کرم موبر در بارداری

خانم‌ها دوست دارند همیشه زیبایی خود را حفظ کنند؛ هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید خانم‌های باردار نباید زیبا باشند…

خانم‌ها دوست دارند همیشه زیبایی خود را حفظ کنند؛ هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید خانم‌های باردار نباید زیبا باشند. در دوران بارداری درخشش پوست بیشتر می‌شود که علت اصلی آن رژیم غذایی سالم‌تر است. در دوران حاملگی رشد موها بیشتر می‌شود. متاسفانه به دلیل طغیان هورمون‌های بارداری بجز رشد موهای سر، موهای صورت، بازوها، پاها، شکم و کمر هم بیشتر می‌شود. سوالی که خانم‌های باردار دارند آن است که آیا کرم‌های موبر در بارداری بی خطر هستند.

در دوران حاملگی پوست شما حساس‌تر شده و ممکن است بدنتان به چیزی که سابقه نداشته واکنش آلرژیک نشان دهد. روش‌هایی مثل تراشیدن مو، موم، بند، موچین هم خیلی مناسب نیستند.

رشد مو در بارداری

همراه با پیشرفت بارداری، رشد مو در صورت و بالای لب‌ها، شکم، اطراف نوک سینه و حتی ناحیه بیکینی افزایش می‌یابد که برای فرد آزاردهنده است. 6 ماه بعد از زایمان این تغییرات به حالت عادی برمی‌گردد.

بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند موی صورت را در بارداری دکلره کنند، بعضی هم سراغ لیزر می‌روند که در بارداری اصلا توصیه نمی‌شود.

بهتر است بجای انتظار طولانی در سالن آرایش در خانه دنبال راه حلی برای رفع موی زائد باشید.

مصرف کرم موبر در بارداری مجاز است؟

در بارداری خیلی از خانم‌ها از این محصولات بهداشتی استفاده می‌کنند که عوارض جانبی زیادی هم ندارد. اما به خاطر داشته باشید هر فردی ویژگی‌های خاص خود را دارد و بدن او به نحو متفاوتی به مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد. ممکن است کرم موبر برای فردی خوب باشد و برای دیگری نه.

قطعا هیچ مادری نمی‌خواهد در بارداری سلامت خود یا جنین به خطر بیفتد. بنابراین بهتر است در بارداری احتیاط کرده و در مواردی که نگرانی دارید با پزشک مشورت نمایید.

نحوه عملکرد کرم‌های موبر چگونه است؟

اگر برای از بین بردن موهای زائد در بارداری از اپیلاتور یا موم استفاده کنید درد زیادی را تحمل خواهید کرد. اما اگر ترجیح می‌دهید از کرم موبر استفاده کنید حتما قبل از استفاده ترکیبات آنرا چک کنید. این نوع کرم پروتئین (کراتین) را تغییر داده و می‌شکند. چند دقیقه بعد از مالش کرم به پوست، کل ناحیه را با آب شستشو دهید. کرم‌های موبر دارای ترکیبات فعالی مثل پودر سولفید باریم و تیوگلیکولات کلسیم هستند.

از بین بردن موهای زائد با کرم‌های موبر ضرر چندانی ندارد و تا 2 هفته نیازی به استفاده مجدد نخواهید داشت. حتما از برندهای معتبر خریداری کنید و سراغ کرم‌های سنتی بدون مارک و تاییدیه نروید. اگر سالن آرایش می‌روید حتما به آرایشگر بگویید باردار هستید و ترکیبات کرم را چک کنید. در صورتی که تمام نکات را رعایت کنید می‌توانید چشمان خود را بسته، ریلکس کنید و از زیبایی خود لذت ببرید.

فواید استفاده از کرم موبر در بارداری

خیلی از خانم‌ها برای از بین بردن موهای زائد کرم موبر را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. در مقایسه با تراشیدن مو با تیغ، موم و اپیل، استفاده از کرم موبر در بارداری آسان‌تر و کم‌ضررتر است. وقتی که در بارداری موهای زائد ضخیم‌تر شده و رشد مو بیشتر می‌شود استفاده از کرم سرعت رشد مجدد موها را کم می‌کند.

روش‌های درست استفاده از کرم موبر در بارداری

حتی اگر از برندهایی استفاده می‌کنید که سال‌ها استفاده کرده‌اید چند نکته ضروری را رعایت کنید:

  • حتما اول آنرا روی ناحیه کوچک از پوست امتحان کنید. اگر واکنش آلرژیک مشاهده شد دیگر از آن استفاده نکنید و از پزشک بخواید کرم دیگری را به شما معرفی کند.
  • توضیحات روی بسته‌بندی را بخوانید.
  • محصولی انتخاب کنید که برای پوست حساس مناسب است. نمی‌توانید در حاملگی پیش‌بینی کنید پوست‌تان به آن کرم حساسیت نشان می‌دهد یا نه.
  • روی پوست جراحت دیده و آسیب دیده کرم نزنید.
  • روی صورت خود کرم موبر نمالید.
  • بعد از زمان مشخص شده روی بسته بندی، آنرا از سطح پوست پاک کنید. نگهداشتن آن بیش از زمان تعیین شده مناسب نیست.
  • اغلب کرم‌های موبر بوی تندی دارند. مواظب باشید باعث سردرد و حالت تهوع نشود. حتما در اتاق‌های دارای پنجره و تهویه از کرم استفاده کنید تا بوی آن شما را اذیت نکند.
  • در مورد برند مناسب کرم موبر در بارداری با پزشک مشورت نمایید. توصیه کلی پزشکان آن است که در سه ماهه اول که اندام‌های حیاتی جنین در حال شکل‌گیری است از مواد شیمیائی استفاده نکنید. در سه ماهه دوم و سوم محصولات آرایشی ملایم و کم خطر تهیه کنید.

سوالات پرتکرار

آیا از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی در بارداری مجاز است؟

بله نظافت ناحیه بیکینی باعث بهداشت بیشتر و جلوگیری از جوش می‌شود. خراش پوستی خطر عفونت و ترک پوست را افزایش می‌دهد بنابراین حتما احتیاط کنید. از هفته 36  به بعد نباید موهای زائد را شیو کنید. شیو کردن مو در هفته‌های آخر بارداری خطر عفونت در بارداری و زایمان را دوچندان می‌کند.

آیا کندن موهای زائد با موچین در بارداری مجاز است؟

در بارداری رشد موهای زائد بیشتر می‌شود. می‌توانید با موچین آنها را بردارید. با استفاده از این روش، پوست کمتر دچار آسیب ناشی از مواد شیمیائی می‌شود.

بیشتر بدانید:

جوش (آکنه) پوستی در بارداری و درمان آن

استفاده از کرم، لوسیون و تخت برنزه کردن پوست در بارداری

اپیلاسیون ناحیه تناسلی و استفاده از موم در بارداری