خوردن میگو در بارداری

بارداری یک دوران خاص و هیجان انگیز در زندگی است. اما با توجه به حساسیت زیادی که دارد، سوالات زیادی هم در مورد آن برای شما پیش می‌آید. یکی از جنبه های مهم سلامت بارداری خوردن خوراکی‌های مفید و پرهیز از غذاهای مضر است.

بارداری یک دوران خاص و هیجان انگیز در زندگی است. اما با توجه به حساسیت زیادی که دارد، سوالات زیادی هم در مورد آن برای شما پیش می‌آید. یکی از جنبه های مهم سلامت بارداری خوردن خوراکی‌های مفید و پرهیز از غذاهای مضر است.

آنهایی که عاشق غذای دریایی هستند دوست دارند در بارداری هم غذای دریایی بخورند. اگر باردار هستید و می‌خواهید بدانید آیا میگو در بارداری مجاز است یک خبر خوب برای شما داریم: میگوی کاملا پخته شده نه تنها در بارداری خطرناک نیست بلکه دارای مواد مغذی بسیاری برای بارداری است.

میگو به دلیل داشتن جیوه کم در بارداری و پروتئین زیاد یک غذای سالم و انتخاب خوب برای خانم‌های باردار است. در ادامه در مورد فواید خوردن میگو در بارداری صحبت می‌کنیم.

خوردن میگو در بارداری

همانطور که گفته شد خوردن میگوی در بارداری مجاز است. اما میگوی سرخ شده، کباب شده یا پخته شده بهتر است؟ این به شما بستگی دارد. توصیه کلی خوردن میگوی کاملا پخته شده است که بسیار مغذی و سرشار از پروتئین می‌باشد.

میگو دارای ویتامین B2، B12 است که برای سلامت بارداری لازم است. همچنین اسید دوکوزاهگزانوئیک دارد که یک چربی امگا 3 مفید برای فرد باردار و جنین می‌باشد.

با توجه به آنکه هر بارداری با بارداری دیگر متفاوت است، حتما در مورد شرایط خاص خود و رژیم غذایی مناسب با پزشک مشورت نمایید.

آیا میگو برای جنین ایمن است؟

نه تنها میگو برای جنین مفید است بلکه بسیار مقوی هم هست. میگو منبع آهن است که باعث می‌شود بدن فرد باردار خون بیشتری تولید کند که این هم باعث تامین مناسب اکسیژن برای جنین در حال رشد می‌شود. میگو همچنین دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم، روی، سلنیم و کولین است. همه اینها برای مادر و جنین مفید هستند.

خواص میگو در بارداری

میگوی پخته شده فواید بسیاری دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

امگا 3

میگو همانند ماهی قزل آلا، سالمون ‌و ساردین دارای اسید چرب امگا 3 فراوان و اسید دوکوزاهگرانوئیک است که برای رشد مغز جنین خیلی مفید می‌باشد.

پروتئین

نیازهای پروتئینی فرد در بارداری به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. به همین علت است که خانم‌های باردار دلیل دنبال راه‌های تامین پروتئین می‌گردند. میگو با داشتن حدود 24 درصد پروتئین منبعی از پروتئین خالص است. این یک خبر خوب برای کسانی است که از قبل میگو را دوست داشته‌‎اند. ضمنا برای افرادی که که از قبل میگو نمی‌خورده‌اند آماده کردن آن آسان و پختن آن سریع است.

یُد

میگو همچنین منبع یُد است که نقش مهمی در هورمون‌های تیروئید برای مادر و جنین دارد. این هورمون رشد مغز و اعصاب را تنظیم می‌کند. از آنجا که نیاز به یُد در بارداری به طور اساسی افزایش پیدا می‌نماید میگو خوراکی مناسبی برای تامین آن است.

سلنیم

یکی دیگر از خواص مهم میگو داشتن سلنیم است. سلنیم موجود در میگو به کاهش اختلالات بارداری، جلوگیری از سقط جنین و جلوگیری از زایمان زودرس کمک می‌کند. این یک خبر خیلی خوب برای میگو دوستان است!

نکات مهم در مورد خوردن میگو در بارداری

خوردن غذای سالم در بارداری خیلی اهمیت دارد. حتما میگوی تازه و با کیفیت را از ماهی‌فروشی یا شیلات معتبر خریداری نمایید. میگو باید شفاف با رنگ مروارید گونه و با بدون بو یا بوی کم باشد.

نکات دیگری هم وجود دارد که در زمان اضافه کردن میگو به منوی غذایی باید رعایت کنید:

مطمئن شوید میگو کاملا پخته است

میگو حتما باید کاملا پخته باشد. بارداری زمان خوردن غذای خام نیست. میگو و ماهی خام در دوران حاملگی واقعا خطرناک است.

میگو حتما باید در یخچال نگهداری شود

میگو باید به صورت سرد و تازه نگهداری شود. زنان بادار نباید چیزهایی که بیش از 1 ساعت خارج از یخچال بوده را بخورند. میگویی که در یخچال نگهداری نشده مثل میگوی نیمه پخته خطر بیماری‌های طولانی، بستری شدن و خدای ناکرده خطرات جانی را به همراه دارد.

غذاهای متنوع دارای پروتئین بخورید

با وجود آنکه خوردن میگو در باردای بی خطر است اما توصیه می‌شود فقط به آن اکتفا نکنید و انواع غذاهای مفید را بخورید. محققان توصیه می‌کنند در هفته 340 گرم (2 تا 3 وعده) ماهی با جیوه کم در دوران بارداری مصرف شود.

اگر هر سوال و دغدغه‌ای در مورد رژیم غذایی در بارداری دارید با پزشک خود مطرح نمایید.

بیشتر بدانید:

مصرف قرص امگا 3 و روغن ماهی در بارداری

مصرف امگا 3 در زمان اقدام برای بارداری مفید است؟

چه ماهی برای پسر دار شدن مناسب است