اسباب بازی مناسب کودک 1 سال

دقت در انتخاب و خرید اسباب بازی مناسب بسیار مهم است. اسباب بازی ساده نوزاد را خسته و اسباب بازی پیچیده او را کلافه می‌سازد. اما اگر متناسب با سن نوزاد انتخاب شود می‌تواند برای کودک هم آموزش، هم اکتشاف و هم تفریح باشد. در زیر اسباب بازی‌های مناسب کودک زیر یک سال و نیز اسباب‌بازی‌های آسیب‌رسان که نباید خرید شود ذکر شده است.

حالا کودک قصد دارد کارهای مهمی انجام دهد! او می‌خواهد از انگشتان دست و پا، چشمها و گوشها، و به طور کلی از همه اعضای بدن خود برای انجام کارها کمک بگیرد. شما می‌توانید این فرایند را برای او ساده‌تر کنید. با انتخاب اسباب بازی مناسبی که او را تشویق به نگاه کردن، گوش دادن، به دهان بردن و دست زدن می‌کند. همه اینها راه‌های کشف جهان اطراف هستند.

چه نوع اسباب بازی برای کودک خریداری نماییم؟

وقتی که به اسباب بازی فروشی می‌روید سعی کنید اسباب بازی‌های رنگی، سبک و نرم انتخاب کنید. بهتر است اسباب بازی به صورتی باشد که کودک به راحتی بتواند با آن بازی کند و به کارهایی که کودک انجام می‌دهد واکنش داشته باشد (علت و معلول یکی از عوامل انگیزاننده شگفت انگیز برای کودک است).

دقت در انتخاب و خرید اسباب بازی مناسب بسیار مهم است. اسباب بازی ساده نوزاد را خسته و اسباب بازی پیچیده او را کلافه می‌سازد. اما اگر متناسب با سن نوزاد انتخاب شود می‌تواند برای کودک هم جنبه یادگیری و اکتشاف و هم جنبه تفریح داشته باشد.

بهتر است در هنگام خرید به توضیحات روی بسته بندی کالا توجه فرمایید. اغلب اسباب بازی‌های موجود در بازار حاوی اطلاعات مهمی در مورد سن مناسب کودک، هستند. در زیر اسباب بازی‌های مناسب کودک زیر یک سال و نیز اسباب‌بازی‌های آسیب‌رسان که نباید خرید شود ذکر شده است.

اسباب‌بازی‌های مناسب

خود شما!

در سه ماهه اول تولد، شما اسباب‌بازی‌ مورد علاقه نوزاد هستید. ارتباط با نوزاد از طریق چهره و صدا همان چیزی است که او احتیاج دارد.

جغجغه

اسباب‌بازی‌هایی که با تکان‌دادن یا فشار دادن صدای جیغ جیغ از آنها خارج می‌شود برای زمانی که نوزاد شما را تشخیص می‌دهد، مناسب هستند. یکی از انواع این اسباب بازی‌ها حلقه و کلید است. اسباب بازیهای ایمنی که به شکل یک حلقه و چند کلید رنگی هستند به شدت مورد علاقه نوزادان می‌باشند.

اسباب‌بازی‌های حمام

مثل اردک و جوجه اردک که بر روی آب غوطه‌ور می‌شوند.

اسباب‌بازی به شکل حیوانات

وسایل بازی به شکل حیوانات که جنس نرم و بدون پرز دارند.

اسباب بازی‌های آویز

اینها را می‌توان بالای سر کودک مثلا به تخت یا گهواره وصل کرد.

کتاب‌های محکم با اشکال ساده و رنگی

برای کمک به قوه بینایی کودک استفاده می‌شوند.

اسباب‌بازی‌های هل دادنی

اینها در حدود ۹ ماهگی نوزاد که نوزاد تلاش می‌کند با اتکا به اشیا راه برود، مناسب هستند.

اسباب‌بازی‌های نامناسب و آسیب‌رسان

اسباب‌بازی با سیم‌ها یا رشته‌های بلند؛
محصولات ساخته شده از PVC؛
اشیاء کوچک مثل تیله؛
اسباب‌بازی‌های که داری اجزای کوچکی مثل باتری، آهنربا و غیره هستند که ممکن است توسط نوزاد قورت داده شوند. معمولا روی بسته بندی کالا این موارد مشخص می‌شود؛
اسباب‌بازی‌های با لبه‌های تیز؛
اسباب‌بازی با رنگ حاوی سرب.

بیشتر بدانید:

اسباب بازی مناسب کودک نوپا

بازی و فعالیت مناسب دوران کودکی

بازی کردن با کودک