بیبی چک منفی

هورمون اچ سی جی (هورمون بارداری) هورمونی است که بدن در دوران بارداری می‌سازد. وقتی که در خانه با بیبی چک تست بارداری انجام می‌دهد این تست از طریق ادرار نشان می‌دهد که آیا اچ سی جی در بدن شما وجود دارد یا نه که اگر چنین باشد باردار هستید.

هورمون اچ سی جی (هورمون بارداری) هورمونی است که بدن در دوران بارداری می‌سازد. وقتی که در خانه با بیبی چک تست بارداری انجام می‌دهد این تست از طریق ادرار نشان می‌دهد که آیا اچ سی جی در بدن شما وجود دارد یا نه که اگر چنین باشد باردار هستید.

این تست می‌تواند نشان دهد میزان اچ سی جی در بدن شما به حدی است که باردار باشید. بیبی چک نمیتواند میزان هورمون بارداری را تعیین کند اما اگر اندازه آن به میزان خاصی باشد بیبی چک بارداری را مثبت اعلام می‌کند.

اثر نوشیدن آب بر تست بارداری چیست؟

نوشیدن آب یا مایعات دیگر بر تست ادرار خانگی با بیبی چک اثر دارد به خصوص اگر تست بارداری در ابتدای بارداری انجام شده باشد. وقتی که با نوشیدن مایعات ادرار رقیق می‌شود غلظت هورمون بارداری در ادرار کمتر می‌شود.

بهترین زمان برای تست بیبی چک چیست؟

بهترین زمان استفاده از بیبی چک، صبح‌ها قبل از نوشیدن مایعات است.

اگر غلظت اچ سی جی در ادرار تا حدی کم شود که از طریق بیبی چک قابل شناسایی نباشد بیبی چک بارداری را منفی نشان می‌دهد. اگر واقعا باردار باشید  این حالت منفی کاذب نامیده می‌شود.

برای جلوگیری از منفی کاذب بیبی چک چکار باید کرد؟

پزشکان معتقدند برای جلوگیری از این اتفاق تست بارداری باید به عنوان اولین اقدام صبحگاهی انجام شود.

در هفته چندم بارداری هورمون بارداری در بیشترین حالت است؟

بین هفته 8 تا 11 بارداری هورمون بارداری در بیشترین حالت ممکن است. در ادامه بارداری مجددا سطح این هورمون پایین می‌آید. به همین علت احتمال منفی کاذب در ابتدای بارداری بیشتر است (مثلا در هفته اول و دوم بارداری). بعد از این زمان حتی اگر ادرار رقیق هم باشد میزان اچ سی جی به اندازه‌ای است که بیبی چک تست را مثبت نشان دهد.

بعد از منفی شدن تست بارداری چه اقدامی باید انجام داد؟

اگر بلافاصله بعد از اقدام برای بارداری از بیبی چک استفاده کردید و جواب آن منفی شد چند روز تا 1 هفته صبر کرده و دوباره امتحان کنید.

فراموش نکنید که بهترین زمان اول صبح است. به همین دلیل است که اکثر بسته های بیبی چک حاوی دو نوار بیبی چک هستند.

اگر بعد از پریود نشدن از بیبی چک استفاده کردید و جواب تست باز هم منفی شد چند روز بعد دوباره امتحان کنید. اگر تست دوم منفی شد و پریود هم نشدید با پزشک مشورت نمایید.

ممکن است پزشک آزمایش خون تست بارداری تجویز نماید که دقت آن از بیبی چک بیشتر است. حتی در صورتی که جواب بیبی چک مثبت باشد ممکن است برای اطمینان آزمایش خون هم تجویز شود.

تاثیر نوشیدن مایعات بر آزمایش خون تست بارداری چیست؟

آزمایش خون از نوع کمّی است چون دقیقا میزان اچ سی جی موجود در خون شما را اندازه می‌گیرد. در این حالت میزان مایعاتی که می‌نوشید بر جواب آزمایش تاثیری ندارد چون نمی‌تواند هومون موجود در خون را حتی در اوایل بارداری تغییر دهد.

بیشتر بدانید:

آزمایش خون بارداری، نحوه تفسیر و جواب مثبت و منفی

خط کمرنگ در بیبی چک نشانه بارداری است؟

آزمایش خون بارداری کی جواب می‌دهد؟