ورزش در بارداری

در صورتی که پزشک شما را از انجام فعالیت‌های ورزشی در بارداری منع نکرده بهتر است که فعالیت بدنی داشته باشید و تمرین کنید. ورزش، بدن شما را برای دوران بارداری و زایمان آماده می‌سازد. قدم زدن سبک راه حل مناسبی برای استفاده از هوای آزاد است. پزشکان اغلب برای دوران بارداری ورزش را توصیه می‌کنند. بسیار مهم است که در طول بارداری مراقب کمر خود باشید.

 

 

در صورتی که پزشک شما را از انجام فعالیت‌های ورزشی در بارداری منع نکرده بهتر است که فعالیت بدنی خود را در بارداری آغاز کرده یا ادامه دهید. ورزش، بدن شما را برای دوران بارداری و زایمان آماده می‌سازد.

ورزش در بارداری

قدم زدن سبک راه حل مناسبی برای استفاده از هوای آزاد است. اغلب پزشکان برای دوران بارداری ورزش را توصیه می‌کنند زیرا فشار وزن شما را بروی بدنتان کم کرده و در عین حال باعث فعالیت قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌ها می‌شود.
بسیار مهم است که در طول بارداری مراقب کمر خود باشید زیرا افزایش وزن فشار زیادی به کمر وارد می‌کند. همیشه به فرمی قرار بگیرید که فشار زیادی به یک عضله وارد نشود. سعی کنید زیر کمر و ستون فقرات شما خالی نباشد که باعث کمردرد خفیف می‌شود.

در هنگام برخاستن از رختخواب مراقب باشید فشار زیادی به شکم شما وارد نشود. به همین منظور، حتما به پهلو بخوابید. هر دو زانو را خم کرده و به یک طرف بیاورید. با تکیه بر دست‌ها، از رختخواب بلند شده و در همان حال پاها را از تخت آویزان کنید و آهسته بر روی پاها بایستید.
تمرینات عضلات کف لگنی، هم برای دوران بارداری و هم برای زمان بعد از تولد نوزاد مهم هستند. عضلات کف لگنی از تمامی اندام‌هایی که داخل حفره لگنی هستند محافظت می‌کند. این عضلات برای زمانی که درد زایمان به سراغ شما می‌آید، بسیار مهم هستند چون در این زمان بچه وارد مجرای زایمانی می‌شود. پزشک یا ماما می‌تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند.
فعالیت‌های دوران بارداری باعث می‌شود که تمرکز بهتری بر وضعیت خود و فرزندتان داشته باشید. اما هرگز فعالیت سنگین انجام ندهید بهتر است تمرینات سبک اما منظم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

بیشتر بدانید:

بلند کردن اجسام سنگین در بارداری و خطرات و عوارض آن

رژیم غذایی در بارداری

کمردرد بارداری و راه‌های درمان