میفپریستون به تنهایی معمولا عوارض جانبی زیادی ندارد اما بعضی از زنان خونریزی خفیف و حالت تهوع را تجربه خواهند کرد. بعد از مصرف میزوپروستول خونریزی و گرفتگی شکم شروع می‌شود. خونریزی معمولا 4 ساعت بعد از مصرف قرص و گاهی هم دیرتر شروع می‌شود.

میفپریستون به تنهایی معمولا عوارض جانبی زیادی ندارد اما بعضی از زنان خونریزی خفیف و حالت تهوع را تجربه خواهند کرد. بعد از مصرف میزوپروستول خونریزی و گرفتگی شکم شروع می‌شود.

خونریزی معمولا 4 ساعت بعد از مصرف قرص و گاهی هم دیرتر شروع می‌شود. برای بعضی از زنان خونریزی و گرفتگی عضلات و همچنین سایر عوارض جانبی مثل حالت تهوع و استفراغ، اسهال، سردرد و سرگیجه، گر گرفتگی یا تب ممکن است زمان کمی بعد از مصرف میزوپروستول اتفاق بیفتد.

عوارض مصرف میفپریستون و میزوپروستول برای سقط چیست؟

خونریزی غالبا اولین علامت سقط جنینِ خواسته (Abortion) است. اگر سقط ادامه پیدا کند خونریزی و گرفتگی عضلات شدیدتر می‌شود. این خونریزی اغلب سنگین تر از قاعدگی نرمال است و همچنین ممکن است لخته خون اتفاق بیفتد.

هر چه که پیشرفت بارداری بیشتر باشد گرفتگی عضلات و خونریزی بیشتر خواهد بود. اگر سقط کامل باشد خونریزی و گرفتگی عضلات رفع می‌شود. در لحظه سقط خونریزی در بیشترین حد بوده و و درد و گرفتگی عضلات تشدید می‌شود.

به طور نرمال، خونریزی یک تا سه هفته بعد از سقط به طور خفیف وجود خواهد داشت. پریود معمولا 4 تا 6 هفته بعدی بر می‌گردد.

سنگین‌ترین خونریزی معمولا 2 تا 5 ساعت بعد از مصرف میزوپروستول اتفاق می‌افتد و در 24 ساعت بعدی به مرور کم می‌شود. شدیدترین انقباض و خونریزی معمولا حدود 3 تا 5 ساعت طول می‌کشد (اما ممکن است کمی کمتر یا بیشتر باشد چون بدن هر خانم با خانم دیگر متفاوت است).

بعضی از زنان تا 48 ساعت خونریزی سنگین و چند روز تا چند هفته بعد از سایتوتک لخته خون می‌بینند. این اتفاق غیر عادی و خطرناک نیست مگر آنکه 2 نوار بهداشتی سایز بزرگ در 1 ساعت خیس شود و این حالت برای 2 ساعت یا بیشتر ادامه پیدا کند؛ یا لخته‌های زیادی که بزرگتر از یک پرتقال هستند از بدن خارج شود. طبیعی است که بدن شما رحم را به طور کامل تخلیه کند.

بیشتر بدانید:

آیا موی گربه باعث سقط جنین میشود؟ خطر موی گربه برای زن باردار

خونریزی بعد از سقط جنین چقدر طول می‌کشد؟

رابطه استرس و عصبانیت با سقط جنین