حنا گذاشتن در بارداری

حدود 5000 سال است که خانم‌ها بدن خود را با طرح‌های حنا تزیین می‌کنند و بارداری خود را جشن می‌گیرند. با وجود آنکه هنوز مطالعه جدی در مورد اثر حنا در بارداری انجام نشده اما اگر چند نکته را رعایت کنید این ماده گیاهی و تاتوی موقت ضرری در بارداری ندارد. به عنوان قانون کلی، قبل از استفاده از هر نوع دارو یا ماده آرایشی با پزشک خود مشورت نمایید.

حدود 5000 سال است که خانم‌ها بدن خود را با طرحهای حنا تزیین می‌کنند و بارداری خود را جشن می‌گیرند. با وجود آنکه هنوز مطالعه جدی در مورد اثر حنا در بارداری انجام نشده اما اگر چند نکته را رعایت کنید این ماده گیاهی و تاتوی موقت ضرری در بارداری ندارد. به عنوان قانون کلی، قبل از استفاده از هر نوع دارو یا ماده آرایشی با پزشک خود مشورت نمایید.

حنا گذاشتن در بارداری و خطر سقط جنین

در سه ماهه اول بارداری چون جنین در حال شکل‌گیری است بهتر است سراغ مواد آرایشی نروید. در این دوره از بارداری خطر سقط جنین زیاد است.

وقتی که باردار هستید بدن شما حساس‌تر است پس احتمال دارد که بدن شما نسبت به این رنگ طبیعی واکنش آلرژیک نشان دهد. از تاتوکار بخواهید ابتدا ناحیه کوچکی را حنا مالیده و 24 صبر نمایید تا اثر حنا روی بدنتان معلوم شود.

چند نوع حنا در بازار وجود دارد. حتما جایی بروید که مطمئن شوید آرایشگر از حنای خالص و طبیعی استفاده می‌کند. اثر حنای خالص سبز روی پوست قهوه‌ای مایل به قرمز است که 1 هفته 4 هفته باقی می‌ماند. از نوع سیاه استفاده نکنید چون حاوی پارافنیلین دی‌آمین است. این ماده شیمیایی باعث تاول، سوختگی و واکنشهای دیگر در پوست شده و تا چند ماه باقی می‌ماند.

اگر قصد حنا گذاشتن در بارداری را دارید حتما از تخصص آرایشگر و نوع موادی که استفاده می‌کند مطمئن شوید. هرگز سراغ تاتوکارهای خیابانی و دوره‌گرد که از حنای سیاه استفاده می‌کنند نروید.