بوتاکس در بارداری

قبل از آنکه به دنبال درمان خطوط نازک ایجاد شده روی پوست خود در دوران بارداری باشید، نوشته‌های روی بسته‌بندی کالا را به دقت بخوانید. اگر محصول دارای ویتامین A، ویتامین K، یا BHA باشد توصیه می‌شود در دوران بارداری از آن استفاده نکنید. اغلب پزشکان اجازه استفاده از محصولات دارای AHA (اسید آلفا هیدروکسی) را می‌دهند اما هرگز خودسرانه آنها را بکار نبرید.

قبل از آنکه به دنبال درمان خطوط نازک ایجاد شده روی پوست خود در دوران بارداری باشید، نوشته‌های روی بسته‌بندی کالا را به دقت بخوانید. به دلیل تاثیراتی که ممکن است مواد بهداشتی و آرایشی پوستی بر سلامت مادر و جنین داشته باشند حتما محصولات مورد تایید پزشک را استفاده کنید.

استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی پوست و مو در بارداری

اگر محصول دارای ویتامین A، ویتامین K، یا BHA (اسید بتا هیدروکسی یا اسید سالیسیلات) باشد توصیه می‌شود در دوران بارداری از آن استفاده نکنید. اغلب پزشکان اجازه استفاده از محصولات دارای AHA (اسید آلفا هیدروکسی) را می‌دهند اما هرگز خودسرانه آنها را بکار نبرید و از قبل با پزشک خود مشورت نمایید. فراموش نکنید محصولات دارای AHA ممکن است حساسیت پوست شما را که نسبت به قبل از دوران بارداری به نور خورشید افزایش یافته، حتی بیشتر نمایند.

بهتر است با مشورت با پزشک‌تان از کرم های ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده نمایید. حتی زمانی که هوا ابری است نیز استفاده از این کرم‌ها لازم است. با این کار نه تنها از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت می‌نمایید بلکه چین و چروک روی پوست را بهتر از هر کرم دیگری درمان می‌کنید.

بوتاکس و تزریق ژل در دوران بارداری

هنوز مضر بودن یا نبودن بوتاکس برای مادر یا جنین در دوران بارداری به اثبات نرسیده است و ایمن بودن مواد پوشاننده چین و چروک مثل کلاژن، رستیلن، یا پرلن در دست بررسی است. پس بهتر است در دوران بارداری از روش بوتاکس صرفنظر نمایید. ضمنا چاق شدن صورت در دوران بارداری (به دلیل افزایش سطح مایعات در بدن) ممکن است باعث شود چین و چروک‌های گونه، چانه، دور چشم و پیشانی بدون استفاده از مواد آرایشی، پوشیده شده و دیگر زیاد به چشم نیایند.

بیشتر بدانید:

مصرف لوازم آرایش در دوران بارداری

برنزه کردن پوست در دوران بارداری

تاتو و خالکوبی در دوران بارداری

رنگ مو در بارداری