شیک ترین، مناسب ترین و بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه از نظر بیشتر والدین رنگ اتاق خواب اکثر دختران، رنگ صورتی است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که اکثر دختران علاقه‎ای به رنگ صورتی ندارند...

اتاق خواب دخترانه

از نظر بیشتر والدین رنگ اتاق خواب اکثر دختران، رنگ صورتی است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که اکثر دختران علاقه‎ای به رنگ صورتی ندارند. طیف گسترده‎ای از رنگ‎ها وجود دارند که ما می‎توانیم در اتاق خواب دخترانه از آن استفاده کرد که اتفاقا خود دختران نیز به آن علاقه بسیاری دارند. برای اینکه به ترکیب رنگی مناسبی مخصوص به اتاق خواب دختران خود برسید، کافیست که طیف دو رنگ از رنگ‎های محبوب دخترتان را در نظر بگیرید. با انتخاب رنگ‌های منتخب می‌توانید رنگ‌های سیر وسایل اتاق خوب مانند میز کامپیوتر یا میز آرایش و کمد لباس را نیز با هماهنگ و به بهترین شکل انتخاب نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را بیشتر با ترکیب رنگ‎های مناسب اتاق دختران آشنا کنیم.

رنگ‎های کسل‎آور و خسته کننده برای اتاق خواب دخترانه

انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه شاید یک چالش بسیار بزرگ برای والدین باشد. همان طور که در قسمت بالا گفتیم، بسیاری از ما رنگ صورتی را بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه می‎شناسیم. اما رنگ صورتی و مخصوصا ترکیب آن با رنگ سفید از جمله رنگ‎هایی هستند که پس از مدتی بسیار زیاد برای فرد خسته کننده و کسل‎آور می‎شوند. پس بهتر است که به دنبال رنگ‎ها و ترکیب‎هایی باشید که فرزندتان خیلی زود از آن خسته نمی‎شود.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با رنگ آبی

ممکن است که در ذهن اکثر ما رنگ آبی، رنگی مخصوص برای اتاق خواب پسرانه باشد. اما استفاده از طیف رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، فضایی لطیف و شیکی را به وجود می‎آورد. اگر بتوانید ترکیبی از رنگ صورتی و آبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه محیط لطیف و دخترانه می‎شود. از دیگر ترکیب رنگ‎های مناسب با رنگ آبی، می‎توانیم به رنگ‎های طوسی، سفید، یاسی، بنفش و سرمه‎ای نیز اشاره کنیم.

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با رنگ زرد

به شما پیشنهاد می‎کنیم که برای استفاده از رنگ زرد، حتما روانشناسی آن را مورد بررسی قرار دهید. چرا که رنگ زرد همان گونه که تاثیرات مثبتی دارد، ممکن است تاثیرات منفی نیز با خود به همراه داشته باشد. برای مثال، رنگ زرد، رنگی است که به شدت روی احساسات تاثیر بگذارد. اگر فرزند شما شخصی با اعتماد بنفس باشد، برای او نوعی محرک ذهنی به حساب می‎آید. از طرفی اگر فرزند شما روحیه‎ی ضعیفی داشته باشد، ممکن است دچار شرایط عاطفی شکننده شود.

از تاثیرات مفید رنگ زرد می‎توانیم به بهبود برون‎گرایی، خلاقیت و خوش‎بینی اشاره کنیم. شما می‎توانید از رنگ زرد برای فضای مطالعه و یا محل بازی فرزندانتان استفاده کنید.

برای ایجاد ترکیب با رنگ زرد می‎توانید از رنگ‎های بنفش، قرمز، کرم، خاکستری و سفید استفاده کنید.

استفاده ار رنگ سفید در اتاق خواب دخترانه

یکی از پرکاربردترین رنگ‎هایی که بسیار زیاد در اتاق خواب‎ها استفاده می‎شود، رنگ سفید است. رنگ سفید از جمله رنگ‎هایی است که به سادگی با رنگ‎های دیگر ترکیب می‎شود. در استفاده از رنگ سفید مراقب باشید که زیاده‎روی نکنید. چرا که استفاده‎ی بیش از اندازه از رنگ سفید باعث ایجاد احساس‎هایی چون: بی‎تحرکی، سردی و یکنواختی می‎شود. به شما پیشنهاد می‎کنیم که از رنگ سفید در فضا‎ها و دیوارهایی استفاده کنید که کمتر در معرض کثیف شدن هستند و نیاز نیست تا دائم آنها را نظافت کنید.

