ورزش پس از زایمان

اگر دارای اولین فرزند خود شده‌اید شاید برای شما غیر ممکن باشد که زمانی را به خود اختصاص دهید. اما باید بدانید تنها با رسیدگی به خود می‌توانید بهترین مراقبت‌ها را از فرزند خود به عمل آورید. سعی کنید هر روز دستکم زمان کوتاهی را صرف خود نمایید. این امر نه تنها باعث می‌شود در آینده خود را کمتر سرزنش نمایید بلکه از افسردگی پس از زایمان نیز جلوگیری می‌کند.

اگر دارای اولین فرزند خود شده‌اید شاید برای شما غیر ممکن باشد که زمانی را به خود اختصاص دهید. اما باید بدانید تنها با رسیدگی به خود می‌توانید بهترین مراقبت‌ها را از فرزند خود به عمل آورید. سعی کنید هر روز دستکم زمان کوتاهی را صرف خود نمایید. این موضوع نه تنها باعث می‌شود در آینده خود را کمتر سرزنش نمایید بلکه از افسردگی پس از زایمان نیز جلوگیری می‌کند. در زیر فهرستی از موارد مهم ارائه شده است. شاید شما بعد از زایمان طبیعی یا سزارین نتوانید تک تک این موارد را رعایت کنید اما از اینها می‌توانید به عنوان راهنمایی برای پیدا کردن راه خود استفاده کنید.

مراقبت‌های پس از زایمان

به اندازه کافی غذا بخورید و ورزش نمایید.

سعی کنید با برخی از کسانی که تازه مادر شده‌اند طرح دوستی بریزید و دستکم هفته‌ای یکبار با آنها ملاقات نمایید.
دیدگاه‌های منفی خود را به دیگران بازگو نمایید. کاملا طبیعی است که پس از تولد فرزند گاهی احساس بدی نسبت به موضوعی خاص داشته باشید.
بر افکار مثبت خود متمرکز شوید. کارهایی را مشخص کنید که با استفاده از بتوانید حس مثبت را در وجود خود زنده نمایید.
زمان‌های استراحتی برای خود در نظر بگیرید. همسر شما و سایر بستگان و آشنایان می‌توانند به شما کمک کنند. هیچ کس نمی‌تواند کاری را مرتب و بدون وقفه انجام دهد.
انتظارات خود را به واقعیت نزدیک و آنها را محدود نمایید. هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را در اختیار خود داشته باشد. اهداف منطقی و قابل دستیابی – در خصوص نحوه زندگی، امورات منزل و غیره – تعریف کنید.
حس شوخ طبعی خود را بکار بگیرید و سعی کنید بیشتر از قبل بخندید و شاد باشید.
روز خود را برنامه‌ریزی کنید. مشخص نمایید چگونه می‌خواهید زمان خود را صرف نمایید. سعی کنید برنامه روزانه خود را منطقی در نظر گرفته و به خوبی آنرا اجرا کنید.
تغییرات مهم زندگی را به بعد موکول نمایید. دستکم برای مدتی تغییر شغل، تغییر منزل و سایر اموراتی از این دست را فراموش کنید و آنها را به زمانی موکول نمایید که اوضاع کاملا سر و سامان یافته باشد.

بیشتر بدانید:

افسردگی پس از زایمان

بی اختیاری ادرار و مشکلات مثانه بعد از زایمان درمان دارد؟

درد واژن بعد از زایمان طبیعی و مدتی که خونریزی طول میکشد