آیا می‌دانستید که برند فابر کاستل هر سال ۲ میلیارد مداد در بیش از ۱۲۰ رنگ مختلف تولید می‌کند؟! برندهای معروف لوازم التحریر مانند فابر کاستل یا استدلر، فقط بخش کوچکی از جهان برندینگ لوازم التحریر در دنیا و ایران هستند...

ایران تحریر

آیا می‌دانستید که برند فابر کاستل هر سال ۲ میلیارد مداد در بیش از ۱۲۰ رنگ مختلف تولید می‌کند؟! برندهای معروف لوازم التحریر مانند فابر کاستل یا استدلر، فقط بخش کوچکی از جهان برندینگ لوازم التحریر در دنیا و ایران هستند. هر یک از این برندها با کیفیت بالا، طراحی زیبا و تجربه کاربری برتر توانسته‌اند جایگاه مناسب خود را در بازار رقابتی نوشت افزار یا لوازم التحریر فانتزی پیدا کنند.

در این مقاله به شما معروف‌ترین برندهای لوازم التحریر ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم. این ۵ برند جزو قدیمی‌ترین برندهای لوازم التحریر هستند که می‌توانید بهترین کالاها برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها یا ادارات را از آن‌ها تهیه کنید.

۱. لوازم نقاشی آریا؛ نمایش سنت و نوآوری میان برندهای معروف لوازم التحریر

برند آریا ابتدا در سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۳ و فقط با محصول خمیر بازی آریا فعالیت خود را شروع کرد و در این مدت، توانست به خوشنام‌ترین شرکت در صنعت نوشت افزار، محصولات آموزشی، هنری و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان در آسیا تبدیل شود. محصولات متنوع آریا شامل بازی‌ها و بهترین مارک مداد رنگی ایرانی برای کودکان و نوجوانان است. انواع وسایل هنری موردنیاز پیش‌دبستانی مانند  آبرنگ، انواع مدادهای مشکی و قرمز برای نگارش، خمیر شنی و سطل جادویی، رنگ‌های صورت پالتی، رنگ انگشتی، انواع خط کش و وسایل ترسیم، پاستل، گواش، خمیر بازی، مداد رنگی، ظرف غذا و استندهای فروشگاهی را در برند ایرانی آریا خواهید یافت.

برند آریا استاندارهای داخلی و بین‌المللی محصول مانند سازگاری با محیط زیست را رعایت می‌کند. برند ایرانی آریا یکی از برندهای معروف لوازم التحریر و عضو شرکت‌های خلاق «برنامه توسعه زیست بوم» معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری است و نشان استاندارد ملی ایران و استاندارد اروپا CE را دارد.

۲. دفترهای پاپکو؛ پیشتاز در برندهای لوازم التحریر ایرانی

لوازم التحریر پاپکو نام تجاری شرکت پارسا پلاستیک است که در سال ۱۳۶۳ تاسیس گردید. برند پاپکو در زمینه تولید انواع لوازم التحریر اداری، سمیناری، مدیریتی و دانشجویی فعالیت می‌کند. اگرچه برند پاپکو به خاطر دفترهایش معروف است اما انواع لوازم التحریر مانند انواع خودکار و اتود، دفتر نقاشی بزرگ،‌ سررسید، زونکن و کلاسور،‌ اکسپندینگ و کلیربوک،‌ پوشه و پاکت، انواع زیردستی و آلبوم سی‌دی، کیف اداری و جامدادی نیز تولید می‌کند.

دفترهای نقاشی کودکان یا دفتر مشق فنری با طراحی‌های جذاب پاپکو بسیار طرفدار دارند و در گروه محصولات مرتبط به کودکان پاپکو قرار می‌گیرند. محصولات و دفترهای پاپکو قابل رقابت با برندهای معروف خارجی بوده و از نظر کیفیت، عالی و از بابت قیمت، مقرون‌به‌صرفه هستند.

ایران تحریر

۳. برند هنری فابر کاستل؛ میراث قلم‌های رنگارنگ میان برندهای لوازم التحریر

برند نوشت‌افزار فابر کاستل (Faber-Castell) برندی آلمانی و مشهور در زمینه تولید انواع مداد، مداد رنگی و لوازم نقاشی است. فابر کاستل در سال ۱۷۶۱ میلادی یعنی در قرن هجدهم شروع به کار کرد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا حضوری پررنگ دارد. فابر کاستل بیش از ۳۰۰ محصول برای خرید انواع نوشت افزار، وسایل نقاشی و هنری در اختیارتان می‌گذارد. محصولات فابر کاستل، یکی از محبوب‌ترین برندهای معروف لوازم التحریر بین دانش‌آموزان، نقاشان و علاقمندان به رشته نقاشی هستند.

