مصرف گریپ فروت در بارداری

دیدگاه مادران نسبت به خوردن گریپ فروت در بارداری با هم متفاوت است: یا به خاطر اسید فولیک و خواص دیگر موجود در آن، آنرا می‌خورند یا به دلیل آنکه برای تولید آن از سموم و آفت کش زیادی استفاده می‌شود ترجیح می‌دهند از آن صرفنظر نمایند. اجازه دهید ببینیم کدامیک درست می‌گوید!

دیدگاه مادران نسبت به خوردن گریپ فروت در بارداری با هم متفاوت است: یا به خاطر اسید فولیک و خواص دیگر موجود در آن، آنرا می‌خورند یا به دلیل آنکه برای تولید آن از سموم و آفت کش زیادی استفاده می‌شود ترجیح می‌دهند از آن صرفنظر نمایند. اجازه دهید ببینیم کدامیک درست می‌گوید!

خواص گریپ فروت در بارداری

گریپ فروت حاوی مواد مفیدی مثل ویتامین C و فولات (اسید فولیکِ طبیعی) است که خانم‌های باردار به آنها نیاز دارند. میزان مجاز دریافت ویتامین C روزانه 110 میلی گرم است. جالب است بدانید تنها در یک گریپ فروت به اندازه حدود 72 میلی گرم ویتامین C وجود دارد. ضمنا هر گریپ فروت 30 میکروگرم فولات دارد که حدود یک دهم میزان مورد نیاز روزانه است.

همانطور که می‌دانید ویتامین C برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی خیلی مفید بوده و باعث می‌شود پوست که در دوران بارداری ممکن است خیلی خشک شود در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد. از سوی دیگر، فولات باعث می‌شود جنین بهتر بتواند مواد غذایی را جذب کند و رشد مناسب‌تری داشته باشد.

اگر بخواهیم درباره خواص گریپ فروت صحبت کنیم دلایلی زیادی برای قرار دادن آن در رژیم غذایی مادر و جنین وجود دارد. اما اگر آبمیوه گریپ فروت را میل نمایید در واقع تقریبا هیچ ماده غذایی مفیدی به بدن شما وارد نمی‌شود چون مواد مفید آن در حین فراوری از بین می‌رود. اگر می‌خواهید آب گریپ فروت را بخورید سعی کنید تا حد امکان به صورت خالص باشد.

مضرات و عوارض مصرف گریپ فروت در بارداری

معمولا گریپ فروت موجود در میوه فروشی‌ها سمپاشی شده است که می‌تواند اثر نامطلوبی روی جنین داشته باشد. بهتر است گریپ فروت سمپاشی شده نخورید. وقتی که این مواد وارد بدن خانم باردار می‌شود خطر داشتن اختلالات موروثی بیشتر می‌شود. قبل از خوردن گریپ فروت حتما پوست آنرا حداقل به مدت 10 ثانیه بشویید.

معمولا در تولید گریپ فروت چه ایرانی و چه وارداتی و زمان چیدن آن سمپاشی انجام می‌شود. بهتر است کشور تولید کننده آنرا پیدا کرده و ببینید مصرف سموم در آنجا چقدر است.

مصرف گریپ فروت به همراه دارو و تداخل دارویی

هرگز گریپ فروت را با دارو نخورید. اگر پزشک برای شما دارو تجویز کرده، میوه یا آبمیوه گریپ فروت نخورید و هرگز آنرا با دارو مخلوط نکنید. زیرا گریپ فروت دارای آنزیم‌هایی است که باث عدم جذب بعضی از داروها می‌شود.

آیا بهتر است در بارداری گریپ فروت بخوریم یا نخوریم؟

به طور قطع نمی‌توان پاسخ این سوال را داد. هیچ دلیل وجود ندارد که بگوییم نباید در بارداری این میوه را خورد و از طرف دیگر نمی‌توان گفت حتما باید در بارداری مصرف شود. اگر تصمیم دارید در بارداری از این میوه میل نمایید بهتر است از نوع ارگانیک آن خریداری نمایید؛ شاید تا حدودی گرانتر باشد اما ارزشش را دارد!

بیشتر بدانید:

خوردن انجیر در بارداری، خواص و مضرات

خوردن زنجبیل در بارداری و خطر سقط جنین!