مراقبتهای دوران بارداری در سفر و گردش

مراقبت های دوران بارداری در سفر و گردش دوران بارداری اگرچه دوران بسیار حساس و مهمی است، اما حفظ روحیه خوب در طول این دوران اهمیت زیادی دارد. یکی از فعالیت‌های بی‌خطری که می‌تواند دوران بارداری…

مراقبت های دوران بارداری در سفر و گردش

دوران بارداری اگرچه دوران بسیار حساس و مهمی است، اما حفظ روحیه خوب در طول این دوران اهمیت زیادی دارد. یکی از فعالیت‌های بی‌خطری که می‌تواند دوران بارداری را به خاطره‌ای شیرین بدل کند، مسافرت است. سفر در دوران بارداری با رعایت نکات لازم، هیچ خطری را همراه ندارد. کافی است در این سفر به چند نکته اساسی دقت کنید تا سفری امن با خاطری آسوده را تجربه کنید.

مراقبتهای دوران بارداری در سفر و گردش

مراقبت های دوران بارداری در سفر و گردش

دوران بارداری برای سلامت روحی و جسمی مادر و جنین دوران بسیار مهمی محسوب می‌شود. هر مادری در تلاش است که این دوران را به خاطره‌ای دوست داشتنی تبدیل کند تا ورود فرزندش به دنیا را شیرین کرده باشد. مسافرت یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها در دوران بارداری است که در سلامت روحی مادر باردار نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. برای اینکه سفر در این دوران، امن و لذت‌بخش باشد توجه به چند نکته ضروری است که آنها را در این مطلب با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نقش تغذیه در سفرهای دوران بارداری

اگر تصمیم دارید در دوران بارداری سفر کنید، حواستان به رعایت نکاتی در مورد تغذیه باشد تا بتوانید انرژی کافی را برای گردش و تفریح تامین کنید و از سلامت خود و جنین خاطرتان آسوده باشد.

  • آب شیر را نخورید. سعی کنید همیشه بطری آب معدنی همراه داشته باشید.
  • روزانه بین هشت تا ده لیوان آب بنوشید. اگر به مناطق گرمسیری سفر می‌کنید، بیشتر آب بنوشید.
  • سبزیجات خام نخورید. حتما سبزیجات را ضدعفونی کرده و پوست میوه‌ها را بگیرید.
  • به هیچ عنوان گوشت و ماهی را نیم پز یا خام نخورید.
  • سعی کنید لبنیات غیرشرکتی مصرف نکنید.
  • رژیم بارداری خود را در سفر نیز رعایت کنید.
  • همیشه میان وعده سالم و مفید همراه داشته باشید.

انتخاب درست مقصد سفر در دوران بارداری

انتخاب مقصد مناسب برای سفر در دوران بارداری یکی از نکات مهم برای حفظ سلامتی مادر و جنین است. بهتر است به مناطقی سفر کنید که دارای مسیرهای سخت و ناهموار نباشند. کوتاه بودن مسافت‌های پیاده روی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری با دسترسی راحت، انتخاب مقصدی با آب و هوای معتدل و قابل پیش بینی و … هر نوع استرس و نگرانی را از مادر باردار دور می‌کند. بهتر است در طول سفر به موضوع آرامش و امنیت خاطر مادر باردار بیش از هر زمان دیگری توجه شود.

رزرو محل اقامت مناسب و استاندارد برای سفرهای دوران بارداری

اقامت در اقامتگاه مناسب و امن با امکانات رفاهی کافی، یکی از نکاتی است که در سفرهای دوران بارداری دارای اهمیت است. اقامتگاه استاندارد برای دوران بارداری باید مسیر دسترسی راحتی داشته باشد. بهتر است اقامتگاهی را در نظر بگیرید که فاصله کمی تا درمانگاه یا بیمارستان داشته باشد.

آرامش و سکوت محیطی که در آن اقامت دارید نیز مهم است. چرا که در دوران بارداری دور ماندن از عوامل تنش‌زا و آلودگی‌های صوتی تاثیر زیادی در سلامت مادر و جنین دارد.

از آنجا که مادران باردار ممکن است خیلی زود خسته و بی‌انرژی شوند، محل اقامتی نزدیک به جاذبه‌های گردشگری را در نظر بگیرید. برای اجاره ویلا و اقامتگاه در هر نقطه ایران از سایت و اپلیکیشن جاباما کمک بگیرید. با بررسی دقیق جزییات اقامتگاه‌ها در این ساین، محل اقامتی مناسب و استاندارد را برای سفر دوران بارداری انتخاب کرده، آن را به صورت آنلاین در جاباما رزرو قطعی کنید.

مراقبتهای دوران بارداری در سفر و گردش

با استفاده از سرویس‌های جاباما، خیالتان از بابت ضدعفونی بودن ساختمان و وسایل موجود در اقامتگاه راحت باشد.

اقامت در اقامتگاه بوم گردی که دسترسی سریعی به امکانات شهری دارد نیز می‌تواند گزینه جذابی برای اقامت در دوران بارداری باشد. این نوع اقامتگاه به واسطه اداره شدن توسط مردم بومی منطقه، فضایی امن و صمیمی را برای مهمانان فراهم می‌کند. این صمیمیت و امنیت، بر آرامش مادر باردار تاثیر مثبتی دارد و راحتی خانه را برای او تداعی می‌کند.

تفریحات مناسب برای دوران بارداری

در دوران بارداری بهتر است از فعالیت‌هایی که به هر نحوی موجب ایجاد هیجان زیاد یا استرس می‌شوند، پرهیز شود. تفریحاتی آرام مانند پیاده روی و استراحت در طبیعت بهترین تفریحات برای دوران بارداری هستند. بهتر است مادران باردار به منظور حفظ سلامتی در دوران کرونا، در مکان‌های عمومی شلوغ وقت نگذرانند.

شنا در رودخانه و استراحت در چشمه‌های آب گرم نیز در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. چرا که احتمال ابتلا به عفونت‌های باکتریایی در مادران باردار بیشتر است.

تفریحاتی که تکان‌های ناگهانی دارند را در برنامه سفر خود قرار ندهید و سعی کنید تا جایی که ممکن است در شرایط پایدار و قابل پیش بینی زمان خود را در سفر سپری کنید.

مراقبت‌های پزشکی در طول سفر

مادران باردار باید تمام داروهای خود را در سفر همراه داشته باشند. مادران باردار باید پیش از اقدام به سفر معاینه شوند و با اجازه پزشک خود تصمیم به سفر گرفته، مناسب ترین وسیله نقلیه را برای سفری سلامت و ایمن انتخاب کنند.

مراقبتهای دوران بارداری در سفر و گردش