ساپورت بارداری

راحتی اولویت اول بارداری است. اگر دوست دارید در بارداری ساپورت یا لگ بپوشید باید به اندازه کافی کشسان بوده و راحت از تن خارج شود. لباسی که با بزرگ شدن شکم کش بیاید از بدن پشتیبانی کرده و شما را خوش‌اندام‌تر نشان می‌دهد…

راحتی اولویت اول بارداری است. اگر دوست دارید در بارداری ساپورت یا لگ بپوشید باید به اندازه کافی کشسان بوده و راحت از تن خارج شود. لباسی که با بزرگ شدن شکم کش بیاید از بدن پشتیبانی کرده و شما را خوش‌اندام‌تر نشان می‌دهد.

پوشیدن ساپورت در بارداری به شما خیلی کمک می‌کند چون در هر زمانی می‌توانید آنرا بدون کوچکترین ناراحتی بپوشید. ضمنا پوشیدن و درآوردن لگ خیلی راحت است و تقریبا با هر لباسی ست می‌شود. در ادامه در مورد پوشیدن ساپورت در بارداری و فواید آن صحبت می‌نماییم.

آیا می‌توانید دربارداری ساپورت بپوشید؟

بله می‌توانید در بارداری ساپورت یا لگ بپوشید اما باید از انواع مخصوص بارداری باشد که به طور ویژه برای زنان باردار طراحی شده‌اند. لگ‌های معمولی با الاستیسیته کم برای بارداری خیلی مناسب نیستند. اما ساپورت‌های بارداری که با الیاف مصنوعی تولید می‌شوند می‌توانند به خوبی شکم فرد باردار را نگهداشته و به آن فرم زیبایی بدهند.
اگر دنبال راحتی در تابستان هستید لگ نخی و کتان خرید کنید. سایز آن باید برای شما مناسب باشد.

میزان تنگی ساپورت بارداری چقدر باید باشد؟

ساپورت بارداری نه باید خیلی چسبیده و نه خیلی گشاد باشد و اثر آن نباید روی پوست شما باقی بماند. ساپورت تنگ به جنین آسیب می‌رساند پس خیلی مواظب باشد. قبل از خرید حتما آنرا پرو کنید. ساپورت گشاد هم بیرون منزل باعث ناراحتی شما می‌شود. اول ببینید با آن راحت هستید یا نه بعد خرید کنید.

انداره مناسب ساپورت بارداری چیست؟

ساپورت‌ها در سایزهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید به راحتی انتخاب کنید. اگر امکان پرو وجود ندارد بر اساس اندازه دقیق دور کمر و باسن خرید کنید. برای انتخاب سایز مناسب ساپورت در بارداری:

  • پاها را کنار هم قرار داده و با استفاده از متر دور بزرگترین بخش باسن را اندازه بگیرید.
  • اندازه دور باسن را با سایز لگ که در برچسب تولیدکننده وجود دارد مقایسه کنید.
  • سایز مناسب را انتخاب نمایید.
  • اگر ساپورت دارای شکم‌بند استفاده می‌کنید بزرگترین قطر شکم که نزدیک ناف قرار دارد را اندازه بگیرید.
  • اگر اندازه گرفتن برایتان سخت است از کسی بخواهید به شما کمک کند.
  • در صورتی که به هر دلیل نمی‌توانید اندازه بگیرید بر اساس اندازه قبل از بارداری انتخاب کنید. مثلا اگر ساپورت قبل از بارداری شما سایز متوسط بوده ساپورت بارداری با سایز متوسط را بردارید. فراموش نکنید که از نوع مخصوص بارداری باشد.

فواید ساپورت در بارداری

راحت است

ساپورت برای استفاده روزمره در تمام فصول مناسب است. در تابستان ساپورت نخی بپوشید. ساپورت، خیلی راحت عرق را جذب کرده و خشک می‌شود. در زمستان ساپورت ضخیم با الیاف مصنوعی بپوشید.

از شکم باردار پشتیبانی می‌کند

با پیشرفت بارداری شکم شما بزرگتر و سنگین‌تر می‌شود و احساس می‌کنید چیزی لازم دارید که آنرا نگهدارد. ساپورت بارداری به شما کمک می‌کند. بافت کشسان و چسبان لگ شکم را نگهداشته و کمردرد بارداری را کم می‌کند.

انعطاف‌پذیر است

هم ساپورت نخی و هم نایلونی خاصیت کشسانی دارند. این کشسانی باعث راحتی و مطلوبیت می‌شود. در بارداری، شکم، باسن و ران‌ها رشد می‌کند تا بتواند بچه را در رحم نگهدارند. در این دوران، دستکم 10 کیلوگرم افزایش وزن خواهید داشت اما به دلیل خاصیت کشسانی لازم نیست هر ماه ساپورت را عوض کنید.

خوابیدن آسانتر می‌شود

بجز فصل تابستان احتمالا خیلی دوست دارید با ساپورت بخوابید. پتوی ضخیم و سنگین باعث حس خفگی می‌شود. اما پوشیدن لگ و سویی‌شرت یا عرق گیر به شما حس راحتی می‌دهد، بدن شما را گرم و آرام نگه می‌دارد و باعث بهبود خواب می‌شود.

انواع ساپورت بارداری

ساپورت‌های مختلفی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای بارداری طراحی شده‌اند. چند نوع آنها به شرح زیر است:

ساپورت بدون شکم بند

اگر نمی‌خواهید ساپورت بارداری روی شکم قرار بگیرد نوع بدون شکم بند را انتخاب کنید. این نوع ساپورت پایین شکم قرار می‌گیرد. بعضی از خانم‌ها وقتی ساپورت روی شکم می‌پوشند دچار خارش می‌شوند. برای آنها ساپورت بدون شکم بند مناسب است.

ساپورت‌های دارای شکم‌بند

اگر دنبال ساپورتی هستید که روی شکم را بپوشاند و از آن پشتیبانی کند این نوع مناسب است.

ساپورت قابل تا زدن

این نوع ساپورت ترکیب دو نوع قبلی است. می‌توانید ساپورت را روی شکم بیاورید یا آنرا تا زده و زیر شکم قرار دهید.

چه زمانی باید ساپورت بارداری استفاده کنید؟

از شروع سه ماهه دوم بارداری احساس نیاز به ساپورت بارداری بیشتر می‌شود. در سه ماهه اول می‌توانید ساپورت معمولی پوشیده و از سه ماهه دوم سراغ ساپورت بارداری بروید.

بیشتر بدانید:

گن بستن در بارداری برای جنین خطر دارد؟

6 نکته برای انتخاب لباس دوران بارداری