بارداری بدون آمیزش جنسی

آیا امکان بارداری بدون آمیزش جنسی وجود دارد؟ بله ممکن است. با وجود آنکه برای آنکه شانس بارداری افزایش یابد اسپرم باید هر چه نزدیکتر به سرویکس باشد (یعنی رابطه واژینال) امکان دارد اگر اسپرم نزدیک واژن یا دهانه واژن قرار بگیرد بارداری اتفاق بیفتد.

آیا امکان بارداری بدون آمیزش جنسی وجود دارد؟ بله ممکن است. با وجود آنکه برای آنکه شانس بارداری افزایش یابد اسپرم باید هر چه نزدیکتر به سرویکس باشد (یعنی رابطه واژینال) امکان دارد اگر اسپرم نزدیک واژن یا دهانه واژن قرار بگیرد بارداری اتفاق بیفتد.

بارداری بدون دخول چگونه اتفاق می‌افتد؟

اگر مرد در بیرون واژن انزال کند یا اگر اسپرم روی انگشتان، زبان یا چیز دیگری باشد و نزدیک واژن یا داخل آن قرار بگیرد احتمال بارداری وجود دارد.پس به این ترتیب دختر باکره هم ممکن است بدون آنکه پرده بکارت او پاره شود باردار گردد.

بارداری با پیشاب چگونه است؟

ممکن است قبل از آنکه انزال مرد صورت بگیرد در صورتی که پنیس در تماس با واژن باشد خانم باردار شود. زمانی که مرد به حالت نعوظ می‌رسد مقدار کمی مایع منی (مثلا یک یا دو قطره) ترشح می‌گردد. این مایع قبل از انزال از آلت مرد خارج می‌شود و پیشاب نامیده می‌شود.

به خاطر داشته باشید که احتمال باردار شدن از طریق نشستن بر توالت فرنگی، شلنگ دستشویی، استخر عمومی، وان حمام یا حمام عمومی خیلی کم است.

باردار شدن بدون دخول

با وجود آنکه بعضی از زنان نگران هستند نکند بدون داشتن رابطه جنسی باردار شوند بعضی دیگر به دلایل خاصی علاقمند به بارداری بدون رابطه جنسی هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

زنانی که از درد در حین رابطه جنسی رنج می‌برند و نمی‌توانند به تعداد دفعات لازم برای باردار شدن رابطه داشته باشند از جمله این افراد هستند.

بیماری‌هایی مثل ولوودینیا (vulvodynia) و واژینیسموس (vaginismus) باعث دردناک شدن شدید رابطه جنسی می‌شوند. به طور کلی در صورتی که از درد در حین رابطه جنسی رنج می‌برید اولین اقدام مراجعه به پزشک است.

درد حین مقاربت بواسطه بیماری‌های زیادی ایجاد می‌شود که بعضی از آنها بر قدرت باروری فرد اثر می‌گذارند. خوشبختانه درمان‌های زیادی برای این بیماری‌ها وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارد.

شاید اگر درمان‌ها جواب نداده یا سرعت بهبودتان کم است و نمی‌توانید زمان زیادی را منتظر بهبود باشید تا بعد از آن رابطه جنسی را امتحان کنید دنبال راهکارهای دیگر بگردید. یا شاید دوست نداشته باشید در مورد درد حین رباطه با پزشک صحبت کنید اما بخواهید بدون درد رابطه داشته و باردار شوید. آیا راهی برای این کار وجود دارد؟

راه‌های بارداری بدون دخول

بارداری پاششی (splash)

زنانی که برای آنها امکان آمیزش جنسی وجود ندارد می‌توانند رابطه جنسی (بدون دخول واژینال) داشته باشند. رابطه جنسی فقط محدود به آمیزش واژینال نیست. بارداری پاششی به معنای باردار شدن (عمدی یا تصادفی) بواسطه انزال مرد در نزدیک واژن یا روی آن است.

زمانی که مایع منی در نزدیک واژن یا مهبل قرار می‌گیرد شانس باردار شدن وجود دارد. خوب البته اگر انزال به آرامی در دهانه واژن صورت بگیرد شانس بارداری خیلی بیشتر می‌شود.

احتمال بارداری به روش پاششی

عدد احتمال بارداری به روش پاششی خیلی معلوم نیست. نتایج بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد زنانی که در طول عمر خود دچار واژینیسموس بوده‌اند به طور متوسط توانسته‌اند صاحب یک فرزند شوند. البته شانس بارداری به این روش بسیار پایین‌تر از آمیزش متعارف جنسی است.

شرایط لازم برای بارداری پاششی

اگر قصد دارید به این روش باردار شوید باید تمامی شرایط لازم برای این کار را ایجاد کنید:

  • رابطه جنسی شما باید نزدیک زمان تخمک‌گذاری باشد.
  • بعد از انزال مرد مدتی را به حالت دراز کشیده روی تخت باقی بمانید
  • فقط از لوبریکانت (روانسازهای) باروری محور استفاده کنید
  • سعی کنید قبل یا بعد از انزال مرد یک ارگاسم داشته باشید بدون آنکه مایع منی از روی واژن دور شود.

آی یو آی و سایر روش‌های تلقیح

روش دیگر برای زنانی که نمی‌توانند رابطه واژینال داشته باشند استفاده از روش‌های تلقیح مصنوعی (artificial insemination)  است. این روش به معنای جمع آوری و انتقال اسپرم به داخل واژن، سرویکس یا رحم است و برای کسانی که تحمل دخول پنیس را ندارند اما می‌توانند درد آی یو آی را تحمل کنند قابل استفاده است.

آی یو آی متداول‌ترین روش است چون نرخ موفقیت آن بیشتر است. با وجود آنکه در روش آی یو آی برای درمان از داروهای باروری استفاده شود اما الزامی هم برای استفاده از آن داروها وجود دارد.

به خاطر داشته باشید آمار مربوط به موفقیت آی یو آی مربوط به زوج‌هایی است که دچار نازایی هستند. خوشبختانه اگر مشکل شما فقط درد حین رابطه جنسی است و دچار نازایی نیستید احتمال موفقیت شما خیلی بیشتر است.

روش تلقیح مصنوعی برای افرادی که تحمل هیچ گونه دخولی را ندارند خیلی موفق نیست. چون در این روش اسپکولوم باید وارد واژن شود. ممکن است بعد از وارد کردن کاتتر کمی انقباض هم داشته باشید.

تلقیح داخل خانه

با وجود آنکه امکان تلقیح خانگی مایع منی از طریق وارد کردن وسیله‌ای مثل سرنگ ضد عفونی در واژن وجود دارد بهتر است به طور کلی از آن چشم‌پوشی نمایید چون خطر عفونت آن خیلی زیاد است و در صورتی که مایع منی از طریق پاشش وارد سرویکس یا رحم شود خطرات جانی به همراه دارد!

اگر می‌خواهید بدون درد در خانه باردار شوید بهترین راه دخول غیر عمیق آلت مردانه در واژن یا مراجعه به مراکز معتبر تلقیح مصنوعی است.

بیشتر بدانید:

رابطه جنسی با دختر باکره موجب انتقال بیماری‌های آمیزشی می‌شود؟

ارتباط بارداری با افزایش دفعات رابطه جنسی