علائم بارداری دختر

در فرهنگ سنتی ما و سایر کشورهای دنیا علائم مختلفی برای پیش بینی جنسیت ذکر شده که هیچ کدام پشتوانه علمی ندارد. با وجود آنکه در خصوص پیش بینی جنسیت جنین مطالعات زیادی در دنیا انجام شده این روش‌ها نمی‌توانند به ما پاسخ قطعی بدهند اما به پیش بینی جنسیت جنین کمک می‌کند. در زیر به برخی از علائم بارداری دختر اشاره شده است.

در فرهنگ سنتی ما و سایر کشورهای دنیا علائم مختلفی برای پیش بینی جنسیت ذکر شده که هیچ کدام پشتوانه علمی ندارد. با وجود آتکه در خصوص پیش بینی جنسیت جنین مطالعات زیادی در دنیا انجام شده اما این روش‌ها نمی‌توانند به ما پاسخ قطعی بدهند اما علائمی را مشخص می‌کنند که به پیش بینی جنسیت جنین کمک می‌کند. در زیر به بعضی از علائم بارداری دختر اشاره شده است.

علائم بارداری دختر

احتمال داشتن استفراغ شدید حاملگی بیشتر است

تقریبا همگی مادران باردار به نحوی ناخوشی صبحگاهی را تجربه می‌کنند. اما در مورد برخی از آنها این بیماری خیلی حاد و به شکل حالت تهوع و استفراغ شدید است که بیماری استفراغ شدید حاملگی نامیده می‌شود. این بیماری اغلب منجر به کاهش وزن، سوء تغذیه و کم آبی بدن می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد بیش از نیمی از خانم‌هایی که در بارداری خود دچار استفراغ شدید هستند فرزند آنها دختر است و هر چه میزان حالت تهوع و استفراغ بیشتر باشد احتمال دختر بودن فرزند بیشتر می‌شود. در این حالت،‌ هورمون معروف hCG که بدن فرزند دختر تولید می‌کند افزایش یافته و حالت تهوع شدیدتر است.

میزان فراموشکاری افزایش می‌یابد

دلیل این موضوع مشخص نیست اما نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد زنانی که دختر باردار هستند در تست حافظه و به خصوص در زمینه مهارت‌های گوش دادن، محاسبات و تجسم فکری عملکردشان افت پیدا می‌کند. پس اگر به خاطر نمی‌آورید سوئیچ ماشین را کجا گذاشته‌اید حتما دختر شما مقصر بوده است!

استرس شما بیشتر می‌شود

هرچه در زمان لقاح استرس بیشتری داشته باشید احتمال بارداری دختر بیشتر خواهد بود. نتایج یک مطالعه نشان داد مادرانی که در مشاغل پراسترس کار می‌کنند احتمال آنکه فرزند آنها دختر باشد بیشتر است. اما مادرانی که در محیط‌های کم استرس کار می‌کنند تقریبا شانس برابری برای داشتن پسر یا دختر دارند.

جنین بریچ است

آیا هفته سی و دوم بارداری هم گذشته و فرزند شما هنوز لجوجانه سر و ته قرار گرفته است؟ نتایج برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد احتمال آنکه جنین بریچ دختر باشد بیشتر است هر چند که دلیل آن هنوز معلوم نیست.

بیشتر بدانید:

علائم بارداری پسر

تشخیص اشتباه جنسیت جنین در سونوگرافی

روش‌های تعیین جنسیت قبل از بارداری