تبریک می‌گوییم؛ به انتهای دوران بارداری رسیده‌اید و حالا زمان زایمان خیلی نزدیک است. تنها کاری که باقیمانده در آغوش گرفتن نوزادتان است! حالا که خیالتان تقریبا راحت شده چه چیزی جذاب‌تر از یک رابطه عاشقانه با همسرتان وجود دارد؟ اما آیا رابطه جنسی در هفته آخر بارداری مجاز است؟ اگر چنین است داشتن مشغولیت باعث گذشت بهتر زمان بارداری می‌شود؟ خیلی از خانمها در مورد نزدیکی در هفته آخر بارداری تردید دارند و از آن می‌ترسند. در ادامه همه نکات لازم در مورد سکس در هفته 40 بارداری و اثر آن بر بارداری و جنین ذکر شده است.

تبریک می‌گوییم؛ به انتهای دوران بارداری رسیده‌اید و حالا زمان زایمان خیلی نزدیک است. تنها کاری که باقیمانده در آغوش گرفتن نوزادتان است! حالا که خیالتان تقریبا راحت شده چه چیزی جذاب‌تر از یک رابطه عاشقانه با همسرتان وجود دارد؟ خیلی از خانمها در مورد نزدیکی در هفته آخر بارداری تردید دارند و از آن می‌ترسند. در ادامه همه نکات لازم در مورد سکس در هفته 40 بارداری و اثر آن بر بارداری و جنین ذکر شده است.

تبریک می‌گوییم؛ به انتهای دوران بارداری رسیده‌اید و حالا زمان زایمان خیلی نزدیک است. تنها کاری که باقیمانده در آغوش گرفتن نوزادتان است! حالا که خیالتان تقریبا راحت شده چه چیزی جذاب‌تر از یک رابطه عاشقانه با همسرتان وجود دارد؟ اما آیا رابطه جنسی در هفته آخر بارداری مجاز است؟ اگر چنین است داشتن مشغولیت باعث گذشت بهتر زمان بارداری می‌شود؟

خیلی از خانمها در مورد نزدیکی در هفته آخر بارداری تردید دارند و از آن می‌ترسند. در ادامه همه نکات لازم در مورد سکس در هفته 40 بارداری و اثر آن بر بارداری و جنین ذکر شده است.

آیا در هفته 40 بارداری می‌توان نزدیکی داشت؟

بله چرا که نه! اگر از نظر پزشک رابطه جنسی مجاز باشد هیچ مانع دیگری وجود ندارد. هفته 40 بارداری با هفته‌های دیگر تفاوتی ندارد. اما همه خانمها هم به رابطه  در هفته آخر بارداری تمایل ندارند. شکم بزرگ و سینه‌های حساس و متورم ممکن است باعث شود میلی به نزدیکی نداشته باشید.

بعد از زایمان 4 تا 6 هفته طول می‌کشد که پزشک برای نزدیکی مجدد به شما چراغ سبز نشان دهد و شاید هم بیشتر طول بکشد که خودتان مجددا تمایل به رابطه داشته باشید. پس فرصت را از دست ندهید و هر چه زودتر دست بکار شوید!

آیا وقتی که تاریخ زایمان گذشته هم می‌توان رابطه جنسی داشت؟

بله. حتی وقتی از تاریخ زایمان شما هم گذشته باشد می‌توانید نزدیکی داشته باشید. همانطور که گفته شد تنها چیزی که می‌تواند جلوی رابطه جنسی در بارداری حتی در انتهای آن را بگیرد منع پزشک است.

تاثیر نزدیکی در بارداری بر زایمان چیست؟

آیا نزدیکی در هفته چهلم بارداری باعث القای زایمان می‌شود؟ شاید بله و شاید نه! اگر سرویکس و رحم آماده باشند زایمان در راه است و رابطه جنسی می‌تواند زایمان را تسریع نماید. اما، اگر سرویکس آماده نباشد رابطه جنسی نمی‌تواند هیچ چیزی را تغییر دهد. ناراحت نباشید، بدن شما و همچنین جنین کار خود را خوب بلد هستند!

مزایای نزدیکی در هفته آخر بارداری چیست؟

نکات مثبت نزدیکی در هفته آخر بارداری مثل هفته‌های دیگر بارداری است: باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید، باعث بهبود خواب شده و به طور موقت باعث تسکین بعضی از ناراحتی‌های بارداری می‌شود.

البته این همه ماجرا نیست! ممکن است دغدغه‌های بسیاری ذهن شما را مشغول کرده باشد و نزدیکی باعث می‌شود تا ذهن شما کمی استراحت نماید. شاید یک دکمه توقف باشد بر رشته سوالاتی که این روزها در مورد زمان بدنیا آمدن نوزاد، چگونگی زایمان و غیره در ذهن شما وجود دارد.

خطرات نزدیکی در هفته 40 بارداری چیست؟

در بارداری نرمال که پزشک اجازه رابطه جنسی را می‌دهد خطر خاصی برای نزدیک وجود ندارد. اما احساس نزدیکی در این زمان مثل هفته‌های قبل نیست. جریان خون زیاد در سه ماهه دوم بارداری که نزدیکی را بسیار مطبوع برای شما ساخته بود ممکن است حالا تا حد یک بی حسی پیشرفت کرده باشد. همچنین اگر سرویکس رسیده باشد امکان لکه بینی هم وجود دارد.

برای همسرتان نیز شاید رابطه جنسی متفاوت باشد. ترشحات زیاد واژینال در این روزها نرمال است اما ممکن است باعث ایجاد لغزندگی زیاد در آلت تناسلی شده و حالت نعوظ برای همسرتان مشکل‌تر شود. برای همین مطمئن شوید او هم آمادگی نزدیکی را داشته باشد. همچنین ممکن است سرویکس شما را حس کند در حالی که قبلا اصلا آنرا حس نمی‌کرد.

روشهای نزدیکی در هفته آخر بارداری چیست؟

هر پوزیشنی که قبلا در بارداری دوست داشته‌اید الان هم بی خطر است. اما باید جایی برای مانور اطراف شکم خود پیدا کنید. برای بعضی از زوج‌ها هنوز امکان نزدیکی از پشت و پوزیشن زن در بالا وجود دارد. برای بعضی دیگر فقط پوزیشن خوابیدن به پهلو راحت است.

پس چک کنید و ببینید با کدام حالت راحت‌تر هستید. حتی اگر همه چیز حسابی بهم ریخته باشد حداقل خنده بر لب شما می‌نشیند! نگران نباشید: این شرایط پایدار نیست و همه چیز به حالت عادی خود بر می‌گردد. همدیگر را در آغوش بگیرید و ببوسید.