علاقه مردان به رابطه مقعدی

تخمین زده می‌شود که 10 درصد زنانی که با مردان رابطه جنسی دارند به رابطه جنسی مقعدی تن در می‌دهند. رابطه از پشت، یا رابطه آنال به معنای وارد کردن آلت تناسلی مردانه در مقعد زن است. با وجود آنکه تمایل به این نوع رابطه در حال افزایش است و مردان نیز علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند اما رابطه از پشت اصلا مورد توصیه پزشکان نیست.

تخمین زده می‌شود که 10 درصد زنانی که با مردان رابطه جنسی دارند به رابطه جنسی مقعدی تن در می‌دهند. رابطه از پشت، یا رابطه آنال به معنای وارد کردن آلت تناسلی مردانه در مقعد زن است. با وجود آنکه تمایل به این نوع رابطه در حال افزایش است و مردان نیز علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند اما رابطه از پشت اصلا مورد توصیه پزشکان نیست.

چرا مردان رابطه جنسی مقعدی را دوست دارند؟

بعضی از زنان رابطه مقعدی را رابطه واژینال ترجیح می‌دهند. برای بعضی از مردان هم به دلیل فشاری که مقعد زن به آلت تناسلی مردانه وارد می‌کند رابطه مقعدی بسیار لذت بخش است.

خطرات و عوارض داشتن رابطه مقعدی

رابطه مقعدی عوارضی دارد زیرا مقعد مملو از پایانه‌های عصبی (Nerve Ending) است که آنرا خیلی حساس می‌سازد. این نوع رابطه خطراتی دارد و باید مراقبت شود. رابطه مقعدی به دلایل زیر خطرناک‌ترین نوع رابطه است:

مقعد مثل واژن از مواد لوبریکانت و روان کننده که به طور طبیعی ترشح می‌شود، برخوردار نیست

دخول می‌تواند بافت داخل مقعد را پاره کرده و باعث ورود باکتری و ویروس به جریان خون شود. این نوع رابطه ممکن باعث بیماری‌های آمیزشی از جمله HIV بشود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد رابطه مقعدی خطر HIV را نسبت به رابطه واژینال برای فرد پذیرنده تا 30 برابر افزایش می‌دهد. همچنین رابطه جنسی با مرد مبتلا به HPV، موجب زگیلی تناسلی مقعد یا سرطان مقعد می‌گردد. استفاده از مواد لوبریکانت تا حدودی این خطر را کم می‌کند اما نمی‌تواند به طور کامل جلوی پارگی مقعد را بگیرد.

بافت داخل مقعد مثل پوست بیرون مقعد محافظت شده نیست

بافت بیرونی بدن ما دارای سلول‌های مرده‌ای است که مثل یک سد در مقابل عفونت عمل می‌کنند. بافت مقعد دارای این سد طبیعی نیست و آنرا در مقابل پارگی و عفونت بی‌دفاع و آسیب پذیر می‌سازد.

مقعد برای دفع مدفوع ساخته شده است

مقعد دارای عضله حلقوی شکلی است که اسفینکتر مقعد نامیده شده و بعد از تخلیه شکم سفت می‌شود. وقتی که این ماهیچه سفت شده دخول به مقعد دردناک است. تکرار رابطه مقعدی باعث شل شدن عضله اسفینکتر و بی اختیاری مدفوع می‌گردد. اما استفاده از تمرینات کگل برای تقویت اسفینکتر تا حدودی این مشکل را برطرف می‌نماید.

مقعد مملو از باکتری است

حتی اگر هیچ کدام از دو طرف رابطه جنسی به عفونت بیماری آمیزشی یا باکتری مبتلا نباشند، باکتری موجود در مقعد می‌تواند فرد را مبتلا به عفونت نماید. همچنین رابطه واژینال بعد از رابطه از مقعدی باعث عفونت واژن و مجاری ادراری می‌شود. رابطه دهانی با مقعد و لیسیدن سوراخ آن برای دو طرف خطر هپاتیت، هرپس، HPV و سایر عفونت‌ها را به وجود می‌آورد.

خطر جراحت وجود دارد

با وجود آنکه جراحت شدید از رابطه مقعدی خیلی شایع نیست اما احتمال دارد اتفاق بیفتد. خونریزی بعد از رابطه مقعدی ممکن است به دلیل بواسیر یا پارگی یا مواردی حادتر مثل سوراخ شدن پس‌روده باشد. این یک مورد خیلی خطرناک بوده که نیازمند مراقبت فوری است. برای درمان این بیماری فرد نیازمند بستری در بیمارستان، جراحی و مصرف آنتی بیوتیک است تا جلوی عفونت گرفته شود.

جلوگیری از آسیب‌های رابطه مقعدی

تنها راه حل قطعی برای جلوگیری از آسیب‌های سکس مقعدی، انجام ندادن آن است! اگر می‌خواهید رابطه از پشت داشته باشید حتما از کاندوم استفاده کنید تا حداقل جلوی عفونت و بیماری گرفته شود. انجام کارهای زیر نیز به کاهش آسیب‌های رابطه مقعدی کمک می‌کنند:

  • بعد از رابطه مقعدی، آلت تناسلی شریک جنسی را وارد دهان یا واژن نکنید. اگر قصد این کار را دارید حتما کاندوم را عوض کنید؛
  • از ژل‌های لوبریکانت استفاده کنید تا خطر پارگی بافت مقعد کم شود. اگر از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید لوبریکانت شما باید پایه آب باشد؛
  • قبل از وارد شدن آلت تناسلی شریک جنسی، ریلکس کنید. حمام آب گرم قبل از سکس مقعدی یا خوابیدن روی شکم، دخول مقعدی را آسان‌تر می‌کند؛
  • اگر رابطه مقعدی برای شما آزاردهنده است بلافاصله آنرا متوقف کنید؛
  • اگر بعد از رابطه مقعدی خونریزی داشتید یا اگر ناحیه اطراف مقعد جراحت دیده و از آن ترشح خارج می‌شود بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بدانید:

ژل لیدوکائین برای واژن و مقعد و اثر آن بر بارداری و شیردهی

شقاق مقعد در بارداری و راه جلوگیری و درمان