌تر شود.

اگر برای بارداری اقدام کرده‌اید بهتر است از مصرف خوراکی‌هایی که باعث از بین رفتن اسپرم‌ها می‌شوند خودداری نمایید تا قدرت باروری شما افزایش یافته و لقاح آسان‌تر شود.

چه خوراکی‌هایی باعث کشته شدن اسپرم‌ها می‌شوند؟

شیرینی و نوشابه

مصرف زیاد شیرینی علاوه بر آنکه باعث چاقی و مشکلات قلبی می‌شود، باعث کم شدن تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم‌ها می‌شود. به همین منظور کنترل میزان قند دریافتی روزانه مهم است.

گوشت فراوری شده

گوشت‌های فراوری شده مثل سوسیس، کالباس، هات داگ و همبرگر دارای مواد نگهدارنده زیادی هستند که به کیفیت اسپرم‌ها آسیب می‌رسانند. همچنین بعضی از گوشت‌های فراوری شده دارای هورمون بیشتری نسبت به گوشت معمولی هستند و بر سطح تستوسترون تاثیر می‌گذارند.

غذاهای کنسروی

قوطی‌های کنسرو دارای پوشش BPA هستند. این ماده شیمیایی است که اثر مشابه استروژن دارد می‌تواند بر تعداد و کیفیت اسپرم‌ها اثر بگذارد.

گوشت اندام حیوانات

جگر، روده، و اندام حیوانات ممکن است خوشمزه باشد اما برای اسپرم خوب نیستند زیرا کادمیوم زیادی دارند که بر تعداد اسپرم‌ها اثر می‌گذارند.

الکل

میزان زیاد آبجو می‌تواند باعث افزایش استروژن در بدن شده و تعداد اسپرم‌ها را کم نماید. نوشیدنی‌های الکلی همچنین می‌توانند به کبد آسیب برسانند پس تا حد ممکن از آنها صرفنظر نمایید.

شیر و لبنیات چرب

آفتکش‌ها و مواد شیمیایی گاهی توسط گاو خورده شده و در چربی بدن گاو ذخیره می‌شوند و وارد شیر می‌شوند. اینها می‌توانند مشکلات اسپرمی مثل اسپرم‌های کم کیفیت را به همراه داشته باشند.

میوه‌ها و سبزیجات سمپاشی شده و دارای مواد نگهدارنده

سموم و مواد نگهدارنده برای تازه نگهداشتن و دور نگهداشتن حشرات استفاده می‌شوند. اما بعضی از آفت‌کش‌ها باعث ناباروری مردان می‌شوند پس بهتر است میوه‌های ارگانیک و سبزیجات ارگانیک میل نمایید تا مطمئن شوید عاری از هر گونه ماده شیمیایی هستند.

بیشتر بدانید:

کم بودن تعداد اسپرم مرد، علت و درمان

اسپرم صفر (آزواسپرمی) در مردان و راه درمان