رنگ بنفش برای اتاق خواب دخترانه

بنفش، یکی از همان رنگ‎هایی است که می‎توان گفت آرامش خالصی را به وجود هر فردی جاری می‎کند. اما استفاده از رنگ بنفش به همین راحتی‎ها هم نیست! از ویژگی‎های مثبت رنگ بنفش می‎توانیم به داشتن قدرت تسکین دهندگی نیز اشاره کنیم.

اتاق خواب دخترانه

استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب دختران

به صورت کلی استفاده از رنگ قرمز، بخصوص قرمز کمرنگ انتخاب درستی برای اتاق خواب دختران نیست. رنگ قرمز از جمله رنگ‎هایی است که تاثیر بسیار مستقیمی بر روی فیزیک بدن اشخاص می‎گذارد. یکی از همین تاثیرات، افزایش ضربان قلب می‎باشد. در دوره‎ی سنی جوانی و حتی نوجوانی به دلیل اینکه در این دوره احساسات عاطفی بیشتر نمایان می‎شود، علاقه به رنگ قرمز توسط دختران شما منطقی است. اما پیشنهاد ما این است که در فضاهای محدود‎تر و البته در وسایلی که می‎توانید به راحتی آنها را جابجا کنید، از این رنگ استفاده شود.

استفاده از رنگ نارنجی در اتاق خواب

رنگ نارنجی بخصوص نوع پر رنگ آن، خصوصیات بسیار نزدیکی به رنگی چون قرمز دارد. البته بر اساس تحقیقات انجام شده، رنگ نارنجی از جمله رنگ‎های پرطرفدار بین خانم‎ها، مخصوصا دختر خانم‎های نوجوان و جوان نیست. اما اگر تمایل به استفاده از رنگ نارنجی در اتاق خواب خود دارید، بایستی بدانید که این رنگ به سرعت شما را خسته و کسل می‎کند.

رنگ سبز در دکوراسیون اتاق دختران

رنگ سبز همچون رنگ آبی پر از آرامش و طراوت است. با وجود رنگ سبز اصلا در درونتان احساس خستگی نخواهید کرد. البته این را به یاد داشته باشید هر رنگی هر چقدر هم که ویژگی مثبت داشته باشد باز هم اگر در استفاده‎ی آن زیاده‎روی کنید، نتیجه‎ی معکوس می‎دهد. درباره‎ی رنگ سبز نیز همین منوال است. استفاده‎ی بیش از اندازه از رنگ سبز باعث ایجاد کسلی و رکود ذهنی می‎شود.

بهتر است که در اتاق خواب دختران جوان و نوجوان از رنگ سبز بخصوص طیف رنگی روشن‎تر آن، استفاده نشود. چرا که این رنگ ممکن است سلیقه‎ی خیلی از دختران جوان نباشد.

جمع ‎بندی

حال که به پایان ایده‎های ترکیب رنگی اتاق خواب دخترانه رسیده‎ایم، امیدواریم که توانسته، شما را برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب فرزندتان راهنمایی کرده باشیم. به یاد داشته باشید که هر رنگی ویژگی‎های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد، پس خلق و خو و ویژگی‎های ذاتی فرزند خود را برای انتخاب رنگ و تاثیری که بر روی او می‎گذارد در نظر بگیرید. انتخاب رنگ مناسب، در کنار انتخاب سرویس خواب و تخت خواب مناسب فضای کلی اتاق‌تان را بسیار دل‌نشن‌تر از قبل خواهد کرد، مخصوصا زمانی که روبراه نیستید.

برای انتخاب انواع سرویس خواب بخصوص سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب نوجوان  پیشنهاد ما اول این است که از سایت بالسا دیدن کنید تا بتوانید از آخرین و زیباترین مدل‌های روز با خبر شوید و بعد تصمیم خود را بگیرید.