فابر کاستل انواع مداد رنگی‌های ۱۲ رنگ، ۲۴ رنگ، ۳۶ رنگ و ۶۴ رنگ و بسیاری دیگر را در بسته‌بندی‌های جذاب و شیک قرار می‌دهد. مداد رنگی‌ها با طراحی معروف شش ضلعی فابر کاستل هستند و نوک بسیار نرمی دارند. برند آلمانی فابر به جایگاهی در جهان رسیده است که همه هنرمندان مشتاق داشتن یک جعبه مداد رنگی فابر کاستل شده‌اند. جالب اینجاست که فابر کاستل، هر سال یک قلم را به‌عنوان نماد و بهترین مداد برند خود انتخاب می‌کند تا خریداران را از بهترین محصولاتش مطلع سازد.

۴. نوشت‌افزار استدلر؛ تجربه‌ای لذت‌بخش برای نقاشی و طراحی

یکی از برندهای معروف لوازم التحریر و بزرگترین تولیدکننده مداد مشکی سنتی و مدادرنگی اروپا، استدلر (Staedtler) است. برند آلمانی استدلر در سال ۱۸۳۵ میلادی تاسیس شد و تاکنون محصولات متنوعی در زمینه هنری و تجهیزات اداری روانه بازار می‌کند. انواع نوشت افزار و وسایل ترسیم فنی مانند مداد Camel، پاک‌کن‌ها، مداد اتود و مداد طراحی سری نوریس،‌ مدادهای مخصوص طراحی لوموگراف، مدادها با نام وپکس (Wopex) و ماژیک‌های نوک نمدی با عنوان تجاری  تریپلاس  (Triplus)، از معروف‌ترین محصولات برند استدلر هستند.

برند استدلر خود را بزرگ‌ترین تولیدکننده خمیر مجسمه‌سازی، مداد سربی، مداد چوبی، پاک کن و قلم پروژکتور آموزشی در اروپا می‌داند. البته بیشتر مدادهای این برند آلمانی در ژاپن تولید می‌شوند.

ایران تحریر

۵. برند کره‌ای اونر؛ پیشگام در عرصه لوازم‌التحریر فانتزی

برند اونر (Owner) از سال ۲۰۱۶ کار خود را شروع کرده است و در این مدت کم توانسته در بازارهای جهانی مانند ایران خوش بدرخشد. لوازم التحریر برند اونر کره جنوبی، به خاطر کیفیت بالا و طراحی زیبا شناخته می‌شود. برند اونر محصولات متنوعی از قلم‌ها، خودکارها، مدادها، دفترچه‌ها و سایر لوازم‌التحریر را تولید می‌کند. همچنین این برند لوازم التحریر به عنوان یک برند وسایل خوشنویسی و لوازم ترسیمی هنری شناخته می‌شود.

وسایلی مانند لوازم رنگ آمیزی، لاک غلط‌گیر، پاک‌کن، انواع چسب و هایلایتر،‌ کاتر، ماژیک وایت برد، مداد و مداد اتودی، جامدادی، قیچی، تراش و لوازم ترسیمی از تولیدات برند کره‌ای اونر هستند.‌ قلم‌های اونر به خاطر راحتی هنگام استفاده و زیبایی در طراحی موردتوجه هنرمندان، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به خوشنویسی قرار گرفته است. همچنین خودکارهای مرغوب این برند در کنار تنوع رنگی بالا، به یک انتخاب جذاب برای استفاده روزمره یا هدیه دادن تبدیل می‌شوند.

برترین لوازم التحریر ایرانی و خارجی در فروشگاه ایران تحریر

برندهای معروف لوازم التحریر ایرانی و خارجی مانند آریا، پاپکو، فابر کاستل، استدلر و اونر سهم قابل توجهی از بازار فروش لوازم التحریر را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به تنوع این برندها و نیازهای خاص هر فرد، خرید این وسایل کمی گیج‌کننده خواهد بود اما با سایت ایران تحریر می‌توانید به‌راحتی به هرکدام از دسته‌بندی‌های لوازم‌التحریر دسترسی داشته باشید؛ برندهای مطرح و اورجینال لوازم التحریر را برای کودکان یا ادارات تهیه کنید.

انتخاب انواع لوازم التحریر مانند خودکار، مدادرنگی و وسایل نقاشی، دفتر، لوازم رسم، وسایل مدرسه و پیش‌دبستانی در سایت فروشگاهی ایران تحریر با برندهای موردنظرتان امکان‌پذیر است. برای خرید انواع لوازم التحریر از آدرس اینترنتی irantahrir.shop دیدن کنید.