ژل لوبریکانت و روان کننده

بسیاری از خانم‌های بادار ترجیح می‌دهند 9 ماه دوران بارداری را ژل لوبریکانت لیز کننده را روی میز توالت رها کنند! آنها علاوه بر احتیاط، دلیل دیگری هم برای این کار دارند: در دوران بارداری خیلی از خانم‌ها، واژن توسط ترشحاتی که به طور طبیعی ترشح می‌گردد، لیز می‌شود.

بسیاری از خانم‌های باردار ترجیح می‌دهند در طول 9 ماه دوران بارداری ژل لوبریکانت روان کننده را روی میز توالت رها کنند! آنها علاوه بر احتیاط، دلیل دیگری هم برای این کار دارند: در دوران بارداری خیلی از خانم‌ها، واژن توسط ترشحاتی که به طور طبیعی خارج می‌گردد، لیز می‌شود.

اما بدن خانم‌ها با هم تفاوت دارد و همان هورمون‌هایی که واژن بعضی از خانم‌ها را مرطوب نگه می‌دارد باعث خشکی واژن عده‌ای دیگر می‌گردد. اگر احساس می‌کنید واژن شما در بارداری خشک شده و رابطه جنسی هم برای شما آزار دهنده است با مشورت با پزشک می‌توانید از ژل های لوبریکانت استفاده نمایید.

بهترین ژل لوبریکانت در بارداری چیست؟

بهتری نوع ژل لیزکننده در بارداری، ژل لوبریکانت پایه آب است. این ژل‌ها نرم و روان هستند و باعث می‌شوند ناراحتی در زمان سکس در بارداری و احتمال عفونت کمتر شود. بدی آنها این است که به آسانی جذب پوست و غشاء موکوسی شده و باید به طور منظم مورد استفاده قرار گیرند.

آیا ژل لوربریکانت می‌تواند به بدن جنین برسد؟

خیر، چون سرویکس کاملا محصور و محافظت شده است.

ژل های روان کننده ممنوع در بارداری و عوارض آنها چیست؟

حتی اگر ژل لوبریکانت لوبریکانت پایه آب است از محصولات حاوی گلیسیرین، پارابن و معطر استفاده نکنید. به هیچ وجه از لوبریکانت‌های دارای افزودنی که لذت جنسی را افزایش می‌دهند، استفاده نکنید. اینها می‌توانند تاثیر خیلی زیاد و حتی نامطبوع روی واژن که در بارداری پر از خون شده است، داشته باشند.

ضمنا نباید از روان کننده‌های طعم دار و به خصوص دارای قند استفاده کنید چون احتمال عفونت قارچی وجود دارد. با وجود آنکه روان کننده‌های سیلیکون و پایه روغن ممنوع نیستند اما به دلیل آنکه تعادلی PH واژن را بهم می‌زنند احتمال عفونت وجود دارد.

اگر قبلا از سایر روان کننده‌ها مثل وازلین، روغن زیتون، روغن کودک یا مرطوب کننده‌ها استفاده می‌کردید بهتر است فعلا آنها را کنار بگذارید چون ممکن است دارای گلیسیرین، مواد معطر و رنگ‌هایی باشند که باعث ناراحتی می‌گردد.

آیا بعد از بارداری می‌توان از ژل‌های لوبریکانت استفاده کرد؟

در زمان شیردهی که خشکی واژن تشدید می‌شود به راحتی می‌توانید از ژلهای لوبریکانت و روان کننده‌ها برای داشتن یک رابطه جنسی بهتر استفاده کنید.

بیشتر بدانید:

ژل لیدوکائین برای واژن و مقعد و اثر آن بر بارداری و شیردهی

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی دهانی در بارداری خطری برای مادر یا جنین دارد؟