مباحث آموزش کاشت ناخن و مراحل آزمون دوره و گرفتن مدرک کاشت ناخن یکی از لاین های جذاب آرایشگری است که برای آموزش های اولیه تا پیشرفته آن بسیار مورد توجه و کاربردی است. آموزش کاشت ناخن با سمت و سو...

کاشت ناخن یکی از لاین های جذاب آرایشگری است که برای آموزش های اولیه تا پیشرفته آن بسیار مورد توجه و کاربردی است. آموزش کاشت ناخن با سمت و سوی کسب درآمد کاشت و طراحی ناخن به سادگی امکان پذیر است. بسیاری از خانم ها فکر می کنند اگر به صورت رایگان زمان طولانی در آرایشگاه ها مشغول به کارآموزی و آموزش کاشت ناخن شوند به اهداف خود می رسند و به سادگی می توانند به درآمد های بالا برسند، در صورتیکه با آموزش چند ماهه در آموزشگاه آرایشگری زنانه خوب (با پکیج چکیده تجربیات مدرسان بین المللی) و داشتن مدرک فنی حرفه ای در دست، به سادگی می توانید به درآمد دلخواه خود برسید.

سالن زدن برای خدمات کاشت ناخن برای بسیاری از خانم ها یک هدف مشخص است، اما اگر راه درست را برای رسیدن به آموزش کاشت ناخن تخصصی نداشته باشید نمی توانید با کار با کیفیت مشتریان زیادی جذب کنید و در نهایت مرکز زیبایی کاشت ناخن خود را باید تعطیل کنید.

این روزها بسیاری از آموزشگاه های آرایشگری آموزش آنلاین با استفاده از موبایل یا اینترنت علاوه بر دوره حضوری برگزار می نمایند که از صفر تاصد آموزش کاشت ناخن را یاد می گیرید.

قیمت آموزش کاشت ناخن

اکر در یک آموزشگاه آرایشگری معتبر، آموزش کاشت ناخن را بگذرانید(یعنی موسسه ای که دارای تابلو است و مدرک های فنی حرفه ای بین المللی مدیر در معرض دید باشد) به سادگی می توانید با هزینه مناسب در دوره آموزش کاشت ناخن ثبت نام نمایید.

انواع کاشت ناخن که در دوره آموزش می بینید

تمامی مراحل انواع آموزش کاشت ناخن شامل 4 روش کلی زیر است:

1-آموزش کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن با پودر یا اکریلیک(Acrylic Nail Extension) روش های مختلفی انجام می شود که از مهم ترین های آن به شرح زیر در آموزش کاشت ناخن توضیح داده می شود:

  • کاشت ناخن با پودر کلییر
  • کاشت ناخن هلویی
  • کاشت گریم ناخن
  • کاشت ناخن بیبی بومر
  • کاشت ماربل
  • کاشت فرنچ

مراحل کاشت ناخن در دوره(به صورت خلاصه)

زیر سازی ناخن

شروع همه نوع کاشت های ناخن از جمله ژل، پودی، پلی ژل و ... از زیرسازی صدف ناخن آغاز می شود که تکنیک مشترکی دارد. از زدن بیس کات، دهیدراتور(برای ضد عفونی)، سوهان ناخن دستی و برقی، نیپر و... برای آماده سازی صدف ناخن برای دوره کاشت ناخن استفاده می شود.

نام دیگر زیرسازی به گفته بعضی از مدرس های آموزش کاشت ناخن، مانیکور خشک (مانیکور روسی) می باشد.

تیپ گذاری در کاشت ناخن پودری

در آموزش کاشت ناخن، مربی کاشت شروع به انتخاب تیپ ناخن مناسب سایز و اندازه ناخن می کند. به هنرجو توصیه می کند که تیپ کمی بزرگتر را انتخاب کند. در ادامه مراحل به اندازه مورد نظر تیپ خود را کوتاه می کنید و فرم های مختلف ناخن را با سوهان به آن شکل می دهید(مثل فرم ناخن نوک تیز / گلدانی / مربعی / بادامی یا ...) که به صورت دقیق در دوره کاشت ناخن آموزش میبینید.

موادگذاری کاشت پودری ناخن

پس از آشنایی با انواع پودر کاشت ناخن، نوبت به گذاشتن مواد کاشت ناخن می رسد. کاشت ناخن هلویی و کلیر از محبوب ترین مواد کاشت ناخن هستند. از قلم های معرفی شده توسط مدرس در آموزش کاشت ناخن، قلم وان بال را برای برداشتن مواد استفاده می کنید.

دورگیری ناخن کاشت شده

با استفاده از سوهان برقی یا دستی، دورگیری صحیح کاشت ناخن را توسط مدرس به صورت کاملا اصولی بدون ایجاد زخم در اطراف ناخن آموزش می بینید.

