راههای بارداری سریع

شاید برای بارداری اقدام کرده و دوست داشته باشید هر چه زودتر باردار شوید. یا به دلایلی مثل مرخصی زایمان می‌خواهید در زمان مشخصی از سال صاحب فرزند شوید. در این مطلب در مورد 5 راه حل اصلی برای بارداری سریع و نکات راهنمایی در خصوص اینکه چه زمانی باید نگران نازایی باشید صحبت شده است.

شاید برای بارداری اقدام کرده و دوست داشته باشید هر چه زودتر باردار شوید. یا به دلایلی مثل مرخصی زایمان می‌خواهید در زمان مشخصی از سال صاحب فرزند شوید. در این مطلب در مورد 5 راه حل اصلی برای بارداری سریع و نکات راهنمایی در خصوص اینکه چه زمانی باید نگران نازایی باشید صحبت شده است.

راه‌های باردار شدن سریع

با پزشک خود مشورت نمایید

وقتی که بدن شما آماده باشد شانس بارداری سریع و موفق بیشتر است. بهتر است قبل از بارداری به پزشک مراجعه کرده تا بدانید آیا بدن شما در فرم مناسب برای باردار شدن قرار داشته و پزشک شما را در مورد تغییرات لازم در زندگی برای باردار شدن بهتر راهنمایی کند. طبیعی است که نتوانید مشکلات سلامتی خود را به سرعت برطرف نمایید اما انجام اقدامات موثر در زمان مناسب، شما را برای حاملگی سالم آماده می‌کند.

برای یک بارداری سالم برنامه ریزی نمایید

حداقل 1 ماه قبل از اقدام برای بارداری،‌ شروع به مصرف اسید فولیک نمایید. این دارو به میزان قابل توجهی احتمال نقص‌های مادرزادی نوزاد را کاهش می‌دهد. اقدام مهم دیگر کنار گذاشتن تمامی عادت‌های بد است: الکل، سیگار و مواد مخدر باید ترک شود. وزن شما باید مناسب باشد، میزان کافئین دریافتی را به کمتر از 300 میلی گرم در روز کاهش دهید. سایر کارهایی که باید قبل از بارداری برای یک بارداری سالم انجام دهید را بررسی نمایید.

زمان تخمک گذاری خود را تعیین نمایید

نکته کلید برای باردار شدن سریع مشخص کردن زمان تخمک گذاری است یا همان زمانی است که یک تخمک از تخمدان آزاد می‌شود. بدن شما در هر چرخه قاعدگی فقط 1 بار تخمک گذاری می‌کند. اگر زمان تخمک گذاری خود را بدانید می‌توانید رابطه جنسی را بر مبنای آن تنظیم کنید تا شانس بارداری افزایش یابد. راه‌های مفید زیادی برای تعیین زمان تخمک گذاری وجود دارد.

در زمان مناسب رابطه جنسی داشته باشید

وقتی که دوره تخمک گذاری را بدانید می‌توانید در زمان پنجره باروری که فاصله 2 تا 3 روز قبل از تخمک گذاری تا زمان تخمک گذاری است، رابطه جنسی خود را برنامه‌ریزی نمایید. اگر مطمئن نیستید دوره باروری شما چه زمانی است در دو هفته میانی قاعدگی خود یک روز در میان رابطه داشته باشید. در این حالت، به احتمال زیاد زمانی که تخمک آزاد می‌شود اسپرم سالم و سرحال در لوله های فالوپ وجود دارد.

نکته دیگر: اگر شما و همسرتان قصد دارید تا در بارورترین زمان سکس داشته باشید نباید مدت زیادی قبل از آن را بدون رابطه صرف کنید. همسر شما باید حداقل چند روز قبل از دوره باروری انزال داشته باشد. در غیر این صورت در مایع منی او به میزان زیادی از اسپرم‌های مرده وجود خواهد داشته و احتمال بارداری کاهش می‌یابد.

اغلب لوبریکانت‌های و روانسازهای واژن که در مغازه ها وجود داشته یا به صورت خانگی تهیه می‌شوند (مثل روغن زیتون) باعث کم تحرکی اسپرم‌ها می‌شوند. اگر می‌خواهید از ژل لوبریکانت استفاده کنید از پزشک خود بخواهید محصولی که به باروری لطمه نمی‌زند را به شما معرفی نماید.

اسپرم‌ها را تقویت کنید

اسپرم قوی و سالم شانس زیاد برای بارور کردن تخمک دارد. همسر شما کارهای زیادی برای بهبود باروری خود می‌تواند انجام دهد. او باید:

  • از تنباکو و داروهای شادی آور دوری نماید؛
  • الکل را کنار بگذارد؛
  • اگر دارای اضافه وزن زیاد است وزن خود را تا میزان مناسب کاهش دهد؛
  • به میزان مناسب از موادی مثل زینک، اسید فولیک و ویتامین C، مصرف نماید تا اسپرم‌های قوی و فراوان داشته باشد؛
  • از وان داغ و سونا یا حمام داغ استفاده نکند چون اینها باعث کشتن اسپرم‌ها می‌شود. بیضه‌ها بهترین عملکرد خود را در 34.5 تا 35.5 درجه سانتیگراد دارند.

هر چه که همسر شما این تغییرات را زودتر انجام دهد بهتر است. اسپرم برای بالغ شدن زمان نیاز دارد اقدامات کنونی باعث افزایش کیفیت اسپرم‌ها در 3 ماه آینده می‌شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر سن شما کمتر از 35 سال است و بعد از یک سال تلاش برای باردار شدن هنوز حامله نشده‌اید باید به متخصص مراجعه نمایید. اگر سن شما 35 یا بیشتر است بعد از 6 ماه اقدام ناموفق برای بارداری به پزشک مراجعه نمایید. پزشک ممکن است از همسر شما بخواهد برای بررسی نازایی یا تست اسپرم اقداماتی انجام دهد. اگر مطمئن هستید که شما یا همسرتان مشکلاتی در زمینه نازایی دارید بهتر است قبل از اقدام برای باردار شدن به متخصص مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید:

تشخیص زمان تخمک گذاری برای بارداری سریعتر

باردار شدن بعد از جلوگیری طولانی

بهترین زمان برای بارداری