بردن کودک نوپا به مکانهای تفریحی

کودک نوپا به همه جا سر می‌زند، از همه چیز می‌پرسد و خیلی کنجکاو است. حالا بهترین زمان برای آن است که سفری در داخل شهر داشته باشد. در ادامه نکاتی برای انتخاب بهترین مکان‌های بازدید و نیز داشتن آمادگی قبلی برای رفتن به آن مکان‌ها ذکر شده است.

کودک نوپا به همه جا سر می‌زند، از همه چیز می‌پرسد و خیلی کنجکاو است. حالا بهترین زمان برای آن است که سفری در داخل شهر داشته باشد. در ادامه نکاتی برای انتخاب بهترین مکان‌های بازدید و نیز داشتن آمادگی قبلی برای رفتن به آن مکان‌ها ذکر شده است.

برای کودک چیزهایی که در خانه موجود است خیلی جالب هستند: او قالیچه را لمس کرده و رنگ‌های آن را تحسین می‌کند. حتی الگوهایی که در آن وجود دارد برای بچه جذاب است. اما وقتی که بچه می‌تواند در اطراف قدم بزند و در مورد چیزهای که می‌بیند کلماتی را بگوید، آماده و مشتاق آن است که جهان اطراف را در مقیاس وسیع‌تری کشف نماید. حالا زمان آن رسیده که سفرهای او به مکان‌های جالب شهر مثل باغ وحش، شهر بازی، تئاتر عروسکی، سیرک و سینما آغاز شود.

ویژگی مکان‌های مناسب برای بازدید

مکان‌هایی که کودک بازدید می‌کند باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

تعاملی باشد

بیرون بردن بچه در این سن فقط یک مزیت نیست بلکه برای یادگیری او حیاتی است. این فعالیت‌ها مغز کودک را تحریک کرده و به او کمک می‌کند تفکر نقاد و مهارت‌های حرکتی خود را گسترش دهد. در حالی که بازدید از موزه هنرهای مدرن برای شما مناسب است کودکان نیاز دارند به جاهایی بروند که بتوانند ببینند، لمس کنند و احساس کنند. او باید بتواند به آسانی فعالیت کند، دست بزند، جیغ بزند و از شادی بالا و پایین بپرد. اگر به موزه می‌روید کودک باید اجازه لمس اشیاء را داشته باشد.

مرتبط با علایق طبیعی کودک باشد

شما علایق فرزند خود را می‌شناسید: چیزهایی که او بیشتر به سمت آنها جذب می‌شود و چیزهایی که از آنها می ترسد و دوری می‌کند. از این معیارها برای انتخاب مکان مناسب کمک بگیرید. اگر کودک به حیوانات علاقه دارد بازدید از باغ وحش و اگر به شعر و آهنگ علاقه نشان می‌دهد رفتن به یک کنسرت موسیقی برای کودکان یا یک تئاتر موزیکال ایده مناسبی است.

اگر کودک به لودر، کامیون و ماشین آلات بزرگ علاقه نشان می‌دهد بد نیست او را به نزدیکترین جایی که ساخت و ساز در حال انجام است ببرید. او حتما خوشحال می‌شود. اما باید حسابی مراقب او باشید.

کودک- محور باشد

بهتر است جایی که می‌روید باید بر مبنای حضور کودکان طراحی شده و کسانی که در اطراف شما حضور دارند هم مثل شما باشند. اگر چنین نیست، مراقب کودک باشید.

نکاتی که باید از قبل باید رعایت کنید

حالا که مکان مناسب برای بازدید را انتخاب کردید کارهایی هست که باید انجام دهید. در ادامه تعدادی از آنها ذکر شده است:

قبل از حرکت، غذای کودک را بدهید. اگر بچه گرسنه باشد بهانه می‌گیرد و برنامه بازدید را برای هر دوی شما خراب می‌کند.

زمان‌های غیر پیک کاری را انتخاب کنید. ترجیحا در طول هفته بچه را به موزه، سینما یا جاهای دیگر ببرید. هم ازدحام جمعیت و هم بهایی که برای تهیه بلیت می‌پردازید، کمتر است.

اول وقت حرکت کنید. صبح، بچه به اندازه کافی استراحت کرده و در بهترین شرایط از نظر روحی قرار دارد.

برای کودک مقداری بیشتر وسایل بردارید. چون نمی‌توانید ترافیک و شلوغی خیابان‌ها را پیش‌بینی کنید خوراکی، لباس، پوشک بیشتری همراه داشته باشید. با وجود آنکه کیف کودک سنگین می‌گردد اما وقتی که از وسایل استفاده می‌کنید متوجه می‌شوید که ارزش آن را دارد.

وقتی که به مقصد رسیدید به کودک نشان دهید اگر گم شد پیش چه کسانی باید برود. خودتان هم نباید لحظه‌ای از کودک چشم بردارید. برای آنکه به هر دوی شما بیشتر خوش بگذرد از حس شوخ‌طبعی خود استفاده کرده و برای بازی کردن با او همراه شوید.

بیشتر بدانید:

بازی کردن با کودک

اسباب بازی مناسب کودک نوپا