پیش دبستانی

کسی هست که نخواهد فرزند او در یک محیط ایمن آموزشی مشغول یادگیری شود؟ خوشبختانه ایمنی اغلب مراکز پیش دبستانی، در سطح بالایی قرار دارد. پیش دبستانی، کودک را برای مدرسه ابتدایی آماده می‌سازد. با توجه به ماهیت غیر رسمی‌تر پیش دبستانی، پذیرش آن برای کودک بسیار آسان‌تر است. در یک پیش دبستانی خوب، کودک مهارتهای زیادی را فرا می‌گیرد.

چه کسی هست که نخواهد فرزند او در یک محیط ایمن آموزشی مشغول یادگیری شود؟ خوشبختانه ایمنی اغلب مراکز پیش دبستانی، در سطح بالایی قرار دارد. پیش دبستانی، فرزند کوچک شما را برای حضور در مدرسه ابتدایی آماده می‌سازد. با توجه به ماهیت غیر رسمی‌تر پیش دبستانی نسبت به مدرسه ابتدایی، پذیرش آن برای کودک بسیار آسان‌تر است.

در یک پیش دبستانی خوب، کودک مهارت‌های زیادی را کسب می‌کند. او علاوه بر فعالیت و بازی، چیزهای چدیدی را کشف می‌نماید. اما اینها تنها بخشی از مزایای پیش دبستانی است، در ادامه سایر مزایای مهم آن ذکر شده است:

کودک مهارت‌های اجتماعی را فرا می‌گیرد

کودک با مشارکت در گروه‌های شعرخوانی و آوازخوانی، گوش دادن به داستان‌ها، مشارکت در انجام فعالیت‌ها، تجارب ساده، پوشیدن لباس‌های خاص مثلا در مراسم‌ها یا جشن تولدها، استفاده از وسایل بازی و اسباب بازی‌های ساده و یا فکری،‌ دنبال کردن مسیرها، و همکاری با همسن و سال‌های خودش چیزهای زیادی یاد می‌گیرد. استعدادهای اجتماعی کودک در تنهایی خانه و به خصوص در آپارتمان‌نشینی‌های امروز ممکن است به هدر برود اما در فعالیت‌های گروهی پیش دبستانی فرصت زیادی برای او وجود دارد.

معرفی مفاهیم بنیادین به کودک

یادگیری حروف الفبا از طریق آواز خواندن، درک اعداد از طریق چیدن لگوها،‌ یادگیری زبان از طریق شنیدن داستان‌ها، آموزش رنگ‌ها بر مبنای نقاشی انگشتی، همه برای کودک جذابیت دارند و حس کنجکاوی و دانش کودک را در یک محیط به دور از فشار برای یادگیری ارتقاء می‌بخشند. او با شرکت در اردوهای هماهنگ‌شده، با گیاهان، محیط زیست و محیط اطراف خود آشنا می‌شود.

کودک با دنیای بزرگتری آشنا می شود

هر چه بیشتر کودک بازی کند، کشف نماید و ببیند،‌ بیشتر یاد خواهد گرفت. در پیش دبستانی فرصت‌های یادگیری بیشماری وجود دارد که در خانه مشابه آنرا نمی‌توان یافت.

پیش دبستانی فرصتی برای یادگیری است

مربیان پیش دبستانی هنرها و مهارت‌های زیادی را می‌توانند به کودک بیاموزند زیرا طراحی و امکانات مراکز پیش دبستانی برای همین موضوع است. ضمنا مجبور نیستید بعد از بازی کودک و بعد از اینکه همه جا را به هم ریخت، خانه را مرتب کنید!

پیش دبستانی برای کودک جذابیت زیادی دارد

درست است که شما در خانه اسباب بازی، کتاب و چیزهای زیادی برای کودک تهیه کرده اید اما مطمئن باشید امکانات و تنوع وسایل پیش دبستانی بیشتر است. ضمن اینکه برای کودک تازگی بیشتری دارند.

مربیان پیش دبستانی برای این کار آموزش دیده‌اند

پدر و مادر اولین و موثرترین آموزگاران کودک هستند اما آنها و نیز کودک چیزهای زیادی باید از مربیان حرفه‌ای که برای این کار آموزش دیده‌اند، فرا بگیرند.

حالا که مزایای یک پیش دبستانی را متوجه شدید (سایر مزایای آن را خودتان به مرور وقتی که کودک به آنجا رفت درک خواهید کرد)، وقت آن است که یک پیش دبستانی خوب انتخاب نمایید. به خاطر داشته باشید که امکان تحقق مزایایی که در بالا بدانها اشاره شد در یک پیش دبستانی خوب وجود دارد. بهتر است از قبل به دقت مشخصات پیش دبستانی مناسب را مطالعه نمایید، سپس در مورد آنهایی که امکان رفت و آمد بدانجا برای شما وجود دارد در اینترنت و از طریق مشورت با همسایگان، دوستان و سایر افراد اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بیشتر بدانید:

انتخاب مهد کودک مناسب

آموزش و کلاس رفتن کودک نوپا ضرورت دارد؟