امگا 3 در زمان اقدام برای بارداری

اگر 1 یا 2 بار در هفته از ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین 1 یا 2 بار نمی‌خورید مصرف مکمل امگا3 به صورت روزانه می‌تواند مفید باشد. بعضی از ماهی‌ها منبع مناسب اسید چرب امگا3 هستند که محققان معتقدند برای رشد مغز جنین و چشم او مهم هستند. ماهی سردآبی که به عنوان ماهی چرب هم شناخته می‌شود دارای بیشترین میزان امگا3 است.

اگر 1 یا 2 بار در هفته از ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین 1 یا 2 بار نمی‌خورید مصرف مکمل امگا3 به صورت روزانه می‌تواند مفید باشد.

بعضی از ماهی‌ها منبع مناسب اسید چرب امگا3 هستند که محققان معتقدند برای رشد مغز جنین و چشم او مهم هستند. ماهی سردآبی که به عنوان ماهی چرب هم شناخته می‌شود دارای بیشترین میزان امگا3 است.

آیا مصرف امگا 3 قبل از بارداری، به بارداری کمک می‌کند؟

بدن امگا3 را چندین هفته ذخیره می‌کند بنابراین دریافت منظم این اسید چرب، تضمین داشتن سطح مناسب در بارداری است.

میزان مناسب مصرف ماهی برای زنان باردار چقدر است؟

به طور کلی، بهتر است این ماده از داخل خوراکی تامین شود تا مکمل غذایی چون همراه با آن سایر مواد مغذی هم جذب بدن می‌شود. توصیه کلی آن است که زنان باردار 250 تا 350 گرم از انواع غذای دریایی در هفته میل نمایند که در آن حدود 250 میلی گرم امگا3 وجود دارد.

اگر تمایل به مصرف مکمل دارید باید بدانید که در بعضی از مطالعات منفعت کمی برای سیستم شناختی کودک در بارداری یا شیردهی کودک با دریافت امگا 3 مشاهده شد و در بیشتر مطالعات منفعت قابل ملاحظه‌ای مشاهده نشد.

نحوه دریافت امگا 3 به چه صورت است؟

می‌توانید امگا3 را به شکل‌های مایع، نرم جویدنی و ژله نرم تهیه نمایید که بعضی از آنها برای از بین بردن بوی بد ماهی طعم‌دار هستند. مکمل‌های امگا3 فاقد جیوه هستند. بسیاری از مکمل‌ها دارای روغن ماهی هستند اما جیوه در بافت چرب ذخیره نمی‌شود بنابراین در روغن نیست.

سایر مکمل‌های امگا 3 به چه صورت تهیه می‌شوند؟

سایر مکمل‌های امگا3 بجای ماهی از جلبک تهیه می‌شوند این مکمل‌ها نه جیوه دارند نه طعم ماهی. اینها حتی برای گیاهخوران هم مناسب هستند.

بعضی از خانم‌ها برای دریافت امگا3 مورد نیاز بدن به سمت روغن کبد ماهی می‌روند. در صورتی که تمایل به این محصولات دارید بسته بندی و دستورالعمل را چک نمایید تا مطمئن شوید بیش از دوز توصیه شده ویتامین آ برای زنان باردار، دریافت نکنید. چون میزان زیاد ویتامین آ برای زنان باردار خطر دارد.

بیشتر بدانید:

حذف نمک در بارداری مجاز است؟

دوز مناسب و مصرف نرمال ویتامین دی در بارداری