2-آموزش کاشت ناخن با ژل

برای انجام کاشت ناخن با ژل(Gel Nail Extension) با استفاده از مواد ژل جنس کامپوزیت استفاده میشود. از مزیت های انجام کاشت ناخن به روش ژلی به شرح زیر است:

  • از نظر ظاهر سطح ناخن سبک، طبیعی و شفاف ایجاد می شود.
  • مواد کاشت ناخن ژل بی بو است.
  • برای انواع ناخن مناسب است و عوارض کمتری نسبت به بقیه کاشت ناخن ها دارد.

از وسایل مهم و ضروری کاشت ناخن برای خشک شدن آن دستگاه یووی(UV) برای خشک شدن و ماندگاری بالای کاشت ناخن ژل است.

3-کاشت ناخن فیبر/سیلکی/ ابریشمی

این کاشت ناخن که نام های مختلفی دارد اما به صورت تکنیکی با نام کاشت ناخن فایبرگلاس(Fiberglass nail extensions) نیز در آموزش کاشت ناخن به کار می رود.

مزایای کاشت ناخن فیبر

  • کاشت ناخن ابریشمی برای افراد که به مواد پودر و ژل کاشت ناخن حساس هستند بسیار کارآمد است.
  • عوارض جانبی بسیار کمتر از سایر انواع کاشت ناخن دارد.
  • این نوع کاشت نیز، مانند کاشت ناخن ژل بدون بو است.

هزینه کاشت ناخن گیاهی

این کاشت از گران ترین نوع کاشت ناخن شناخته شده است (به دلیل مواد طبیعی و کمیابی که در این سبک کاشت ناخن استفاده می شود)

ترمیم کاشت ناخن فیبری

کاشت ناخن فایبرگلاس نسبت به بقیه کاشت ناخن آسیب پذیرتر است و زودتر ترک می خورد. به این منظور لازم است هر 2 هفته یکبار ترمیم کاشت ناخن گیاهی را انجام دهید.

4- کاشت ناخن بیبی بومر

این نوع کاشت ناخن بی بی بومر(Baby Boomer nail extensions) برای ایجاد سایه روشن روی ناخن بدون استفاده از لاک ژل استفاده می شود. رنگ پودری هلویی یا طبیعی بهترین گزینه برای انتخاب رنگ آن است که سلیقه بیشتر مشتران است توسط مدرس آموزش کاشت ناخن یاد داده می شود.

آیا آموزش کاشت ناخن زمان بر است؟

بسیاری از علاقمندان آموختن طراحی و کاشت ناخن، این سوال برایشان مطرح است که چه مدت دوره کاشت ناخن طول می کشد؟ آموزش کاشت ناخن بسته به نوع آموزشگاه و نوع آموزش مدرسان آن از 1 الی 2 ماه متغیر است.

ارزش و اعتبار مدرک کاشت ناخن

تمامی سرتیفیکیت(certificate)های دوره های آرایشگری به خصوص لاین آموزش کاشت ناخن از اعتبار جهانی برخوردار نیستند و لازم است که تفاوت انواع سرتیفیکت ها و مدرک آرایشگری را بشناسید.

بعضی گواهی های کاشت ناخن صرفا به منظور مدرکی برای داشتن مهارت کاشت و طراحی ناخن است و قابل ترجمه نیستند. قبل از ثبت نام دوره آموزش کاشت ناخن حتما از آموزشگاه آرایشگری مورد نظر خود مطمئن باشید که مدرک فنی حرفه ای بین المللی ارائه می دهد.

نمونه مدرک فنی حرفه ای آموزش کاشت ناخن

گواهی های مختلف لاین آرایشگری که از طرف سازمان فنی حرفه ای کشور صادر می گردد همگی شکلی واحد دارند که نمونه عکس مدرک آن در قسمت زیر برای شما علاقمندان آرایشگری قرار داده شده است:

تصویر مدرک کاشت ناخن زنانه

آزمون های عملی پس از دوره کاشت ناخن

پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره آموزش کاشت ناخن، آموزشگاه آرایشگری زنانه مورد نظر شما، به طور معمول از شما می خواهد که وسایل زیر را به همراه خود داشته باشید:

  • به همراه داشتن اصل کارت ملی – کارت صادر شده آموزشگاه آرایشگری شما
  • روپوش سفید
  • دمپایی تمیز (در بعضی آموزشگاه ها اختیاری است)
  • وسایل مورد نیاز آزمون کاشت ناخن با توجه به گفته های مدرس آموزش کاشت ناخن شما
  • بیشتر آموزشگاه های آرایشگری تاکید برآوردن مدل زنده برای امتحان عملی دوره کاشت ناخن دارند.

رعایت نکات ضروری امتحان دوره

رعایت کردن پروتکل های بهداشتی حین امتحان دوره کاشت ناخن، بسیار ضروری است. در راس ساعات مقرر در آزمون دوره حاضر شوید.