افزایش قدرت باروری مردان

اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید، سلامت قبل از بارداری برای پدر کودک به اندازه مادر او اهمیت دارد. برای این منظور هم پدر و هم مادر باید به دقت وضعیت سلامت خود را زیر نظر داشته باشند. آنها باید اقدامات مختلفی مثل کنترل وزن و مدیریت استرس‌های زندگی را در دستور کار خود قرار دهند. در ادامه نکاتی برای دستیابی سریع‌تر و بهتر به این هدف ذکر شده است.

اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید، سلامت قبل از بارداری برای پدر کودک به اندازه مادر او اهمیت دارد. برای این منظور هم پدرو هم مادر باید به دقت وضعیت سلامت خود را زیر نظر داشته باشند. آنها باید اقدامات مختلفی مثل کنترل وزن و مدیریت استرس‌های زندگی را در دستور کار خود قرار دهند. در ادامه نکاتی برای دستیابی سریع‌تر و بهتر به این هدف ذکر شده است.

افزایش قدرت باروری مردان

وزن خود را تحت کنترل داشته باشید

وزن مناسب، باعث افزایش تستوسترون، و بهبود تعداد اسپرم‌ها و شهوت می‌شود.

سیگار را کنار بگذارید

استعمال دخانیات به میزان قابل توجهی بر قدرت باروری مردان تاثیر دارد. پس بهتر است دستکم برای مدتی آنرا کنار بگذارید.

دوچرخه سواری نکنید

اگر بیش از 12 ساعت در هفته دوچرخه سواری نمایید فشار زیادی بر بیضه‌ها وارد می‌شود که بر قدرت باروری مردان موثر است.

از حمام داغ و وان داغ استفاده نکنید

اسپرم‌ها برای آنکه در بهترین وضعیت قرار داشته باشند باید خنک بمانند. قرار گرفتن در وان داغ باعث کاهش کیفیت آنها می‌شود.

از رایانه و لپ تاپ کمتر استفاده نمایید

حرارت ساطع شده از رایانه و لپ تاپ باعث افزایش دمای اسپرم‌ها شده و تعداد آنها را کاهش می‌دهد.

از طب سوزنی استفاده نمایید

طب سوزنی هم کیفیت و هم کمیت اسپرم‌ها را بهبود می‌بخشد.

از ژل‌های آمیزشی در زمان رابطه جنسی استفاده نکنید

استفاده از مواد چرب کننده و ژل‌های آمیزشی مخصوص رابطه جنسی باعث می‌شود اسپرم‌ها برای حرکت به سمت تخمک با دشواری بیشتری مواجه شوند.

هر روز رابطه جنسی داشته باشید

بهتر است به خصوص در زمان تخمک گذاری، هر روز رابطه جنسی داشته باشید. اگر فاصله بین روابط جنسی شما افزایش پیدا کند قابلیت تحرک اسپرم‌ها کاهش پیدا می‌کند.

از پوزیشن سکس رو در رو استفاده کنید

وضعیت سکس رو در رو که مرد روی زن و بین پاهای او و روی دست‌های خود قرار می‌گیرد کیفیت دخول و رابطه جنسی را بهبود می‌بخشد.

شورت بلند بوشید

مردان باید در زمان اقدام، بجای پوشیدن شورت‌های اسلیپ از شورت‌های بلند (Boxer Shorts) استفاده نمایند. ضمنا پوشیدن شلوار جین تنگ نیز در این زمان اصلا توصیه نمی‌شود. با وجود آنکه تاثیر لباس‌های تنگ بر قدرت باروری مردان به اثبات نرسیده اما به دلیل اثری که گرما بر کیفیت و کمیت اسپرم‌ها دارد، بهتر است در زمان اقدام برای بارداری از آنها استفاده نکنید.

از عوامل استرس زا دوری کنید

استرس بر میزان تولید اسپرم‌ها موثر است. بهتر است به اندازه کافی استراحت نموده و از حضور در محیط‌های پر استرس خودداری نمایید.

ورزش نمایید

انجام تمرین‌های ورزشی باعث کم شدن استرس و کاهش فشار خون شده و جریان خون به سمت اندام‌های تناسلی را بهبود می‌بخشد.

رژیم غذایی مناسب انتخاب نمایید

علاوه بر رعایت یک رژیم غذایی مناسب که در آن  آنتی اکسیدان، امگا 3 و ویتامین‌های آ، سی و ای به اندازه کافی وجود دارد بهتر است به صورت روزانه از مولتی ویتامین استفاده کنید تا مواد غذایی لازم به میزان لازم وارد بدن شما شود.

نکته آخر اینکه فرموش نکنید که بارداری، فرایندی زمانبر است و برای یک زوج کاملا بارور، به طور میانگین بین 6 تا 12 ماه زمان برای این منظور نیاز است.

بیشتر بدانید:

دلایل عمده ناباروری در مردان

ناباروری و دلایل عمده ایجاد آن