ریزش مو بعد از زایمان

اگر دچار ریزش مو بعد از زایمان شده‌اید ریزش موی شما ممکن است به صورت ناگهانی و گاهی به صورت دسته‌ای تا 6 ماه بعد از زایمان ادامه پیدا کند.

اگر دچار ریزش مو بعد از زایمان شده‌اید ریزش موی شما ممکن است به صورت ناگهانی و گاهی به صورت دسته‌ای تا 6 ماه بعد از زایمان ادامه پیدا کند.

علت ریزش مو بعد از زایمان چیست؟

یک فرد به طور معمول 100 عدد موی خود را در روز از دست می‌دهد اما به طور جداگانه، بنابراین متوجه آن نمی‌شود. در زمان بارداری، هورمون‌ها جلوی ریزش مو را می‌گیرند و درخشش موهای شما شبیه ستاره‌های سینما می‌شود. موهایتان آنقدر ضخیم می‌شود که به سختی می‌توانید شانه را از میان آنها عبور دهید!

همه این اتفاقات خوب تمام می‌شود و آن زمانی است که هورمون‌ها به حالت عادی خود بر می‌گردند ریزش مو هم مثل قبل می‌شود.

ریزش مو بعد از زایمان چقدر ادامه خواهد داشت؟

نگران نباشید قرار نیست همه موهای شما بریزد! فقط وضعیت دارد به حالت قبلی خود برمی‌گردد. وقتی که کودک شمع‌های تولد یک سالگی خود را فوت کرده و سر او هم کمی مو در آورده است ریزش موی شما مثل قبل از بارداری می‌شود.

برای جلوگیری از ریزش مو در بارداری چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر بعد از زایمان موهایتان همچنان زیاد می‌ریزد اقدامات زیر را انجام دهید:

  • رژیم غذایی مناسب انتخاب کرده و مکمل‌هایی که در زمان بارداری داشته‌اید را ادامه دهید؛
  • در زمان لازم شامپو بزنید و از حالت دهنده مناسب مو و یک برس با دندانه‌های بافاصله برای کم کردن پیچش مو استفاده کنید. بجای کش از سنجاق سر برای بالا نگهداشتن مو کمک بگیرید. موهای خود را به شکل دم اسبی در نیاورده و نکشید.
  • از سشوار، فر کننده و اتو مو تا حد امکان استفاده نکنید و درمان‌های شیمیایی (هایلایت، فر شش ماهه و صاف کننده مو) را تا زمانی که ریزش مو کم شود کنار بگذارید.
  • اگر ریزش مو شما زیاد است با پزشک صحبت نمایید. ممکن است ریزش مو علامت تیروئید باشد.

بیشتر بدانید:

افتادگی و شل شدن سینه و راههای کوچک شدن بعد از زایمان و شیردهی

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی و سزارین