چطور موهای حالت دار را صاف کنیم؟ داشتن موهای حالت‌دار، موج‌دار و فر بطور طبیعی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است، اما ممکن است بعضی روزها بخواهیم تغییری در ظاهر خود ایجاده کرده و آنها را صاف کنیم...

موهای حالت دار

داشتن موهای حالت‌دار، موج‌دار و فر بطور طبیعی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است، اما ممکن است بعضی روزها بخواهیم تغییری در ظاهر خود ایجاده کرده و آنها را صاف کنیم. از طرفی بعضی از افراد از موهای موج‌دار و خشک خود که مستعد موخوره بوده و براحتی گره می‌خورند گاهی خسته می‌شوند و به دنبال صاف ‌کردن آنها، ساعت‌ها جلوی آینده وقت صرف کرده یا اینکه پول زیادی به آرایشگر پرداخت می‌کنند. اما در حقیقت راه‌‌های ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری هم برای دستیابی به موهای صاف و براق وجود دارد. تنها چیزهایی که نیاز دارید یک اتو یا سشوار مو، به همراه مقداری محصول آرایشی بهداشتی مانند کرم و مرطوب‌کننده است که برای محافظت از موها و حفظ حالت صاف آنها به کار می‌روند.

شیوه صحیح صاف کردن موهای حالت‌دار

موهای مجعد، بطور طبیعی خشک بوده و مستعد آسیب هستند، بنابراین صاف کردن این نوع موها می‌بایست با دقت زیادی انجام شود تا آسیب بیشتری به موها وارد نشود. در واقع این یک فرآیند ظریف و حساس بوده که شامل محصولات محافظت کننده از مو در برابر حرارت زیاد اتوی مو است.  اگر این شیوه را به درستی انجام دهید، فرم و استایل خوبی که به موهایتان می‌دهید می‌تواند تا چندین روز دوام بیاورد. در بخش زیر، نحوه صاف کردن موهای مجعد و فر و راه‌های جلوگیری از آسیب و شکستگی آنها آورده شده است.

موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

قبل از اینکه بخواهید موهای خود را صاف کنید، باید آنها را از هر گونه آلودگی، ژل و اسپری مو پاک نمایید. برای این کار از شامپوهای مرغوبی که مناسب نوع موهای شما هستند استفاده کنید. بدین ترتیب اگر موهای خشکی دارید استفاده از شامپوی مناسب، وضعیت موخوره موهای شما را کنترل کرده و با نرم‌کننده مرغوب می‌توانید خشکی موهایتان را رفع نمایید. در نهایت، این مجموعه از شامپوها موهای شما را برای صاف کردن، به خوبی آماده می‌کنند.

برای تقویت تارهای موی خود از اسپری نرم‌کننده استفاده نمایید.

پس از دوش گرفتن، مقدار زیادی از نرم‌کننده را روی موهای خود اسپری کنید. با این کار موهای شما توانایی حفظ رطوبت و جلوگیری از شکستگی را پیدا کرده و از انتها دچار شکاف نمی‌شود. همچنین اسپری نرم‌کننده، از موها در برابر آسیب‌های ناشی از گرمای اتو و سشوار حفاظت به عمل می‌آورد.

موهای خود را با اسپری محافظ و ضد حرارت اتوی مو اسپری کنید.

موی صاف

برای محافظت بیشتر در برابر حرارت زیاد اتوی مو، از اسپرهای محافظ که شامل کمپلکس تقویت‌کننده کراتین هستند استفاده کنید. برای دستیابی به حداکثر میزان صافی و کنترل حالت وزشدگی موها، از اینکه هر دسته تار مو با این اسپری پوشش داده شده‌ باشد، اطمینان حاصل کنید.

موهای خود را کاملا خشک کنید.

اگر وقت کافی دارید، بگذارید موهایتان در هوای آزاد و خودبه‌خود خشک شود. بدین ترتیب موها از قرار گرفتن در معرض گرما و اصطکاک غیرضروری در امان خواهند ماند. اما اگر نیاز به خشک کردن سریع مو دارید، سعی کنید از یک پخش‌کننده برای پخش کردن حرارت سشوار و کاهش اصطکاک آن استفاده کنید. همچنین در حین خشک کردن موها به آرامی آنها را برس بزنید تا گره‌های موها باز شوند. با این کار به صاف شدن موهایتان کمک زیادی می‌کنید. اکنون باید به این نکته مهم پی برده باشید که هیچ‌گاه نباید سعی نکنید موهای خیس یا مرطوب را صاف کنید! اتو کردن موهای خیس کمتر موثر بوده و می‌تواند آسیب بیشتری به تارهای ظریف موهای شما وارد کند.

موهای خود را برای صاف کردن راحت‌تر، به چند دسته تقسیم کنید.

هنگامی که موهای شما کاملا خشک شد، وقت آن است که آنها را به چند بخش تقسیم کنید. بدین ترتیب اتو کردن آنها منظم‌تر و قابل کنترل خواهد بود. بهترین شیوه برای انجام این کار این است که از دسته‌های پایینی مو به سمت بالا کار صاف کردن را پیش بگیرید. بنابراین دو سوم بخش بالایی موهای خود را به سمت بالا سنجاق زده و ابتدا روی قسمت زیرین کار کنید.

صاف کردن را شروع کنید.

از پایین‌ترین دسته مو، یک قسمت کوچک را جدا کرده و از سمت ریشه موها به سمت انتها، آنها را اتو بکشید. قسمت‌های کوچکی که در دست دارید را به اندازه کافی اتو بکشید. معمولا 2 بار کشیدن اتوی موی داغ روی موها برای صاف کردن آن قسمت کفایت می‌کند. وقتی لایه زیرین مو صاف شد، بقیه موهای خود را از سنجاق باز کرده و شروع به صاف کردن آنها کنید. این روند را تا آنجا که همه موها صاف و براق شوند ادامه دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه، از اتوهای مویی که سطح صاف و بزرگی برای در تماس بودن با مو دارند استفاده کنید. (بدین منظور، برای خرید اتو مو مرغوب و باکیفیت می‌توانید از فروشگاه معتبر مو تن رو دیدن نمایید.)

در ادامه دقت کنید که انتهای موها ظریف‌ترین بخش آنها بوده و بسیار مستعد شکستگی است.

از کرم مو برای حفظ استایل آن بهره ببرید.

موهای صاف شده خود را یکبار در آینه نگاه کرده و مطمئن شوید که قسمتی از موها صاف نشده باقی نمانده باشد. همچنین قسمت‌هایی که معمولا گره می‌خورند را دوباره اتو بکشید تا نتیجه برایتان رضایت‌بخش شود. در نهایت با یک کرم موی مرطوب‌کننده و ضد وز، استایل صاف، زیبا و براق خود را تکمیل نمایید.

اشتباهات رایج هنگام صاف کردن موهای حالت‌دار که باید از آنها اجتناب کنید

اگر موهای خود را صاف کرده‌اید، اما نتایج آنطور که انتظار داشتید قابل‌توجه نبود، احتمالا قصوری رخ داده است. در بخش زیر، اشاره‌ای به رایج‌ترین اشتباهات هنگام صاف کردن موهای حالت‌دار آورده شده است:

  • احتمالا موهایتان به اندازه کافی قبل از اتو کشیدن خشک نشده بوده است.
  • ممکن است اتوی مو شما در حالت و میزان حرارت مناسب، تنظیم نبوده باشد. برای موهای ضخیم، کلفت یا به شدت مجعد، معمولا باید تنظیم اتوی را بین 350 تا 400 درجه قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از سوزاندن موهایتان، از ضعیف‌ترین حالت شروع کرده و حرارت را در صورت نیاز پله‌پله افزایش دهید تا به نتایج دلخواه برسید.
  • احتمال دارد از محصولات آرایشی زیادی روی موهایتان استفاده کرده باشید. محصولات حالت‌دهنده، کلیدی برای دستیابی به ظاهری عالی است، اما استفاده بیش از حد می‌تواند موهای شما را سنگین و مستعد شکنندگی کند. در نتیجه فقط روی استفاده از محصولات ذکر شده، مانند کرم مو مرطوب‌کننده و نرم‌کننده تمرکز کنید که اینها موهای شما را به خوبی هیدراته کرده و در برابر گرمای مضر محافظت می‌کنند.
  • احتمالا بخش بزرگی از موها را یکجا اتو کشیدید. همانطور که قبلا گفتیم بهتر است برای صاف کردن موهای ضخیم و مجعد، آنها را به بخش‌های بسیار کوچک تقسیم کرده و یکی‌یکی صاف کنید. طبیعتا بخش‌های کوچک‌تر قابل کنترل‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند سریع‌تر و مؤثرتر موهایتان را صاف کنید.

موهایی صاف و براق به لطافت ابریشم داشته باشید...

داشتن موهای صاف و درخشان، خواسته بسیاری از ما می‌باشد که با وسایل مناسب و شیوه‌های صحیح میسر می‌شود. از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت از مو که در این مورد نیاز شما می‌شود، سشوار و اتوی مو و نیز شامپو و کرم مو مرطوب‌کننده می‌باشد. اما خبر خوب اینکه شما می‌توانید تمام این محصولات رسیدگی و مراقبت از مو را از فروشگاه اینترنتی مو تن رو، با تضمین اصالت کالا و کیفیت قابل‌قبول خریداری نمایید.